וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג עוקפת את מוטורולה

סוכנויות הידיעות

15.7.2007 / 11:03

סמסונג תפסה את מקומה של מוטורולה כיצרנית הטלפונים הסלולרים השנייה בגודלה בעולם

מוטורולה (סימול MOT) הודחה על ידי סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית מהתואר יצרנית הטלפונים הסלולרים השנייה בגודלה בעולם אחרי נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית. כך עולה מנתונים שעליהם דיווחה סמסונג ביום שישי, לפיהם מכרה 37.4 מיליון מכשירי טלפון סלולרים ברבעון השני של השנה. מוטורולה העריכה בשבוע שעבר כי מכרה 35-36 מיליון מכשירי סלולר ברבעון האחרון.

במקביל, נפל שווי השוק של מוטורולה לראשונה מתחת לשווי של חברת ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM), יצרנית מכשיר כף היד האלחוטי בלאקברי. מניית RIM הקנדית, אשר זינקה ב-78% מתחילת השנה, נסחרה לפי שווי שוק של 42.3 מיליארד דולר עם סגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי. מניית מוטורולה, אשר נפלה ב-13% מתחילת השנה, נסגרה בשווי שוק של 41.4 מיליארד דולר. שווי השוק של RIM עולה על זה של מוטורולה למרות שמכירותיה השנתיות של הראשונה, המסתכמות ב-3.04 מיליארד דולר, נמוכות לאין ערוך ממכירותיה השנתיות של מוטורולה, המסתכמות ב-42.9 מיליארד דולר.

מוטורולה הזהירה בשבוע שעבר כי הכנסותיה ברבעון האחרון היו נמוכות מהצפוי וכי תרשום הפסד רבעוני שני ברציפות, לאחר שלא הצליחה להשיק מוצרים פופולרים חדשים מאז יציאתו לשוק של דגם Razr בשנת 2004. ברבעון הראשון של השנה, דיווחה מוטורולה על הפסד רבעוני ראשון זה כמעט שלוש שנים, בעקבות נפילה של 15% בהכנסות ממכירות מכשירי סלולר, ואובדן נתח שוק לטובת מתחרותיה נוקיה וסמסונג. השקתו בחודש שעבר של מכשיר אייפון (iPhone) של אפל אף היא הגבירה התחרות בשוק הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully