וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט נסוגה

TheMarker

20.6.2007 / 10:32

ענקית התוכנה נכנעה ללחצי גוגל: תיישם שינויים בוויסטה על רקע הטענה כי מערכת ההפעלה פוגעת בתחרות

מיקרוסופט הסכימה להכניס שינויים בתוכנת ויסטה בתגובה לתלונות גוגל כי פונקציית החיפוש במערכת ההפעלה המעודכנת מעמידה את גוגל ומתחרות אחרות בעמדת נחיתות. זאת עוד לפני השימוע בבית המשפט בעניין בשבוע הבא.

לפני כשבוע, גוגל פנתה לרשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב בטענה כי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, חלונות ויסטה, פוגעת בתחרות ומפרה את הסכמי ההגבלים העסקיים עליהם חתמה.

טענותיה של גוגל נסובות סביב פונקציית החיפוש בדסקטופ (שולחן העבודה הווירטואלי). התוכנה מאפשרת למשתמשים לסרוק את התוכן של הכונן הקשיח, האי מיילים ומקומות אחרים הכוללים מסמכים.

במסמך רשמי בן 50 עמודים שהגישה למשרד המשפטים ולתובעים כלליים בחודש אפריל, טענה גוגל כי ויסטה, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפופולרית של מיקרוסופט, מקשה על צרכנים להשתמש בתוכנות חיפוש בדסקטופ המיוצרות על ידי חברות מתחרות, כגון גוגל.

במסגרת הפשרה הסכימה מיקרוסופט לאפשר דרכים נוספות למשתמשי המחשב לקבל גישה לתוכנות חיפוש של מתחרות בדסקטופ. החברה תיצור דרך עבור המשתמשים כך שברירת המחדל של המחשב תאפשר להם לבחור את תוכנת החיפוש הרצויה עליהם. בנוסף, הסכימה מיקרוסופט לספק למשתמשים וליוצרי המחשב מידע לגבי כיצד לגרום לתוכנות חיפוש בדסקטופ לעבוד בצורה חלקה יותר על מחשבים הכוללים את תוכנת ההפעלה ויסטה.

"זהו צעד חיובי שיאפשר גישה רחבה יותר למתחרות", אמר עורך הדין המחוזי של קונטיקט, ריצ'רד בלומנטל. עם זאת, אמר בלומנטל, כי יש לאפשר לגוגל להשמיע את קולה בבית המשפט כדי להבטיח כי הפשרה אכן תשיג את יעדה.

בראד סמית, עורך הדין הראשי של מיקרוסופט אמר: "אנו שמחים שהגענו לפשרה עם המדינה ומשרד המשפטים כך שכולם יוכלו להתקדם".

"גישתה הנוכחית של מיקרוסופט לתוכנת החיפוש של ויסטה בדסקטופ מפרה בבירור את הסכם ההגבלים העסקיים עליו חתמה ובנוסף מגבילה את בחירת הצרכן", אמר דיוויד דראמונד, סגן נשיא גוגל והיועץ המשפטי של החברה. "אנו מרוצים שכתוצאה מבקשת גוגל, משרד המשפטים דרש ממיקרוסופט ליישם שינויים בוויסטה. שינויים אלה הם צעד בכיוון הנכון, אך על מיקרוסופט לבצע שיפורים נוספים בעתיד על מנת לתת לצרכן גישה גדולה יותר לספקיות תוכנות חיפוש בדסקטופ".

השינויים בויסטה ייכללו במסגרת עדכון שייצא מאוחר יותר השנה. סרוויס פאק 1 הוא תוכנה אשר אפשר להורידה מהרשת. היא תכלול מספר תוספות לוויסטה, כולל תוכנה למניעת וירוסים ובעיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully