וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הגרוע של השבוע

דידי חנוך

29.6.2007 / 3:07

הוא יקר מדי, בדפדפן שלו אין פלאש, האינטרנט שלו איטי מדי, והמקלדת שלו הולכת לעצבן אנשים. הוא iPhone

הטור השבוע הוא סוג של אתגר אישי. איך מתארים את הגאדג'ט עליו נערמו יותר ציפיות מכל גאדג'ט אחר בהיסטוריה כפיסת זבל שלא ראויה למאכל אדם?

זה די קשה, יש לומר. כולנו ראינו את התמונות ואת הסרטונים, ורבים מאיתנו קראו כבר ביקורות ראשונות מארצות הברית. בואו נודה בעובדות: מדובר כאן, ככל הנראה, במכשיר די מדהים. אבל לפני שנתחיל לשבח אותו עד השמים בלי לראות אותו בכלל, הבה ננסה לפרט את תולדות הבאסה העתידית ששמה iPhone.

דור 2.75

האייפון אמור להיות המכשיר שישנה את עולם האינטרנט הנייד. אבל הוא אפילו לא מכשיר דור שלישי. מי שרוצה להשתמש בדפדפן המופלא שלו צריך למצוא חיבור אלחוטי, ועדיין לא מדובר בדבר שנמצא בכל מקום - בלשון המעטה.

כל העניין בקישוריות ניידת הוא שהיא ניידת. האייפון מקושר לאינטרנט מהיר רק במקומות נבחרים. ובחלקם זה עולה כסף. יותר כסף מאינטרנט סלולרי.

פלאש, אהה

שמחנו לשמוע השבוע שערוץ המד"ב האמריקאי מפיק גרסה חדשה לסדרת פלאש גורדון. שמחנו פחות לגלות שהדפדפן המהולל של האייפון לא תומך בפלאש. מדובר בטכנולוגיה שהפכה לסטנדרט ברשת, ומספר האתרים שנסמכים עליה פשוט אדיר. ג'ובס הבטיח שהדפדפן של האייפון עושה כל מה שספארי במחשב עושה. ובכן, הספארי במחשב שלי תומך בפלאש.

איפה אני?

אחד היישומים שזכו לביקורות הנלהבות ביותר באייפון הוא הגרסה הניידת של גוגל מפות. אבל הטלפון לא מכיל רכיב GPS, דבר שהופך בהדרגה לסטנדרט בטלפונים יקרים כמוהו, ומה שהיה משדרג את יישום המפות למשהו שבאמת יכול לעזור לאנשים בחיים. כדי לגלות היכן נמצא דבר כלשהו אני יכול להשתמש באינטרנט במחשב שלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מקשים עלינו

יצא לנו להשתמש לא מעט במקשי מגע. הם יפים וסקסיים ומגניבים כאלה. אבל הם לא נוחים. האפשרות למשש הופכת את השימוש במקשים לנוח בהרבה מכל מסך מגע, גם כזה שיש בו תיקון טעויות אוטומטי. תיקון טעויות זה אחלה להקלדת טקסט. אבל אנחנו רוצים בעיקר לחייג בטלפון שלנו. אפילו וולט מוסברג מהוול סטריט ג'ורנל, שאמר שהתרגל בסופו של דבר למקלדת המגע, ציין שאחרי שלושה ימים הוא רצה להטיח את המכשיר בקיר. טלפון הוא לא נגן מוזיקה. אנשים ממש, אבל ממש צריכים שהוא יעבוד באופן אמין.

זאת מצלמה?

המצלמה של האייפון, כך נאמר, טובה מאד... יחסית למצלמת 2 מגפיקסל. 2 מגפיקסל הוא הסטנדרט המינימלי החדש למכשירים מתקדמים. האייפון אמור היה להיות מתקדם "בחמש שנים" לעומת המתחרים. 2 מגפיקסל זה העבר. בנוסף, המצלמה של האייפון לא מצלמת בוידאו. הנוקיה 6680 בן השנתיים מצלם וידאו סביר. היעדר התכונה הזאת די מעצבן.

רינג-מה?

בעידן בו כמעט כל טלפון סלולרי מתקדם יכול להשתמש בקובצי mp3 כרינגטונים, האייפון - הטלפון שהוא נגן מוזיקה מתקדם - לא יכול לעשות את זה. למה? באמת שאין לנו הסבר חוץ מ"ככה". או, כמו רבים מהמאפיינים במכשיר, "כי זה יאפשר לאפל להוסיף שדרוגים".

הציפיות גבוהות מדי

כדי לעמוד בציפיות של רבים מרוכשיו העתידיים, יהיה על האייפון ללכת על המים ולהפוך מים ליין - שלא לדבר על להכין קפה. האייפון ישבור שיאי מכירות בשבוע הראשון שלו בשוק. שבועיים אחרי זה, יש סיכוי סביר שהוא ישבור שיאי החזרות. האכזבה, במיוחד של קונים שירכשו לפי ההייפ ולא לפי הצרכים שלהם, כמעט בלתי נמנעת.

הוא לא בישראל

טוב, תשמעו. בואו נודה באמת. האייפון הוא - ככל הנראה - מכשיר די מדהים. אנחנו רוצים אותו מאד, למרות כל החסרונות שצוינו כאן. אבל אנחנו לא יכולים לקנות אותו. ומכיוון שהוא לא עובד עם כרטיסי סים, אנחנו לא יכולים אפילו להשיג אותו באמריקה ולפתוח אותו לשימוש באורנג' או סלקום. האייפון לא יגיע לישראל השנה, ומי יודע מתי בשנה הבאה הוא כן יגיע. וזאת, יותר מכל סיבה אחרת, היא הסיבה לכך שהטלפון החדש של אפל הוא הגאדג'ט הגרוע... של השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully