וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסלים את ה-PS3

15.7.2007 / 10:57

זוכרים את הורדת המחיר של קונסולת הפלייסטיישן 3 בצפון אמריקה? מסתבר שזה רק מבצע חיסול זמני מאוד

לפני מספר ימים התבשרו הגיימרים בצפון אמריקה כי החטיבה האמריקאית של חברת סוני אוהבת אותם. כמה אוהבת? מספיק בשביל להוריד את מחיר קונסולת הפלייסטיישן 3 במאה דולרים ל-499$, ולהציג בשוק שלהם דגם נוסף, המגיע עם כונן קשיח של 80 גיגה-בייט (בניגוד ל-60 של הגרסה הרגילה), אשר יעלה 599$. גיימרים הגרים בשטחי PAL (אירופה, אסיה, אפריקה, אוסטרליה) הרגישו מאוד מקופחים בזמן ההכרזה הזאת, כיוון שכלל לא נגעה לשווקים שלהם.

במקום זה, הציגו בשטחי PAL חבילת מבצע, אשר כוללת את ה-PS3, שני ג'ויסטיקים ושני משחקים – MotorStorm ו-Resistance במחיר הרגיל של הקונסולה. המבצע הזה אמנם לא משאיר אתכם עם כסף ביד, אך מספק לכם את הדברים הבסיסיים שאתם צריכים עם הפלייסטיישן שלכם – ושלא יהיה לכם ספק, אני מחשיב את MotorStorm ואת Resistance לדברים בסיסיים לא פחות מהבקר הנוסף אותו מקבלים. ההסתייגות היחידה שיש לי מהמבצע הזה, היא ששני הבקרים עלולים, בעתיד הלא-מאוד רחוק, להפוך לנחותים.

למה נחותים? בגלל שסוני הגיעה לא מכבר להסכם פשרה עם חברת Immersion, אשר תבעה אותה על הפרת פטנטים הקשורים לטכנולוגיית הרטט בבקרי ה-PS3. מאז הסכם הפשרה, גועשות השמועות על פיהן אנו עתידים לראוט את הרטט חוזר לבקר ה-sixaxis של הפלייסטיישן 3. בזמן האחרון מתחזקות השמועות, ומקבלות חיזוק מאנשים בתוך סוני, כך שכנראה לא רחוק היום בו זה יקרה. וביום הזה, כל הבקרים הקודמים יהפכו לפחות רלוונטיים. ובכל זאת, יש מן הקטנוניות בהסתייגות הזאת – אנחנו לא יודעים מתי יוצג הבקר המשופר, ואין שום סיבה לוותר על איכות המשחק שלנו עד אז.

משחקי מילים

אבל כל זה היה רק הקדמה למה שקרה במהלך סוף השבוע, ועורר את זעמם של גיימרים רבים ברחבי צפון אמריקה. זה התחיל כשדייויד ריבס - מנהל החטיבה האירופאית של סוני, התראיין לאתר Gameindustry.biz, וכשנשאל על התגובה האירופאית להורדת המחיר בצפון אמריקה, ענה כי זו לא באמת הוזלה של מכשיר אלא מבצע חיסול. ריבס טען שכשהמלאי ייגמר, והוא ייגמר בקרוב, תורד גרסאת ה-60 גיגהבייט מהמדפים ותשאר רק גרסה של 80 גיגהבייט במחיר ה"רגיל" של 599$.

בהתחלה ניסו בסוני ארה"ב להגיד שהדברים לא מדויקים, לאחר מכן הגיעו לעיתונות דיווחים סותרים ובסוף התבררה התמונה המלאה. כן, מבצע הורדת המחיר של ה-PS3 אינו קבוע. לא, המלאי כנראה לא ייגמר בקרוב – יש עוד מספר חודשים למי שרוצה לרכוש את הגרסה הזולה יותר. עם זאת, כל הסיפור הזה לא נראה טוב בשביל סוני. בחברה, כך נראה, רצו מאוד להסתיר מהציבור את המטרה האמיתית של הורדת מחיר הקונסולה, ולהעמיד אותם בפני עובדות מוגמרות כשהמלאי ייגמר. הם רק שכחו לספר לחטיבה האירופאית על התוכניות, ולכן כשלו בטיוח הזה. הסיפור הזה מלמד אותנו שאם אתם חברה ענקית, אין סיכוי שתצליחו להסתיר משהו בסדר גודל כזה לאורך זמן. אלא אם אתם בליזארד, והמשהו הוא סטארקראפט 2, אבל במקרה ההוא אנחנו כבר יודעים מה קרה (ראו קישור למטה).

הקשר הישראלי

נסיים, איך לא, במה שקורה בישראל. אמנם יש הטוענים כי אנו המדינה ה-51 של ארה"ב, אך הקיצוץ האמריקאי במחיר הפלייסטיישן לא מגיע אלינו. מה שכן מגיע, זו חבילת המבצע האירופאית, אשר תימכר כשמחירה המומלץ הוא 4399 ש"ח. לדברי איתן דרורי - מנהל מחלקת מולטימדיה בחברת ישפאר, הנציגה של סוני בישראל, החבילה תגיע כנראה בסוף השבוע הקרוב, והחסכון אותו תניב לאנשים שיבחרו לקנותה הוא כ-1167 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully