וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: טורבינת רוח אישית

כשמזהירים אותנו בכל מקום אפשרי מפני אסונות אקולוגיים, צריך להרגיע את המצפון. גאדג'ט היום יעזור לכם בזה

בימים בהם כל תוכנית שנייה אותה אנו רואים בטלוויזיה, וכל סרט שני שנצפה בקולנוע מדברים על התחממות גלובלית, יצר הרס עצמי של המין האנושי או דברים מפחידים אחרים שנועדו לגרום לכם להיות יותר "ירוקים", קשה באמת להתנגד לדחף לזהם את הסביבה פחות מדברך-כלל.

קם לו יום אחד בן סטורן מאירלנד, והחליט לעשות מעשה. המעשה שלו היה פיתוח של טורבינה אישית לבית, שמופעלת על ידי רוח. ראינו דברים כאלה בעבר, אבל מה שהיה מיוחד וייחודי כאן זה העיצוב. במקום להשתמש בציר תנועה אופקי – כמו מרבית טורבינות הרוח בעולם – מדובר בעיצוב עם ציר תנועה אנכי. ההחלטה הזאת לא רק חוסכת במקום ומאפשרת התקנה פשוטה על קיר של בית, אלא גם אמורה להגביר את היעילות של המוצר. אם טורבינות הרוח האישיות אשר קיימות כיום בשוק מבטיחות לייצר קילווט של הספק בזמן שמהירות הרוח היא 12 מטר לשניה, אך רובן מייצרות רק 400 ווט, הטורבינה החדשה אמורה לייצר פי 3 מזה – 1.2 kW.

ההמצאה זיכתה את סטורן בפרס של מכון התקנים התקנים הבריטי, אשר הגדיר את הטורבינה שלו כמיזם הכי בר-קיימא בין כל המתמודדים. אמנם, נכון לעכשיו זהו רק פיתוח, ועדיין אין מוצר בשוק, אך הפרס מגביר מאוד את סיכויי ההצלחה של טורבינת הרוח הזו. אולי בעוד שנתיים לכולנו יהיו כאלה, ואז לא נרגיש אשמים כל פעם כשאומרים לנו שאסון אקולוגי מתקרב ואנחנו טיפשים מכדי למנוע אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully