וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטלים טובים גם לסלולר

ערן גבאי

10.7.2007 / 12:59

מנכ"ל אחת מחברות הסלולר בראיון ל-TheMarker: יש היגיון מבחינתנו לרכוש פורטל באינטרנט

חברות הסלולר עשויות למצוא עניין ברכישת פורטלים באינטרנט. כך מגלה מנכ"ל של חברת סלולר גדולה בשיחה ל-TheMarker. "אנחנו לא מוציאים זאת מכלל אפשרות. יש בזה היגיון, והנושא נבדק", אומר אותו מנכ"ל.

המעבר לעולמות התוכן מסיר את מגבלות התשתית בין חברות התקשורת השונות. העובדה שהאינטרנט הסלולרי צובר תאוצה ומספר השימושים בו הולך וגדל, מולידה מחשבה בקרב בכירי תעשיית הסלולר על הכדאיות שביצירת אחזקה או זרוע פעילות נוספת גם ברשת האינטרנט.

לחברות הסלולר יש כיום את הפורטלים העצמאיים שלהן בסלולר. אלה נחשבים, בארץ כמו גם בעולם, לשער העיקרי לגלישה ושימוש על ידי מנויי הסלולר בבואם לבצע גלישה סלולרית. כך, לדוגמה, מרבית שימושי החיפוש והורדת המשחקים בסלולר מתבצעים באמצעות הפורטלים הסלולריים.

החשש של מפעילות הסלולר מפתיחת רשתותיהן באופן מלא לגישה לאינטרנט - בכדי שלא לאבד בכך את השליטה במנויים ובמותג שלהן לענקי האינטרנט - הולך ונחלש. הגישה לתכני המפעיל - במקביל לאלה המתקבלים מרשת האינטרנט - עשויה לשמש דווקא יתרון עבור מפעיל הסלולר שידע להגדיל את היצע השירות למנוי שלו. זאת, מבלי לאבד את תכני הפורטל שלו עצמו.

חברות הסלולר מבינות דבר נוסף והוא כי כניסתן הגדולה יותר לתחום האינטרנט והפורטלים תוליד בעבורן פוטנציאל גדול מאוד גם בהכנסות מפרסום ובשילוב של פרסום עתידי בסלולר. כיום, תעשיית הסלולר עדיין תרה אחר מודל התמחור הנכון לפרסום בסלולר, אך הערכה היא שהפעילות המסחרית תגיע כבר לקראת סוף השנה הבאה.

זיקה נכונה בין פורטלי הרשת לבין פורטל הסלולר יוביל להגדלת צריכת השימוש באינטרנט הסלולרי, שנתפש כיום, לא פעם, כאיטי, לא נוח ובלתי מספק בהשוואה לחוויה המוכרת ממחשב המשרד. בישראל פחות מ-10% מסך המנויים הסלולריים מבצעים כיום גלישה סלולרית באמצעות הפורטלים של חברות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully