וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

25.6.2007 / 13:02

הטמפרטורות ממשיכות לעלות, ואיתן גם הקיצוניות של החדשות מעולם משחקי המחשב

גל החום נמשך. זה השבוע השלישי בו החום מכה בתעשיית המשחקים, והנזק מצטבר. אם בשבועיים האחרונים היו אלא הצהרות טיפשיות ומעשים מוזרים, הפעם הגיעה עת המעשים. התעשייה זזה באי נוחות, וטיפות זיעה נופלות ממצחה.

ציד לא חוקי

בשבוע שעבד כתבנו על ההחלטה של מועצות דירוג המשחקים בארה"ב ובאנגליה על פיה המשחק Manhunt 2 מבית רוקסטאר הוא כותר מסוכן. הבריטים סירבו לדרג אותו, ובכך גם מנעו את הפצתו במדינה; האמריקאים נתנו לו את הדירוג "למבוגרים בלבד", מה שהיה אמור למנוע את הפצתו בחנויות גדולות, אשר מסרבות לשים את המשחקים בעלי הדירוג הזה על מדפיהם. זהו צעד קיצוני למדי, אך בהתחשב באופי האולטרה-אלים והמאוד-גרפי של המשחק הזה, הוא לא ממש מפתיע.

הבעיות של Manhunt 2 לא נגמרו בדירוג. חברות נינטנדו וסוני כבר הודיעו שכל עוד הכותר יחזיק בתווית ה-AO (Adults Only), הוא לא יקבל רישוי ולא יוסמך לשימוש עם הקונסולות של החברה. באופן מעשי, זה משאיר ל-Take 2, המפיצה של משחקי חברת 'רוקסטאר', רק את האקס-בוקס 360 של מיקרוסופט והמחשבים האישיים בתור פלטפורמות הפצה, וכאן אנחנו כבר מדברים על הקטנת רווחים משמעותית מאוד.

בעקבות המצב, אנשי חברת Take 2 כבר הודיעו כי המשחק לא יגיע לחנויות ביולי, כפי שהיה אמור, אלא מושעה עד לסוף הערכת המצב. הדרך היחידה בה יוכל Manhunt 2 להמתיק את הגזרה המרה היא עריכת הכותר ושליחתו לדירוג מחדש. אם יצליחו המפתחים להוריד את מפלס האלימות בו כך שידורג בתור משחק ל"בוגרים" (M, Mature), ייפתחו בפניו גם כונני הפלייסטיישן וה-Wii.

אני גיימר, משמע אני מכור?

בעודי יושב אתמול בבית ורואה חדשות, נפלה עלי לבנה מטפורית. מי שהפילו את הלבנה, היו אנשי חדשות ערוץ 10, אשר דיווחו בהרחבה על תופעה מדאיגה חדשה – התמכרות למשחקי מחשב, וההצעה של ארגון הרפואה האמריקאי להכריז על היותה של התמכרות למשחקים מחלה פסיכיאטרית. לא באמת היה דיון כלשהו בכתבה ההיא, רק ניסיון להפחיד ולהתריע מפני התופעה הנוראית. מסתבר שילדים אשר מבלים הרבה זמן מול המחשב חסרי קשרים חברתיים ומסכנים באופן כללי.

אם הייתי בן אדם אלים יותר, המגמתיות של הכתבה הייתה גורמת לי לעשות משהו מאוד אלים כלפי הטלוויזיה, אבל אני רק העברתי ערוץ, ורשמתי לעצמי לחקור את הנושא יותר לעומק היום, בשביל להבין על מה הם מדברים.

למזלי הרב, אחת הידיעות הראשונות אותן ראיתי בבוקר הייתה קשורה לנושא הזה ממש. כן, קבוצה של רופאים בכירים ביקשה לדון בהכנסה של "התמכרות למשחקי מחשב" אל המדריך של ארגון הפסיכיאטרים האמריקאי, בו משתמשים בשביל לאבחן מחלות רוח. אך אפילו שהנושא אפילו עלה לדיון, האנשים שהציעו אותו שינו את עמדתם, וביקשו לבחון את הנושא בעוד 5 שנים, כשתפורסם גרסה חדשה של המדריך.

למה הם שינו את דעתם? הסיבה אותה אני רואה היא אי-הבשלות של ההצעה. אין שום קונצנזוס על התמכרות פסיכיאטרית למשחקים, אין מחקרים עם תוצאות חד משמעיות, אין מידע קונקרטי. אין שום דבר, בעצם, חוץ מלובי פוליטי שמרני המתנגד למשחקים. האם הם באמת ממכרים? אני לא יודע, אני לא רופא מומחה, וגם לא ערכתי שום מחקר אובייקטיבי ומקיף. מצד שני, גם הם לא.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גדולים ביפן

למרות הצלחתה של נינטנדו מאז שהשיקה את קונסולת ה-Wii, בעיני רבים חברת סוני עדיין נחשבת ליצרנית הקונסולות היפנית המצליחה ביותר. בשנים האחרונות, לפני שהגיעו הווי וה-DS הנייד, דשדשה נינטנדו מאחור עם הגיימקיוב הדי כושל. אבל מאז השקת הקונסולות החדשות, הכל השתנה, ועכשיו נינטנדו גם עוקפת את סוני בעוד פרמטר אחד – נתוני בורסה.

היום נודע כי על פי הבורסה היפנית, לאחר תנודות אחרונות במנייתה, שווה נינטנדו 6.54 טריליון יין (53 מיליארד דולרים). סוני, לעומת זאת, שווה "רק" 6.50 טריליון. לראשונה בתולדות נינטנדו, היא הופכת לאחת מעשר החברות הגדולות הנסחרות בבורסה, כשהיא מצטרפת ליצרנים ענקיים כמו הונדה, טויוטה וקאנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully