וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיף סלולרי

ערן גבאי

20.6.2007 / 10:47

גרטנר: ההכנסות ממשחקים בסלולר יצמחו ב-45% ב-2007 ל-4.2 מיליארד דולר

"ההכנסה הכלל עולמית מתחום המשחקים הניידים עתידה לגדול מ-2.9 מיליארד דולר ב-2006 ל-9.6 מיליארד דולר ב-2011", כך מעריכה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית גרטנר. החברה טוענת כי כבר ב-2007 צפויות ההכנסות העולמיות מתחום המשחקים הניידים להתקרב ל-4.2 מיליארד דולר - גידול של 45%.

"לנוכח הימצאותם של הטלפונים הניידים בכל מקום ובכל שוק, ולנוכח הקלות והנוחות בהן ניתן לשחק היום, הגיימינג הנייד צפוי להגיע ליותר אוכלוסיות בעולם מאלו שאליהן הגיעו המחשב השולחני וקונסולות המשחק", אומר טואונג הוי נגויאן, אנליסט בכיר בגרטנר.

"זה יקפיץ את הרווחים מתחום המשחקים הניידים אל מעל להכנסות מהטלוויזיה הניידת ומתכנים למבוגרים, אך אנו עדיין מצפים להכנסות נמוכות מאלו של תחום המוסיקה להתקנים ניידים, כיוון שהמוסיקה היא עדיין צורת בידור מוכרת ונפוצה יותר", אמר נגויאן.

לצורך תחזית זו הגדירה גרטנר את המשחקים הניידים כמשחקי וידיאו על טלפונים סלולריים. הגדרה זו כוללת תוכנות מותקנות מראש על הטלפון הנייד, משחקים שמורידים לצורך שימוש בלתי מקוון, וכן משחקים המצריכים גישה למשאבים מקוונים ומשחקים הנרכשים על מדיה נשלפת כמו כרטיסי זיכרון. נתוני ההכנסות אינם כוללים משחקי דמו ומשחקים המוטענים מראש או כלולים בחבילות, כיוון שבאלה אין רכיב הכנסה הקשור ישירות לצרכן, ורכישתם אינה תלויה ברצונו ובבחירותיו.

במערב אירופה, ההכנסות מתחום המשחקים להתקנים ניידים צפויות לגדול מ-1.5 מיליארד דולר ב-2007ל-2 מיליארד דולר ב-2011. בסקר שערכה גרטנר לאחרונה בקרב צרכנים במערב אירופה, 10% דיווחו שהם משתמשים במשחקים ניידים מקוונים ומורידים משחקים לפחות פעם בחודש. עם זאת, רק 2% מההוצאות שלהם על שירותי נתונים ניידים היו על משחקים.

ישנם הבדלים בין סוגי המשחקים הנמכרים היטב במדינות השונות באירופה. הגרמנים מורידים יותר משחקי אסטרטגיה ושאלונים, ואילו הבריטים מעדיפים משחקי ספורט ותצרפים. כ-80% מהאנשים שמורידים משחקים באירופה מעדיפים לעשות זאת מהפורטל של מפעילת הרשת שלהם.

בצפון אמריקה, ההכנסות ממשחקים להתקנים ניידים צפויות להגיע ל-716.9 מיליון דולר ב-2007 ולגדול ל-1.7 מיליארד דולר ב-2011. הדבר נובע מאימוץ איטי יותר של הטכנולוגיות האלחוטיות באזור זה, כשבסוף 2006 היוו ההכנסות מנתונים פחות מ-13% מסך כל ההכנסות משירותי טלקומוניקציה ניידים - אחד הנתונים הנמוכים ביותר במדינות המפותחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully