וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת התדרים

סוכנויות הידיעות

11.7.2007 / 12:46

ה-FCC בארה"ב תומך בביטול ההגבלה שכופות חברות הסלולר על גישת המנויים לגלישה אלחוטית

תעשיית ההיי-טק בכלל וחברת גוגל בפרט זכו בניצחון גדול השבוע. טיוטת כללים שקבע יו"ר רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC), קווין מרטין, לקראת מכרז שייערך בקרוב על תדרי פס רחב, תענה על רבות מדרישותיה של החברה, המבקשת להיכנס לתחום הטלקום.

ממשלת ארה"ב צפויה לערוך בקרוב מכרז על תדרי שידור. תדרים אלה הולכים ומתפנים בשל המעבר של תחנות שידור טלוויזיה לשידור דיגיטלי. בארה"ב, בניגוד לאירופה, מכשירי הסלולר אינם מסוגלים לאפשר למשתמשים גלישה ברשת WiFi (רשת אינטרנט אלחוטית מהירה), אלא כובלים את המנויים להשתמש בספק השירות שלהם בלבד.

באירופה ובאסיה יכולים בעלי טלפונים סלולריים לגלוש ברשתות אינטרנט אלחוטיות הפתוחות לקהל הרחב ללא קשר לספק השירות הסלולרי שלהם.

ריצ'ארד וויט, יועץ לענייני טלקום ותקשורת בחברת גוגל, מסר היום (שלישי) כי לדברי גורמים ב-FCC, יתמוך הרגולטור בהצעה לחייב את המנצחים במכרז שייערך בקרוב לספק לציבור הצרכנים "פלטפורמה פתוחה". דרישה זו סוללת את הדרך עבור גוגל לרכוש תדרים לראשונה בתולדותיה ולאפשר לחברה להתחרות בספקיות הגדולות של חיבורי פס-רחב.

על מנת לספק חיבור אלחוטי לפס-רחב ושירותים סלולריים, זקוקות החברות לתדרים שיאפשרו להן להעביר שידורים ללא צורך בחיבורים לרשתות קוויות. גוגל וחברות אחרות דרשו לאחרונה כי הזוכה בתדרים הפנויים שיוצעו למכירה תחויב להתיר למשתמשים ולספקים להשתמש בהם באמצעות כל מכשיר או יישום שירצו.

כמו כן, דורשים גופים צרכניים כי חברות הסלולר יידרשו להחכיר את התדרים החדשים שירכשו במחירי סיטונאים לגורמי צד שלישי.

הדבר מאיים על ההגמוניה של ספקיות ותיקות כגון AT&T ו-ורייזון ויירלס. החברות התנגדו לרעיון לפיו לאחר המאמצים שהשקיעו בהקמת רשת פס-רחב, הן יחויבו לוותר על הזכות לקבוע באמצעות אילו מכשירים או יישומים יעשה בהם הצרכן שימוש.

חברות הסלולר טוענות כי שינוי החוק הוא "סעד לחברות עשירות" כמו גוגל, וכי חברות כגוגל יכולות להשתתף במכרז ולרכוש תדרים אם הן רוצות לספק גישה לצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully