וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנזרים, אבל פחות

ערן גבאי

8.7.2007 / 16:15

שר התקשורת משנה את הצעת החוק לצנזורה על אתרי מבוגרים באינטרנט: תעודת זהות במקום טביעת אצבע

הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (ש"ס), המגבילה גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים באמצעות אמצעי זיהוי פיסי ושאושרה לפני כמה חודשים בקריאה ראשונה במליאה, תועלה היום אחר הצהריים לדיון בוועדת השרים לחקיקה. משרד התקשורת, בראשות השר אריאל אטיאס (ש"ס) ובדרישת הלשכה המשפטית של המשרד, דרשו והשיגו שינויים בהצעת החוק, כך שהגישה לאתרים למבוגרים תותר רק למי שיסכים להזדהות על פי שנת לידה ומספר תעודת זהות, בדומה למגבלות החלות כיום על שימוש בתכני מבוגרים בפורטלי הסלולר.

הצעת החוק המקורית קבעה כי גישה לאתרי מבוגרים באינטרנט תתאפשר רק באמצעות אמצעי זיהוי פיסיים כגון כרטיס חכם או טביעת אצבע, אך כעת החובה בזיהוי ביומטרי תוסר.

לדברי ח"כ כהן, מחקרים מורים כי כ-60% מהנוער בישראל בגילאי 18-9 כבר ראו פורנוגרפיה ברשת, למרות שרובם לא התכוונו לצפות בתוכן כזה, אלא הגיעו אליו במקרה. הצעת החוק אמורה להתמודד מול עומס האתרים שאינם מתאימים לקטינים, העוסקים במין, באלימות ובהימורים. על פי הנתונים שבידי כהן, 44% מההורים לא ידעו שילדיהם נחשפים לתכנים פורנוגרפיים ברשת.

"הצעת החוק שלי דורשת מספקיות האינטרנט לחסום את הגישה לאתרים למבוגרים ולאפשר גישה אליהם רק באמצעי זיהוי. הצעת החוק קובעת עונש כספי כבד שיוטל על ספקית אינטרנט שתעבור על החוק", קבע לפני כמה חודשים ח"כ כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully