וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נפטרת מהעוגיות

סוכנויות הידיעות

17.7.2007 / 10:03

גוגל: הקוקיז שלנו יימחקו באופן אוטומטי אחרי שנתיים, אם לא תגלשו שוב באתר

ענקית החיפוש גוגל הודיעה היום (שלישי) כי בכוונתה לקצר את משך הזמן בו מושתלים הקוקיז של מנוע החיפוש הפופולרי. קבצי הקוקיז מאפשרים לחברה לשמור מידע על העדפות של גולשים לתקופה של שנתיים לכל היותר. האותיות הקטנות: הקוקיז יימחקו רק במידה שהגולשים לא יגלשו שוב באתר.

כיום, שותלת גוגל בכונן הקשיח של גולשיה קוקיז שמסייעים לה לזהות כל משתמש באופן אישי ולשמור את העדפות החיפוש שלו. זאת בנוסף למידע אישי אחר שיכלה לדלות מהקבצים, המתוכנתים להימחק רק ב-2039.

היועץ של גוגל לענייני פרטיות, פיטר פליישר, אמר כי בחודשים הקרובים תשתול גוגל קוקיז שיימחקו באופן אוטומטי אחרי שנתיים בעקבות תלונותיהם של גולשים כי גוגל פוגעת בפרטיותם. עם זאת, ציין פליישר כי הקוקיז יימחקו רק במידה שהגולשים לא יגלשו שוב בגוגל בשנתיים הקרובות.

"לאחר שבחנו פידבקים של משתמשינו ושל הגופים להגנת הפרטיות, הגענו למסקנה שנוכל לשמור טוב יותר על פרטיות הגולשים, אם נקצר באופן משמעותי את משך החיים של הקוקיז שלנו", אמר פליישר.

השינוי במדיניות הקוקיז של גוגל הניב, כצפוי, התרגשות מעטה בלבד מצידם של גופים להגנת הפרטיות באינטרנט. זאת מאחר שמחיקת הקוקיז מותנית בדרישה הבלתי אפשרית כמעט להימנע מגלישה למנוע החיפוש למשך פרק זמן ממושך.

"השינוי של גוגל לא באמת מאלף את מפלצת העוגיות (קוקיז). זאת האחריות שלכם. דפדפן האינטרנט שלכם מספק לכם את היכולת לשלוט בקוקיז ולחסום אותן", כתב המומחה לפרטיות באינטרנט ג'ים הארפר באתר האינטרנט של Technology Liberation Front.

גוגל עצמה נוהגת לטעון בתגובה לתלונותיהם של גופים להגנת הפרטיות כי כל המשתמשים יכולים לחסום את הקוקיז של האתר או למחוק אותם באופן ידני באמצעות הדפדפן שלהם ובאמצעות תוכנות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully