וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

4.7.2007 / 12:40

עוד מחאה מקוונת, כמה בלוגים מצטיינים וגם: מה כדאי לפוליטיקאים ישראליים ללמוד מאחמדינג'אד

יכול להיות שרק אני רואה את זה, אבל כנס הבלוגרים הבינלאומי שהתקיים השבוע במרכז הבינתחומי בהרצליה פספס בגדול את קהל היעד אליו הוא מתיימר לפנות. לעיתים קרובות, המציאות הרבה יותר פשוטה מכלים לפילוח שוק שמתבססים על המשפיענים החדשים – הם הבלוגרים.

אקטיביזם של אנשים שאכפת להם

במהלך לימודיי בתיכון צפיתי במשך 3 שנים רצופות במשפט שהיה כתוב מעל הלוח בכתה בה למדתי. המשפט היה ציטוט מפורסם מפיו של [[יגאל אלון]] - “עם שאינו זוכר את עברו – ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". אפשר לתת פרשנויות רבות למשפט האלמותי הזה. אחת הפרשנויות תהיה בוודאי לגבי הרמה המוסרית הירודה של עם שאינו מקדש את האתרים ההיסטוריים שלו.

בשבוע שעבר ציינה עיריית תל-אביב את אירועי [[הלילה הלבן 2007]] לציון הכרזת ארגון יונסקו על [[העיר הלבנה]] בתל-אביב כאתר מורשת תרבות עולמית. עבור רוב-רובם של משתתפי האירועים, ההופעות וההצגות מדובר בלא יותר מעוד יום (או יותר נכון לילה) בשנה שאפשר לחגוג בו. נראה שהעירייה "מרגישה את הרחוב" ומשקיעה בעיקר באירועים ופחות בהנצחה. אחרת אי אפשר להבין מדוע דווקא אחד הסמלים של ההכרה בעיר – אבן-המורשת של העיר הלבנה, הייתה במצב מוזנח ביותר, כשבוע לפני האירועים.

הבלוגר [[יואב לרמן]], החליט להתקשר למוקד העירוני ולהסב את תשומת ליבה של העירייה למחדל זה. מחדל שצורם במיוחד בשל הסמיכות לאירועי הלילה הלבן. בעירייה הסכימו עם דבריו ואמרו שבאמת צריך לעשות משהו בנידון. בפועל כמה ימים מאוחר יותר הוא שב למקום ונוכח לגלות כי דבר לא השתנה. כבר בדיווח הראשון שלו הבטיח לרמן שאם האבן תישאר שחורה מלכלוך גם בפעם הבאה שיעבור במקום – הוא ידאג לעשות לה ספונג'ה בעצמו.

לרמן עמד בהבטחתו וכך הלך מצוייד בחומרי ניקוי ביחד עם [[יוחאי עילם]], מישי וגיתית לפינת הרחובות רוטשילד-נחמני. לרמן מסכם את היוזמה בבלוגו ואומר כי "בסוף הניקוי האבן הבריקה כמעט כמו חדשה, ואנשים עברו מסביבה והתרשמו שאבן זו אינה סתם עוד מכסה ביוב עירוני, אלא מונומנט להכרה בחשיבותה האדריכלית של העיר תל-אביב לעולם.”

בתגובות של עילם בנושא ניתן לראות כי לא מדובר בקומץ אנשים משועממים – דווקא להיפך, הדוגמא הויראלית והרצון לנקוט ביוזמה מעודד אנשים רבים לרצות לקחת חלק בפעולות דומות בעתיד. לעיריית תל-אביב לעומת זאת, נראש שיש מה ללמוד מהתושבים שלה.

מיטב האינדי

לפעמים נראה שלא ניתן להתחמק מהאיש עם המטאטא, לא משנה באיזה תחום מדובר, גם לשם הוא יגיע. הפעם הגיע תורם של הבלוגים העצמאיים להחשף לתחרות שבסופה יקבע מי מהם הוא הטוב ביותר. אתר "בלוגרים" מבית היוצר של [[גלעד פלדמן]] מזמין את כל הגולשים להצביע לבלוגים הרשומים באתר במטרה להכתיר מביניהם את הטוב ביותר.

לא מדובר במשהו חדש תחת השמש – הרעיון יושם בעבר ב[[ישרא-בלוג]] והיה לטקס שנתי באתר. הבלוג ישראוסקר שהוקם כיוזמה פרטית, בחר במהלך 5 השנים האחרונות את הבלוגים הטובים ביותר לטעמם של הבלוגרים הרשומים באתר ישרא-בלוג. תחילה נוהל הבלוג כיוזמה פרטית נטו, ואילו בשנה האחרונה קיבל פרסום ותמיכה רשמית מצד הנהלת האתר.

להבדיל מהכמות הרבה של הבלוגים המתאחסנים בישרא-בלוג, יש בארץ עשרות בודדות של בלוגים עצמאיים – דבר המצמצם בצורה משמעותית את מספר המועמדים ההתחלתי. בנוסף עדיין מדובר בקהילה קטנה שמרבית החברים בה מכירים אחד את השני (אם זה בטרם הבלוגים, ואם זה בזכות הבלוגים) – דבר שיכול לסייע לאמינות רבה יותר בתוצאות ההצבעה.

אתר "בלוגרים" פועל כאגרגטור שאוסף פוסטים מהבלוגים הרשומים בו, על-מנת להצביע יש להכנס לאתר ולהתחיל לדפדף בקטגוריות ובפוסטים.

התחרות הנ"ל מתקיימת בסמיכות לכנס הבלוגרים הבינלאומי שהיה בתחילת השבוע. לא מן הנמנע שבשנה הבאה יתקיים טקס חלוקת פרסי הבלוג הטוב ביותר במסגרת כנס הבלוגרים הבא.

ריחוק רעיוני ורסס פוליטי

מאוד לא הגיוני שלמישהו מבין הפוליטיקאים בעלי האתרים יש יד בפיתוח האתר או הבלוג שלהם. ללא ספק שוכרות המפלגות והח"כים מתכנתים ומעצבים שיבנו להם אתר מפלגתי או אישי. נראה שהבורות התהומית שיש למרבית חברי הכנסת בכל הקשור לאינטרנט (בורות המתבטאת בהצעות חוק כגון הגבלת גישה לאתרים למבוגרים) היא מחלה מידבקת. וגם אותם מתכנתים לא מסוגלים להפגין יצירתיות ותאימות לטרנדים אינטרנטיים שכבר הפכו לשגרה ונוהל.

הבלוגר [[ארז וולף]] כותב על-כך שהחליט לעבור על האתרים של המפלגות הגדולות וחברי הכנסת ולראות באיזה מן האתרים קיים קישור לפיד RSS.

להפתעתו גילה וולף כי מרבית האתרים כלל לא כוללים בתוכם פיצ'ר זה. ביניהם אתרים שמתעדכנים על בסיס יומי ומכילים חומר רב.

אני לא יודע איך זה עם גולשים אחרים, אבל אני לא אחזור לאתר שנותן לי גישה לתכנים רבים ועם זאת לא מאפשר לי דרך נוחה להתעדכן בתכנים אלה. בנושא הזה אולי כדאי לפוליטיקאים שלנו לקחת דוגמא דווקא מנשיא איראן – את האמירות שלו אפשר לקרוא באמצעות קורא הרסס שלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully