וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דממת רשת

26.6.2007 / 17:03

הרדיו המקוון בארצות הברית נמצא בפני סכנת התרוששות עקב העלאת התעריפים. מפעילי התחנות מגיבים ביום דומיה

שקט היום ברדיו האינטרנטי. הסיבה לכך היא לא תקלה ברמקולים או כרטיס הקול שלכם, אלא חוק התמלוגים האמריקאי החדש, אשר עתיד להיכנס לתוקף ב-15 ביולי. ובשביל להבין את השקט, צריך קודם כל להבין את החוק.

ב-2 במרץ 2007, אישרו אנשי ה-CRB, המקבילה האמריקאית של אקו"ם, העלאה של תעריפי התמלוגים המשולמים על ידי תחנות רדיו מקוונות ב-300-1200 אחוזים. התעריפים החדשים נכנסו לתוקף רטרואקטיבית מתחילת 2006, ואמורים להיות מופרשים ב-15 ביולי השנה. התעריפים יעלו בכל שנה, ויגיעו ב-2010 ל-19/100 סנט על כל השמעה של שיר למשתמש אחד. זה אומר שתחנה עם 10,000 משתמשים, תשלם 19 דולרים על כל שיר אותו הם משמיעים. תחנות גדולות יותר, תשלמנה הרבה יותר כסף. בנוסף, נקבע סכום מינימום של 500 דולר לשנה, לכל תחנת רדיו.

הסכומים החדשים יפגעו לא רק בתחנות הרדיו הגדולות בהן יש מאות אלפי משתמשים, אלא גם במפעילים הקטנים שמזרימים לרשת תחנות בעלות גוון אישי. מרבית התחנות הללו לא מקבלות מספיק כסף מפרסומות בשביל לשלם את התמלוגים החדשים, ותאלצנה כנראה להסגר.

ברדיו האינטרנטי מתכוונים היום לשתוק נוכח הגזרה, תרתי משמע. במשך כל היום לא תשדרנה חלק מהתחנות – ביניהן גם יאהו! הפופולרית – ואילו אחרות הולכות להקדיש את המשדרים לתוכניות שמסבירות על החוק והשלכותיו. בנוסף, בסוף אפריל ותחילת מאי הוגש לשני הבתים של הקונגרס האמריקאי "חוק שוויון לרדיו המקוון", שמטרתו להגביל את התמלוגים ל0.33 סנט על שעה של מוזיקה שהושמעה למאזין אחד, או 7.5 אחוזים מרווחי התחנה בכל שנה. הארגון SaveNetRadio מנסה כעת לגייס תמיכה לחוק, וקורא לאמריקאים לפנות לנציגיהם בקונגרס בשביל לשכנעם לתמוך בחוק החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully