וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Gmail שוכח את הגרמנית

סוכנויות הידיעות

5.7.2007 / 20:26

בית משפט בגרמניה אסר על גוגל להשתמש בשם Gmail לשירות המייל של החברה

בית משפט בגרמניה אסר על ענקית האינטרנט גוגל לעשות שימוש בשם של שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי שלה, Gmail, בעקבות תביעה שהגיש נגדה מייסד ספקית שירותי דואר אלקטרוני גרמנית בשם G-Mail.

דניאל גירש, בן 33, הקים את חברת G-Mail בשנת 2000, ארבע שנים לפני השקת שירות האי מייל Gmail של גוגל. המאבק המשפטי בין הצדדים התנהל זה שלוש שנים, בשלוש ערכאות שונות. "גוגל הפרה את זכויות הסימן המסחרי של איש עסקים צעיר זה, אשר רשם את הסימן המסחרי לפניה", נאמר בפסק הדין של בית המשפט העליון של אזור ערי ההנזה. "הבהרתי מההתחלה כי לעולם לא אמכור את השם", אמר גירש בעקבות פסק הדין. "בכוונתי להמשיך להוציא לפועל את הרעיון שלי של מערכת דואר היברדית. לא G-Mail ולא אני עומדים למכירה", הוסיף. חברת G-Mail מספקת חבילת שירותים המשלבת תקשורת בטלפון הסלולרי, בטלפון קווי, שירותי פקס, דואר אלקטרוני ודואר רגיל, ומאפשרת המרה בין מגוון סוגי התקשורת.

פסיקת בית המשפט בגרמניה באה כשנתיים לאחר שגוגל נאלצה לוותר על השימוש בשם Gmail בבריטניה, ואימצה במקומו את השם Google Mail, לאחר שהתברר כי חברת המחקר IIIR כבר עשתה כינתה יישום בתוכנת ניתוח פיננסי שלה בשם G-Mail. גוגל גם הפסידה את הזכות להשתמש בשם Gmail באוסטריה לאחר מאבק משפטי מול גירש. במקביל מנהלים הצדדים מאבקים משפטיים גם בספרד, פורטוגל ושווייץ. בפולין, עומדת גוגל בפני קבוצת משוררים פולניים המחזיקים בזכויות על השם Gmail.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully