וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים לא ל-Manhunt 2

ארגון אשר מדרג משחקי וידאו בבריטניה סירב להעניק דירוג ל-Manhunt 2. בארה"ב הפצתו הוגבלה

חברת Rockstar היא אולי אחת מחברות המשחקים השערורייתיות ביותר בשוק המשחקים היום. מה הפלא? החברה הזאת אחראית לסדרות ה-Grand Theft Auto ו-Manhunt – שתיהן אלימות מאוד, כש-Manhunt עוברת את גבולות הטעם הטוב גם בעיני חלק לא מבוטל מחובבי המשחקים האלימים.

למי שלא ראה את ה-Manhunt הראשון ואת הקדימונים של המשחק השני בסדרה, נספר שאלו הם כותרים אפלים עם עלילה סדיסטית וקטעי אלימות גרפיים להחריד. המטרה של השחקן בשלבי המשחק הראשון היא להגיע לנקודת היציאה בלי להיתפס ולהיהרג על ידי חברי כנופיות שמסיירים בשלב. אמנם לא תמיד חייבים לרצוח בשביל לשרוד, המשחק מעודד שימוש בכלי נשק שונים ומשונים בשביל לחנוק, לבתר ולירות למוות באויבים – כל זה תוך דגש על הגרפיות של פעולות הרצח.

עכשיו, פחות מחודש לפני יציאת המשחק לחנויות, קיבלו וועדות הדירוג של מדינות שונות עותקים בשביל קביעת דירוג המשחק, והמהומה החלה. אתמול בבוקר הודיע הארגון המדרג סרטים ומשחקים בבריטניה כי הוא מסרב לתת ל-Manhunt 2 דירוג. ההחלטה הזאת אומרת, בסופו של דבר, כי אין לסוחרים במדינה אפשרות לשים את המשחק על שמדפי חנויותיהם. הסיבה לדירוג הקשה הזה היא האופי האפל של המשחק, וסדיזם חסר המטרה הנמצא בו.

ה-ESRB – הארגון האמריקאי שאחראי על קביעת הדירוגים בארצות הברית, דווקא כן דירג את Manhunt 2, ונתן לו את הדירוג AO (למבוגרים בלבד), אשר מגביל אותו לבני 18 ומעלה, ובכך מונע ממנו כניסה לרשתות "משפחתיות" כמו וול-מארט, מה שיקשה מאוד להפוך את הכותר הזה לרווחי ומצליח.

ארגון ELSPA האירופאי עדיין לא נתן את דעתו על המשחק, אך צפוי כי הוא יקבל דירוג של 18+, מה שלא יפריע להפצתו במדינות שלא תלחמנה בו באופן נקודתי.

פרשנות

שתי ההחלטות האלה מגונות מאוד, לדעתי, כשאצל הבריטים המצב גרוע יותר מאצל האמריקאים. לדירוגי משחקים יש מטרה מאוד מסויימת – לתת להורים כלים בשביל שיוכלו להגן על ילדיהם הקטינים מפני חשיפה לחומר שלא מתאים להם, לדעת ההורים. כשארגון כלשהו מתערב בהפצת משחק זו צנזורה בוטה מאוד שלוקחת את ההחלטה מידי ההורים. רק מה, מי שנפגע כאן הם גם אזרחים מעל גיל 18, שלא יוכלו לרכוש את המשחק באנגליה בכלל, ובארצות הברית יצטרכו להתאמץ מאוד בשביל לבצע את הרכישה.

מצד שני, אנחנו לא חיים בעולם שמורכב משחור ולבן. חייבים להודות שאכיפת הדירוגים בחנויות היא מזערית. בן 8 יכול להיכנס לחנות ולקנות בחופשיות משחק שמתאים לבני 16 ומעלה, וההורים שלו יקנו אותו כי המוכר לא יזהיר אותם מפני כלום. מה שצריך לעשות בשביל שארגוני הדירוג לא יוקיעו משחקים, זה להגביר את נושא האכיפה וההסברה להורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully