וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה יוצאת לפגרה

16.7.2007 / 14:48

הצעת החוק הקוראת לסינון תכנים באינטרנט לא סיימה את דרכה בוועדת הכלכלה, ותחזור לשם אחרי פגרת הקיץ

היום בבוקר (שני) התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון על הצעת החוק 892 של ח"כ אמנון כהן, שמטרתה לחסום חלקים מהאינטרנט כברירת מחדל, ולאפשר גישה אליהם רק אם מזדהה המשתמש כבגיר וחותם כי הוא מסכים לקבל שירותי אינטרנט ללא סינון.

ההצעה, שכבר עברה דיון אחד בוועדת הכלכלה, שופצה לא מכבר על ידי שר התקשורת אריאל אטיאס, והועברה בוועדת השרים לחקיקה בשבוע שעבר. הנוסח החדש אמנם לא כולל אמצעי זיהוי ביומטריים כמו הקודם, אך עדיין מציע סינון כברירת מחדל. לאחר דיון של שעה הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) כי ההצעה לא תעלה להצבעה בישיבה, ותשוב לסדר היום של הוועדה לאחר פגרת הקיץ.

לא רק הזמן המועט שהוקצב לנושא הביא לדחיה, אלא גם מחסור חמור במידע טכני רלוונטי מצד האנשים האמונים על העברתה ויישומה של ההצעה הזו. ניכר היה כי תומכי החוק לא מוכנים למה שקרה בדיון: המומחים שלהם לא באו עם מידע מדויק על תקדימים בארצות מערביות אחרות, לא הכינו תשובות לשאלות מתבקשות ולפעמים היה נראה כי הם בעצמם לא מבינים את הנוסח של הצעת החוק.

עורך הדין ד"ר נמרוד קוזלובסקי, אשר דיבר בסוף הדיון, הבהיר לחברי הוועדה כי המידע הנמצא ברשותם לקוי ולא מלא. בתגובה ביקש ח"כ ארדן מד"ר קוזלובסקי מידע נוסף שיוצג לוועדה בדיון הבא.

אטיאס, כך נראה, לא היה מרוצה מכך שהדיון הסתיים ללא תוצאות. הוא אף ניסה להאריך אותו, אם כי ללא הצלחה. מהתנהלות הדברים אפשר להבין כי במשרד התקשורת לא ציפו להתנגדות העזה לה נתקלו באולם ההרצאות, שהתמלא כמעט במלואו וכלל בלוגרים בולטים, עיתונאים ונציגים מטעם ספקיות האינטרנט. הצופים אמנם לא היו מעורבים פעילים בדיון, אבל הרחשים מהקהל הבהירו מהי עמדתם לגבי ההצעה.

בין חברי וועדת הכלכלה, הפעילים ביותר בדיון היו חברי הכנסת אבשלום (אבו) וילן מסיעת מר"צ וישראל חסון מישראל ביתנו. וילן היה המתנגד הבולט ביותר להצעת החוק, ואף התרעם על עצם הבאתה לדיון בבית הנבחרים הישראלי. חסון, שבעבר ניסה להעביר את חוק הטוקבקים, הביע אף הוא התנגדות לחלקים מההצעה, בעיקר לעצם קיומו של מאגר מידע עם רשימה של אנשים המעונינים לגשת לאתרים "לא נקיים". על דבר אחד כולם הסכימו – צריך להגן על הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully