וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Kawada HRP-3

המדור היום מוקדש לרובוט דמוי אדם שמטרתו לא לשעשע אלא לעבוד באתרי בניה. ככה זה מתחיל, ובסוף תקום מדינת רובוסטן

עד כה, הרובוטים השימושיים באמת לא היו דומים לבני אדם. אמנם הצורה שלנו מאוד הגיונית, אבל בשביל עבודות ספציפיות עדיף להשתמש בעיצובים מיוחדים שמתאימים. אך מה עושים כשכן צריך רובוט שיעשה עבודות מזדמנות באתרי בניה, למשל? בשביל העבודות האלה, הגוף האנושי די מתאים ורובוטים מיוחדים לא ורסטיליים מספיק. חברת Kawada Industries מנסה לתקן את המצב עם ה-HRP-3 Promet MK-II.

מעבר להיותו בעל שם ארוך, מדובר ברובוט דמוי אדם שלא נוצר בשביל שעשוע אלא כדי לעבוד. גובהו 1.60מ, משקלו 68 קילוגרמים, והשימושים שלו רבים מאוד. בהדגמה האחרונה, למשל, חוץ מללכת על רצפה רטובה ובוצית, הרובוט הזה גם הבריג בורג כשהוא מחזיק מברגה ביד המכנית שלו. והפיתוח שלו עוד רחוק מלהסתיים. חברת Kawada, שמנסה להפוך את הרובוט למוצר מסחרי עד 2010, רוצה שהיחידות הסופיות יוכלו לעשות יותר מסתם הברגות ועבודות פשוטות אחרות. פעולות כמו תפעול כלי רכב תעשייתיים. המחיר צפוי להיות שווה לכל נפש - 120,000 דולרים לרובוט. מצד שני, אם הם עובדים 24 שעות ביממה, אפשר לכסות את ההשקעה הזאת.

הבעיה אותה אני רואה עם גאדג'ט היום שלנו היא ההישרדות של המין האנושי. זה מתחיל עם בניית רובוטים דמויי אדם, אחר כך הם רוצים עצמאות וזכויות, אחר כך מישהו מטומטם מפעיל את סקיינט וכולנו נכנסים למטריקס, או משהו. בכל מקרה, עוד לא קראתי ספר מד"ב אחד על רובוטים דמויי אדם בהם לא היה קונפליקט בינם לבין האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully