וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכות לגלוש בשקט

15.7.2007 / 14:55

האגודה לזכויות האזרח בישראל פרסמה מסמך עמדה בו היא מתנגדת להצעות החוק המגבילות גישה לתוכן באינטרנט

המאבק של משרד התקשורת ושל העומד בראשו – השר אריאל אטיאס (ש"ס), לא יורד מסדר היום. לאחר שהצעת החוק 892 של הח"כ אמנון כהן מש"ס נתקלה בקשיים טכניים של אי-ישימות ואי הסכמה בין משרדי הממשלה השונים, הועברה הצעה דומה של השר אטיאס בוועדת השרים לחקיקה וזכתה בתמיכת הממשלה.

מחר בבוקר אמורה וועדת הכלכלה של הכנסת להתכנס לדיון על הצעת החוק של ח"כ כהן, אם כי סביר להניח שהנושא האמיתי יהיה ההצעה הפופולרית והקלה יותר ליישום של השר אטיאס, אשר מחליפה את הזיהוי הביומטרי לזיהוי באמצעות תעודת זהות, אך משאירה את הסינון של תכני מין, אלימות והימורים כברירת מחדל. כל מי שירצה לקבל את האינטרנט שלו בלי הסינון הנ"ל, ייאלץ להרשם במאגר של ספקיות האינטרנט תוך הצהרה על היותו בגיר והעברת פרטיו האישיים לספקית.

האגודה לזכויות האזרח בישראל הודיעה היום כי היא מתנגדת להצעות החוק הללו, ועמדתה המלאה כוללת את אותם הנימוקים הרגילים וההגיוניים מהם מתעלמים במשרד התקשורת. "האגודה לזכויות האזרח מתנגדת בתוקף להצעת חוק הגבלת גישה לאתרי אינטרנט. התוצאה הברורה של חוק כזה, היה ויתקבל, הינה התערבות מדינתית אסורה בחופש הביטוי, בזכות למידע, בזכות לפרטיות, בזכות הציבור לדעת ובחירות הבסיסית מפני התערבות המדינה בספירה הפרטית ביותר. שרי הממשלה ופקידים ממשלתיים הם שיקבעו לציבור, בדומה למצב במדינות החשוכות ביותר, מהם עיסוקים וביטויים "בלתי-מוסריים", שהם בגדר "תועבה" או "אלימות", כלשון הצעת החוק" נכתב בידיעה.

בלתי חוקתי

באשר להגנה על הילדים – נושא חשוב מאוד ממנו אסור להתעלם, אומרים באגודה לזכויות האזרח את מה שאמרתי בעבר על גבי דפים של אתר זה: צריך להגן על הילדים, בטח שצריך, אבל זהו לא התפקיד של המדינה, אלא של ההורים והמחנכים. כיום יש לספקי האינטרנט תוכנות סינון אותן הן מציעות לכל המבקש במחיר נמוך למדי של כ-10 שקלים בחודש. במקום להתערב בחופש שניתן לאזרחים, אפשר להשקיע במודעות של הורים לתוכנות הסינון הללו, או אפילו לסבסד אותן לכל המבקש, אבל אל להן להיות ברירת מחדל שמצריכה מאגר מידע של כל מי שרוצה אינטרנט פתוח.

לבסוף, פונים באגודת האזרח לציבור הרחב לשלוח מכתבים לחברי-כנסת ולבקשם להתנגד להצעת החוק הזו. אם יעבור החוק, מבטיחים באגודה לעתור נגדו ללא דיחוי, כיוון שמדובר בחוק בלתי-חוקתי המנוגד לערכיה הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל.

אנו נהייה מחר בדיון של וועדת הכלכלה, ונדווח לכם על המתרחש בו. בינתיים, אתם מוזמנים לגשת לקישור בתחתית הכתבה, בו מפורטים מספרי הטלפון וכתובות הדואר האלקטרוני של חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully