וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

תערוכת ה-E3 מתחילה השבוע, משחק מציאות אלטרנטיבית חדש נפתח וג'ק תומפסון צריך לראות פסיכיאטר

בעוד קצת פחות משבוע זה מתחיל. תערוכת E3 – האירוע שהיה בשנים הקודמות הדבר גדול ביותר בעולם משחקי המחשב, והצטמצם השנה לרשימה אקסקלוסיבית של מוזמנים ומציגים, עדיין מושך המון תשומת לב, ומביא את כל החברות הגדולות למקום אחד בשביל להציג את ההיצע שלהן לשנה הקרובה. מידע כבר מתחיל לזרום על מה שהולך להיות מוכרז ומוצג, אבל נחכה איתו עד לסיקור של התערוכה בסוף השבוע, כשהכל יהיה רשמי יותר. בינתיים, הנה כמה עניינים מעולם הגיימינג:

שאלה של זהות

המושג ARG – Alternate Reality Game (משחק מציאות אלטרנטיבית) לא חדש ולא זר לעולם הגיימינג. מדובר בתופעה שצברה תאוצה יחד עם התפתחות האינטרנט, ומשמשת היום גם בשביל יצירת קהילות שמבוססות סביב משחק וגם – אולי בעיקר – בשביל פרסום של פרוייקטים בדרכים מקוריות. ה-ARG המפורסם ביותר בעולם המשחקים הוא כנראה IloveBees – סדרה של אתרים שמטרתם הייתה לפרסם את המשחק 'היילו 2'.

בשבוע האחרון היינו עדים לתחילתו של משחק מציאות אלטרנטיבית חדש וגדול מאוד. המשחק מורכב, נכון לעכשיו, מאתר עם חמישה פאזלים מאתגרים למדי, ומבלוג – שניהם סובבים סביב השם איתן האאס (Ethan Haas), וכוללים מסרים פוסט-אפוקליפטיים. השמועה, נכון לעכשיו, היא שהפרוייקט מקושר לסרט חדש של ג'.ג' אברמס (J.J. Abrams), היוצר של סדרות 'זהות בדויה' ו-'אבודים'. הקדימון לסרט החדש מוצג לפני הקרנות של רובוטריקים בארצות הברית, והסיבה לכך שלא אמרתי את שמו של הסרט היא שהשם עוד לא ידוע, כמו גם פרטי העלילה. שמו של הפרוייקט, שלא ממש קשור לשם הסרט, הוא Cloverfield, אבל זה כנראה שם שלא קשור לכלום.

האם ה-ARG קשור לסרט נדע, כנראה, ב-1 באוגוסט – התאריך בו אמור להתחיל החלק השני של המשחק. בינתיים אפשר לנסות לפתור את הפאזלים הקיימים, לנסות להבין באיזו שפה כתוב הבלוג המקושר ולתהות על קנקן ה-ARG-ים. למה לתהות? כי יש משהו מאוד נמוך בסוג זה של פרוייקטים. לא מדובר כאן במשחק שכולל פרסומות, אלא בפרסומת אחת אינטראקטיבית שמטרתה היא למכור לנו מוצר על ידי פניה לסקרנות שלנו.

שאלה של שפיות

לאחר האפוקליפטיות של החלק הראשון, בואו נעבור למשהו יותר קליל – ג'ק תומפסון. הרבה מאוד דברים כתבתי כאן על האיש בחצי השנה האחרונה, אבל רובם נבעו מכך שהתעצבנתי עליו ועל מעשיו. בזמן כתיבת שורות אלה, לעומת זאת, אני רגוע ומחוייך. הסיבה לכך היא לא הקונדישנר החדש שגורם לשיער שלי להריח טוב, אלא העובדה שתומפסון הצליח לשעשע אותי, ואת קהילת הגיימינג העולמית עד מאוד.

בעבר דיווחנו כאן על השימוע המשמעתי שאמור להיערך לעורך הדין החושב שמשחקים הם מהשטן בלשכת עורכי הדין של פלורידה, ובשבוע שעבר קיבלנו הצצה אל מאחורי הקלעים למערכת היחסים המסובכת בין תומפסון לגוף שאמור לבדוק אותו. מסתבר שג'ק שלח לבית המשפט העליון של המדינה, אשר מפקח על לשכת עורכי הדין, מכתב ובו הוא מדווח על האי-התקדמות בתהליכים של הסדר היחסים בינו לבין הלשכה.

למה הם לא מסתדרים? כי נציגת הלשכה רצתה שלפני כניסה לתהליכי הפשרה עו"ד תומפסון ישהה את רשיון עורך הדין שלו ל-91 ימים, ויעבור בדיקה פסיכיאטרית. חייבים להבין שגם אם כל העולם חושב שתומפסון הוא לא הבן-אדם הכי שפוי בעולם, האיש עצמו חושב שהוא לא רק בריא בנפשו אלא גם קדוש מעונה שנרדף בעקבות מעשיו הטובים. וזה, רבותי, משעשע אותי. משעשע מאוד, אפילו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שאלה של צנזורה

ב-World of Warcraft – משחק תפקידים המוני הכה-פופלארי של חברת Blizzard יש שלדים. אי אפשר להגיד שהם יפים או חמודים במיוחד, אבל עד עכשיו לא הייתה לאף אחד בעיה איתם. ואז באה ממשלת סין, והחליטה שהשלדים האלה מפריעים. למה מפריעים? כנראה ליצירת 'חברה הרמונית' במדינה – מטרה אותה הציב נשיא סין לא מזמן, כשביקש לנקות את האינטרנט הסיני מכל מה שמפריע להשגתה. בהתאם לכך, הורו פקידי הממשל לחברת The9 שמפעילה את WoW במדינה לכסות את השלדים עם קצת בשר. ואם זה לא מספיק, אז הם גם ציוו להחליף את הגופות של הדמויות לקברים. מה לא יעשו הסינים בשביל חברה הרמונית, אה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully