וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הפד

ארז בן ארי

8.7.2007 / 3:57

חושבים שתם עידן המשטחים לעכברים? אם אתם גיימרים, לארז בן ארי יש כמה הצעות שאולי ישנו את דעתכם

רבים עוד זוכרים את הימים שעכבר מחשב ממוצע הכיל בקרבו כדור, ומדי כמה חודשים היו הגלגיליות שבגוף העכבר מתכסות גושים של אבק והסמן היה מתחיל לקפוץ ולדלג. למרות שעכברים אופטיים היו זמינים כבר לפני כמעט 30 שנה, רק בשנים האחרונות הגיעה לשוק טכנולוגיה זולה ואמינה מספיק כדי להציב על שולחנו של כל אחד עכבר אופטי אמיתי, וגם עכברי לייזר מדויקים עוד יותר. כזכור, בתקופת העכברים המכאניים היה כל בעל מחשב קונה או מקבל פד, שהיה אמור למנוע, או לפחות להאט את הצטברות גושי האבק. אותם פאדים היו דבר מעיק למדי ולכן רבים עלצו על הגעתם של העכברים האופטיים והכריזו בעונג רב על מותו של הפד. האמנם?

מי צריך פד בכלל?

המערכת האלקטרונית של העכברים האופטיים מתוכננת שלא להזדקק לפד, ולכן למראית עין אפשר לוותר עליהם לגמרי. גם אם נתעלם לרגע מהאספקט החברתי של פד "מגניב" ככל האפשר כמו אלה של [[ChestRest]] או[[CloverGift]] ומהתעשייה הענפה שמגלגלת מיליונים על הנטייה של אנשים להחליף פד כמו שהם מחליפים תיקים, המצב הוא שגם העכברים האופטיים לא יכולים תמיד להסתדר בלי פד. הסיבה לכך היא שהעכברים מתבססים על מעגל שהוא מעין מצלמה דיגיטלית זעירה המצלמת את המשטח שמתחת לעכבר מאות ואפילו אלפי פעמים בשנייה, ומשווה את ה-"תמונה" לאורך זמן. לפי ההבדל בין תמונה אחת לאלה שצולמו לאחר מכן, מסוגל העכבר לזהות את התנועה ביחס למשטח. עם הרבה משטחים זה עובד לא רע, אבל לא עם כולם. משטחים שהם בעלי טקסטורה חלקה מאוד או ללא-תבנית עלולים להיראות ל-"מצלמה" אותו דבר בתמונות שונות, ולמנוע מהעכבר לזהות את התנועה בצורה נכונה או אפילו בכלל לא לזהות שום תנועה. משטחים כאלה הם, למשל, שולחנות עבודה מצופים פורמייקה או פורניר, משטחים המצופים זכוכית וכדומה. במקרים מסוימים העכבר עובד בצורה סבירה אך מדי פעם הסמן "קופץ" או שאינו זז, ובמקרים חמורים יותר העכבר אינו מגיב כלל או מגיב כל כך מעט עד שאי אפשר לעבוד איתו בלי לקלל. הפתרון? ספקו לעכבר משטח בעל טקסטורה או צורה כלשהי.

מרקם-מה?

כעקרון, כל משטח שהוא בעל תבנית ויזואלית כלשהי יבצע את העבודה בשביל עכברים אופטיים, אך גם בתחום זה יש למה לשאוף. אנשים שזקוקים לשליטה מדויקת מאוד בעכבר, כגון גרפיקאים או "שחקנים", אינם מסתפקים בפד פשוט (הם גם בדרך כלל משקיעים לא מעט בעכבר מדויק ואיכותי יותר מהממוצע) אלא קונים פד מיוחד, שתוכנן כדי לאפשר שליטה מדויקת ככל האפשר. פד כזה מכוסה בתבנית מיוחדת, צפופה מאוד, שנותנת לחיישן של העכבר תמונה מדויקת ובעלת ניגודיות גבוהה, כדי לאפשר זיהוי מדויק של תנועה ולמנוע מקרים של פספוס. פדים כאלה הינם תענוג יקר, ובצדק. פד מקצועי כזה לא מגיע בשקית-ניילון או מעטפה, כדי שהוא לא יספוג נזקים בחנות או במשלוח. פדים רבים מגיעים באריזה מאסיבית (למשל, אלה של חברת X-Ray מגיעים בקופסת פח) והם עשויים מחומרים יקרים, עם בקרת איכות קפדנית.

השחקנים המרכזיים

אחת היצרניות המובילות בשוק היא חברת X-Ray שהזכרנו קודם, המציעה את סדרת Thunder וגם פדים אחרים, זולים יותר. יצרן אחר מוכר הוא SteelSeries שפדים מסדרת SteelPad שלה מצליחים מאוד. הפדים של חברות אלה אינם זולים, ונמכרים במחיר הנע סביב 35 דולר, אך למי שבאמת מוכן ללכת עד הסוף מציעה חברת Qpad מוצרים ברמה אחרת לגמרי שמגיעים למחירים של 70 דולר ואף יותר. אלו מספרים מזעזעים למי שרגיל לקבל את הפד שלו במתנה, עם פרסומת של תחנת דלק או סוכנות נדל"ן, אבל ישנם גם פדים בסיסיים שהם עדיין טובים יותר מחתיכת הספוג הממוצעת, ומחיריהם הם 15-20 דולר בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ובארץ ישראל

למרות שבישראל יש לא מעט גיימרים רציניים מאוד, רוב חנויות המחשבים לא מתחשבות בהם ומציעות פדים עלובים למדי ולא יותר. פה ושם ניתן למצוא גם מוצר רציני יותר, ואת הפדים של שלושת החברות שהזכרנו ראינו בישראל פה ושם, במחירים המתחילים מ – 87 ש"ח. בהחלט לא נורא למי שאוהב לירות ולפגוע בכל פעם...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully