וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי-פון!

השקתו של ה-iPhone התאפיינה בתורים ארוכים, אנשים משולהבים ומלאי שבאמת ענה על הביקוש. דבר כזה לא רואים כל יום

בערב יום שישי, כשבני דת משה התכוננו לקבלת שבת, נפתחו הדלתות בחנויות של אפל ו-AT&T ברחבי ארצות הברית והקהל המתלהב זכה, סוף סוף, לקנות את האייפון. מאז שהכריז סטיב ג'ובס – מנכל חברת Apple, על הצעצוע החדש בתחילת ינואר, קשה היה לעבור שבוע בלי לראות ידיעה כלשהי על המכשיר. זה לא מפליא – באפל יודעים איך לשווק את המכשירים שלהם. כל מי שלא מסכים יכול לראות את נתוני המכירות ויותר מזה, המעמד שתפסו מכשירי האייפוד, ואיתם גם האייפון בתרבות המערבית. המכשירים המעוצבים והמינימליסטיים הם יותר מסתם מכשירי מוסיקה או טלפון סלולרי – זהו סממן סטטוס בולט, אותו לובשים או עונדים על הגוף כמו תכשיט.

ימים שלמים לפני השקת האייפון – צעצוע יקר שמחירו נע בין 499 לבין 599 דולרים בהתאם – כבר נעמדו אנשים בתור לפני חנויות שמוכרות את המכשיר בארצות הברית. הביקורות החיוביות שהחלו להופיע בעיתונות יום לפני תחילת המכירה רק שלהבו יותר את הקהל, וכשנפתחו הדלתות פרצו המוני המעריצים בשביל להניח את ידיהם על המכשיר. כשהתפזר העשן, התגלתה תמונה מעניינת מאוד. כל מי שעמד בתור, הצליח לקנות את האייפון – ולא רק זה, גם אנשים שהגיעו לאחר מספר שעות הצליחו לקנות מכשיר.

לא צריך לריב, יש מספיק אייפונים לכולם

באפל, כך נראה, התכוננו טוב להשקה, אולי אפילו טוב מדי. ההיצע ביום שישי עלה על הביקוש. אין לראות בזה כישלון, ממש לא – האייפונים יימכרו כמו לחמניות חמות אחרי פסח. ב-Apple פשוט היו מוכנים, וצריך להודות להם על זה. בנוסף, הייתה זו הזדמנות נהדרת ליצור קצת הייפ, אותו התחיל ג'ובס כשאמר שהוא לא בטוח שיהיו מספיק יחידות ליום ההשקה. יחד עם זאת, החליטו בחברה לא לעצבן את המעריצים באמת, ומילאו את המחסנים.

אפל כיום הם האנטי-תזה לחברת נינטנדו, אשר השיקה את קונסולת ה-Wii הפופולרית שלה בלי באמת לחשוב על הביקוש הענק שיהיה לה. טוב, אולי הם כן חשבו על הביקוש, אבל לא היה להם אכפת לא לספק אותו, והתוצאה היא רבבות אנשים מעוצבנים אשר מנסים כבר הרבה חודשים לקנות ווי ולא מצליחים. מצד שני, ההשוואה קצת לא הוגנת, כיוון שה-Wii הושק במספר יבשות בו זמנית ואילו האייפון נמצא בארצות הברית בלבד, נכון להיום.

אם להאמין לתחזיות אופטימיות של אנליסטים, כ-200,000 מכשירי iPhone נמכרו ביומיים הראשונים להשקה. אם זה אכן המצב, מדובר בהצלחה מרהיבה, כי הרי זהו טלפון אותו ניתן לקנות רק עם רישום לחבילה של ספקית הסלולר AT&T לשנתיים, ואין אפשרות לפתוח אותו לרשתות אחרות או בכלל להשתמש בכרטיסי Sim. מספר אתרים באינטרנט כבר הודיעו כי הם הצליחו לעקוף את ההגנות הללו, ואפילו יהיו מוכנים לעשות את זה בשביל אנשים, אבל טרם ראינו הוכחה כלשהי לכך שהם דוברי אמת.

אי ההתאמה לכרטיסי סים היא לא הבעיה הכי גדולה של האייפון, לפחות בשביל קהל אירופאי וישראלי. בגרסתו הנוכחית, הוא נטול קישוריות דור 3, לא פתוח למעבר בין מפעילים, לא תומך בהודעות mms או הקלטת וידאו, ומחייב שימוש בתוכנת ה-iTunes שלא עובדת על גרסאות 64 ביט של XP וויסטה.

ומה איתנו?

נכון לעכשיו, לא אומרים באפל מתי בדיוק יגיע האייפון לישראל. באפל מעריכים כי הוא יגיע לאירופה בסוף השנה, ולאסיה ב-2008. אנחנו מקווים כי הגרסאות שתגענה ליבשות אלה תהיינה פתוחות יותר, ותאפשרנה יבוא אישי, או אפילו מסחרי של ה-iPhone לישראל.

בינתיים נשאר לנו ליהנות מהסיקור התקשורתי אותו מקבל המכשיר בארצות הברית, ולשמוח על כך שאנחנו לא נהייה נסיינים של גרסתו הראשונית, בה התגלו כבר מספר באגים מעצבנים. זה עדיף מלבכות על כך שנכון לעכשיו, אין לנו סיכוי להניח את ידינו על אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully