וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב מהעתיד

ארז בן ארי

4.7.2007 / 18:22

איך ייראה מחשב בשנת 2014? ארז בן ארי נוסע לשם במכונת הזמן שלו. המחשב החדש שלו יהיה ממש מהיר

סופרי מדע בדיוני אוהבים לסבר את האוזן בכל מיני שכלולים מרתקים, אך למרות שרוב הסופרים לא חזו אפילו דברים בסיסיים כמו האינטרנט, החלומות הנטווים בסיפורים כאלה מעוררי קנאה. אם לי תהיה יום אחד מכונת זמן, הטיול הראשון שלי יהיה לגרסה העתידית של חנות המחשבים השכונתית כדי להצטייד במחשב המהיר והחזק ביותר שיש.

גבי ודבי יוצאים למסע

השאלה הראשונה היא כמה קדימה לנסוע. הרי אם אני אקפוץ חמש מאות שנה קדימה, המחשב יהיה מהיר בטירוף, אבל לחלוטין לא תואם לשום דבר שיש כיום ולכן רוב הסיכויים שאני אפילו לא אוכל להתחבר לאינטרנט, שלא לדבר על להפעיל משחקים של ימינו או לשלוח לחברים מסמכים בפורמטים של המאה העשרים ואחת. הבעיה העיקרית תהיה מערכת ההפעלה, מן הסתם, מכיוון שאני אצטרך מנהלי התקן עבור מערכת של היום, שתהיה מיושנת מאוד בעתיד. רוב החברות מציעות תמיכה במערכת ישנות עד 7-8 שנים קדימה, ולכן אני אנקוט בגישה זהירה ואקפוץ לשנת 2014, ולפני שאני קונה את המחשב, אוודא שיש לו דרייברים למערכות ההפעלה של היום.

זה עניין חוקי

חוק מור, שנקבע על ידי גורדון מור מחברת אינטל טוען שהמחשב האישי מכפיל את כוחו בממוצע מדי 18 חודש. למעשה, זהו אינו חוק אלא "אבחנה" שאותה פלט הבחור במקרה מתישהו, אך מאז שהיא נאמרה לפני שנים רבות, מסתבר לאורך זמן שהיא מדויקת למדי. אם המצב יימשך כשהיה, יש להניח שמחשב משנת 2014 יהיה מהיר בערך פי 30 מהמהירות של ימינו, וזה מספיק טוב בשבילי. אז מה יכיל המחשב שלי?

הלב הרחב

כיום, רובנו קונים מחשבים בעלי מעבדי דו-ליבתי, והיצרנים מבטיחים לנו 4 ליבות כבר בעוד כמה חודשים. קצב הריבוי הזה אומר שבשנת 2014 למחשב הממוצע יהיו 128 ליבות, שאומרות שהמחשב יתפקד בקצב המקביל (בערך) ל-100 גיגה-הרץ של ימינו. גם הזיכרון יצטרך לגדול בהתאם, ולכן יש להניח שהמחשב הממוצע יגיע עם 32 גיגה זיכרון. אני אקח 64, רק ליתר ביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איפה הקבצים שלי?

מרדף חשוב אף יותר הוא בתחום האחסון. אחרי הכל, דיסק קשיח הוא כמו מקרר – הוא תמיד מתמלא ואף פעם לא מתרוקן. אם כיום רוב האנשים מסתפקים בדיסק של 200 או 250 גיגה, אז בעתיד רף הכניסה יהיה בוודאי כ-8 טרה בייט. מצד שני, עם פורמטים חדשים לסרטים באיכות HDTV, אני בטח אלך על המקסימום, שיהיה בסביבות 20 טרה. אני גם אצטרך צורב עצבני בשביל לגבות כל כך הרבה נתונים, ואפילו צורבי HD-DVD ו – Bluray שמתחילים להגיע לשוק לא יגרדו נפחים כאלה. מסורתית, צורבים תמיד היו דור אחד אחורה. כיום, צורבי ה – HD-DVD מסוגלים לצרוב רק 30 גיגה – הרבה פחות מנפח הדיסק הקשיח הממוצע. אם החבר'ה לא ישפרו את קצב הפיתוח, אז הצורבים של 2014 יהיו מסוגלים להכניס כ-טרה בייט אחד על כל תקליטור, אם כי אני מקווה שעד אז יהיו אמצעים קצת יותר אמינים, כמו קוביות-הולוגרפיות. אם כבר לגבות, אז לא אשכח לקחת לעצמי איזה דיסק-און-קי של 120 גיגה.

אני רואה לכם במסך

מה עם מסך??? זו התעלומה הגדולה ביותר. הרי כמה כבר אפשר לשפר ולהגדיל מסך? מעבר לגודל של 21 אינצ', אין הרבה טעם, במיוחד שכבר עכשיו אני יכול לקנות מסך 42 אינצ' של פלזמה, וזה לא נורא יקר, אבל לא מעשי. אי אפשר לעבוד בנוחות עם מסך כל כך גדול במרחק של חצי מטר מהפרצוף. יש להניח שהרזולוציה של מסכים תגדל ותציע תמונה חדה ומדויקת יותר גם מבחינת הבהירות, הקונטרסט, עושר הצבעים, זווית הראייה ומהירות-התגובה, ואולי המחירים ירדו בעוד כמה אחוזים. גם מסכים פנורמיים יהפכו לסטנדרט ולכן אני מניח שאביא איתי מסך בעובי של חבילת שוקולד ובגודל של כ-32 אינצ', והוא בטח יעלה בסביבות 800 ש"ח.

מה עוד?

עם ירידת מחיריהן של מדפסות הלייזר, יש להניח שכבר בעוד כמה שנים הזרקת הדיו תיעלם מהעולם, ויהיה קשה למצוא עכברים ומקלדות שאינם אלחוטיים (שלא לדבר על עכבר עם פחות מעשרים כפתורים ומקלדת עם פחות מ – 200 מקשים). אני בטח גם לא אשכח לאסוף מצלמה דיגיטלית של 300 מגה-פיקסל, אבל כנראה שאוותר על משקפי-שמש אופנתיים עם מסך משולב וחיבור WiMax לצפייה בחדשות מכיוון שלא יהיה לי הרבה מה לעשות איתם כיום. מה שבטוח הוא שאתגעגע לאינטרנט במהירות של 100 מגה-ביט...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully