וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Microsoft Habu

עכבר ה-Habu של מיקרוסופט ורייזר הוא נסיון מודע לפנות לקהל הגיימרים. האם הוא עונה על הציפיות? להלן הביקורת

אי אז, בתחילת שנות ה-2000, התחלתי לשנוא את עובדי מיקרוסופט ולוג'יטק שהיו אחראיים על עיצוב העכברים החדשים אותם הוציאו החברות הללו לשוק. לאחר שהעיצוב הרגיל של העכבר הפך למשעמם בעבור אנשים רבים, הבינו שתי המתחרות הגדולות בשוק שצריך להתקדם, להפוך את העכברים לנוחים יותר ופונקציונליים יותר. מה רע בזה? שום דבר, מעבר לכך שחלק מעניין הנוחות גרם לחברות לוותר מראש על קהל שכל אשמתו הייתה להיוולד עם העדפה ברורה ליד שמאל. עד היום, מרבית העכברים החדשים והמתקדמים שיוצאים לשוק, מותאמים לימניים בצורה קיצונית שלא מאפשרת שימוש בעזרת יד שמאל.

לפני כשנתיים גיליתי שלא כולם הולכים אחרי העדר. חברת Razer, אשר התמחתה בעכברים לגיימרים, השיקה דגמים איכותיים, מגניבים ו... שוויוניים. ה-Copperhead – עכבר בו אני משתמש היום, הוא דוגמה קלאסית לכך שלא צריך לזנוח אותנו, האיטרים, במלחמה אחרי נתח שוק.

כששמעתי לראשונה ש-Razer משתפים פעולה עם מיקרוסופט בשביל ליצור עכבר גיימרים חדש – שיתחרה מול סדרת ה-G של לוג'יטק, נהייתי מסוקרן. למיקרוסופט יש היסטוריה ארוכה מאוד של ייצור עכברים איכותיים ועמידים, ואילו לרייזר יש את הטכנולוגיה המאפשרת להפוך עכבר למכרסם משחקים אמיתי. התוצאה – Habu, היא עוף מוזר, אבל דבר אחד אני יכול להגיד לכם כבר בהתחלה: העוף הזה ימני.

עכבר מבושל היטב

כן, אני מתחיל דווקא מהחלק המאכזב ביותר בעכבר המשחקים של מיקרוסופט ורייזר – ההעדפה הברורה ליד ימין. היא אמנם לא קיצונית כמו ב-MX Revolution של לוג'יטק, אבל לא נוח להחזיק את העכבר הזה ביד שמאל. למזלי, יד ימין שלי הייתה מדויקת מספיק בשביל שלא אתייאש בזמן משחקים, והצלחתי לסיים את הביקורת הזאת כשהעכבר עודנו בחתיכה אחת. טוב, האמת היא שלא, נכון לעכשיו הוא בלא פחות מ-3 חתיכות שונות.

אבל זה לא באג ולא תוצאה של דריסה על ידי משאית – זהו אחד החידושים שמביא שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לרייזר אל שולחן העבודה שלכם. בזמן האחרון מאוד מקובל להוסיף לעכברים כפתורים צדדיים שנמצאים בחלק העליון או התחתון של אחד הצדדים בעכבר, או של שניהם. הבעיה היא שלעיתים אנחנו לוחצים על הכפתורים הללו בלי כוונה, והתוצאות עלולות להיות הרסניות. ב-Habu יש שני פאנלים מתחלפים, המאפשרים למקם את הכפתורים בצד השמאלי של העכבר קרוב יותר לראשו או לצד האחורי שלו, ובכך מאפשרים לכם לשים את הכפתורים המציקים במקום בו הם לא יפריעו, ואולי אפילו יעזרו.

מעבר לזה, הביאה Razer לפס הייצור את המומחיות שלה בטכנולוגיה של עכברי משחקים. יש כאן זיכרון מובנה שמאפשר לשמור את קונפיגורציות הכפתורים גם אם אתם עוברים בין מחשבים, יש גם "רגליים" העשויות מטפלון ומאפשרות תנועה חלקה. אבל החלק הכי חשוב, כנראה, הוא היכולת לשנות את מהירות הקלט של העכבר מ-400 ועד -2000 DPI באמצעות לחיצה קלה על כפתור. מה שזה אומר, בעצם, הוא שאתם יכולים להפוך את העכבר ממהיר מאוד לאיטי מאוד בעזרת כמה לחיצות – דבר מאוד מועיל במשחקים בהם יש אפשרויות זום בשביל צליפה.

עוד משהו שיש כאן, זו התאורה ההיקפית הכחולה, אותה ראינו כבר בעכברי רייזר, ואם היא לא מוצאת חן בעיניכם תוכלו לכבות אותה דרך הגדרות העכבר.

ההגדרות, אגב, קלות יחסית. אמנם נתקלתי ברשת האינטרנט במספר דיווחים על כך שהתקני העכבר לא מזהים אותו, ושהתוכנה לא תמיד עובדת, אך ביחידת הביקורת לא הייתה בעיה כזאת. התוכנה דומה מאוד לאלה של עכברי Razer קודמים, ומאפשרת בקלות לתת לכפתורי העכבר השונים תפקידים, לקבוע פרופילים למשחקים וכו...

קל להשגה

לאלה שמתחילים לתהות מה הביאה מיקרוסופט לעסקה הזאת, התשובה היא שדווקא לא מעט. קודם כל, ה-Habu דומה מאוד ל-Intellimouse 3 המפורסם של החברה. הוא רחב יותר מעכברי רייזר, מה שמאפשר להחזיק אותו לא רק עם האצבעות, אלא גם עם כל כף היד. הוא גם בנוי היטב, ובהתחשב בעובדה שיש כאן חלק מתפרק, כיף לדעת שהוא יתפרק רק אם יבקשו ממנו.

דבר נוסף, שרלוונטי מאוד דווקא לאנשים הגרים בישראל, הוא הזמינות. עכברי Razer נמכרו בארצנו רק בחנויות ואתרי אינטרנט מיוחדים לגיימרים, כשהמחיר שלהם בדרך כלל גבוה מאוד. ה-Habu משתמש בערוצי ההפצה של מיקרוסופט, וניתן להשיג אותו בהרבה מאוד מקומות – כולל רשתות בפריסה ארצית.

ייתרונות: עכבר גיימרים רציני, מזכיר את ה-Intellimouse 3.0, נראה טוב.

חסרונות: לימניים בלבד, מחיר גבוה יחסית, אין גרסה אלחוטית.

מחיר: 339.99 ש"ח. להשיג בחנויות מחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully