וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Philips VoIP 321

בפיליפס החליטו לשלב טלפון סקייפ עם טלפון קווי. התוצאה מרשימה, אך לא חפה מבעיות

מאז שנכנסה חברת סקייפ, ובעצם גם כל טכנולוגיית ה-VoIP לביתנו, החיים הפכו לקלים יותר. אמנם אין עוד שלום עולמי, ואבטיחים עדיין לא גדלים על עצים, אך בכל הקשור לשיחות קוליות הצליח Skype להרגיל אותנו כי אם יש מחשב אז לא חייבים לשלם על שיחה קולית – מספיק לשלם על חיבור האינטרנט.

הבעיה היא שעם הנוחות בא גם הסרבול. אנשים לא רצו להסתפק בשיחות סקייפ רק על גבי מחשב, אז נוצרו שפופרות שהתחברו למחשב ואפשרו קישוריות לתוכנה. אבל להחזיק בבית מכשיר טלפון קווי, ולידו לשים מכשיר טלפון של סקייפ לא היה הפתרון האידיאלי, ולכן התחלנו לקבל טלפונים כפולים – קו רגיל וסקייפ במכשיר אחד. אחד כזה, VoIP 321 של פיליפס, עומד אצלנו היום לביקורת.

קוויות מרשימה

ה-VoIP 321 מורכב, בעצם, משתי יחידות. אחת היא הטלפון עצמו – שפופרת אלחוטית עם תחנת טעינה, ואילו השנייה היא יחידת בסיס שמתחברת הן למחשב והן לקו הרגיל שלכם בשביל שתוכלו לבצע את השיחות. לכל המפחדים מהכנסת ה-WiFi הביתה, אספר ששתי היחידות מתקשרות באמצעות טכנולוגיית DECT, ממש כמו מרבית הטלפונים האלחוטיים בשוק.

כדי להתחיל ולהשתמש בטלפון הקווי, כל מה שצריך זה לחבר את יחידת הבסיס לחשמל ולקו עצמו. כדי להשתמש בטלפון Skype, לעומת זאת, תצטרכו לעבוד קצת יותר. ראשית, תצטרכו להתקין התקנים מיוחדים על גבי המחשב.

אם יש לכם מערכת חלונות 'ויסטה', וקניתם את הטלפון הזה – הייתם בבעיה עד לא מזמן. מערכת ההפעלה שלי סירבה בתוקף לזהות את המכשיר, וההתקנים שהוצעו באתר של 'פיליפס' לא ממש עזרו. ההתקנים הייעודיים החדשים, לעומת זאת, דווקא כן גורמים לזיהוי המכשיר ופעולתו גם על גבי המערכת הזאת.

כטלפון קווי רגיל, אין ל-VoIP 321 במה להתבייש. זכרונות, 10 סוגי צלצול ותפריטים הגיוניים הופכים אותו למכשיר נוח מאוד בשביל כל מי שישתמש בו בעיקר בשביל שיחות לא מקוונות. ואל לנו לשכוח גם את הסוללה, שהצליחה להחזיק כ-3 ימים בלי טעינה, וזה משהו שבאמת לא רואים כל יום.

העיצוב הכללי של הטלפון הזה, גם הוא טוב מאוד. כפתורים גדולים, תאורת מסך רכה, שפופרת שנוח להחזיק ביד ותחנת עגינה שלא זזה יותר מדי כששמים עליה את הטלפון – אלו אולי לא דברים חשובים מאוד, אבל כשעושים אותם לא נכון, זה מציק. ואם כבר הצקה, חסרון עיצובי אחד קטן הוא החיבור של כבל הטלפון. את הכבל תוכלו לחבר אך ורק לתחנת הבסיס – לא לתחנת העגינה של השפופרת, כך שאם אין לכם שקע טלפון ליד המקום בו נמצא המחשב, תצטרכו להעביר כבל ארוך משקע אחר.

סקייפ בעייתי

אם בכל הקשור לשיחות לא מקוונות עושה הטלפון הזה עבודה מצוינת, כטלפון סקייפ יש לו כמה בעיות רציניות מאוד, מעבר למה שכתבנו על תאימות ההתקנים. ראשית כל, כיוון שתחנת הבסיס מתחברת רק למחשב שלכם - ללא אפשרות חיבור ישיר לאינטרנט - תצטרכו להדליק את המחשב בכל פעם בו תרצו לדבר דרך האינטרנט.

שנית, התמיכה של הטלפון הזה היא רק בשירות אחד – סקייפ. אני מניח שהאקרים מסוימים במרתפיהם האפלים יכולים לגרום לזה לעבוד גם עם שירותי VoIP אחרים, אבל אני לא הצלחתי. על הצד החיובי, אפשר לציין כי התמיכה בסקייפ הינה מלאה, וכוללת גם את שירותי ה-SkypeIN ו-SkypeOUT, המאפשרים לכם לקבל מספר טלפון בחו"ל שמנותב לסקייפ, ולהוציא שיחות מהתוכנה לטלפונים קוויים בכל העולם במחירים נמוכים. היתרון בשימוש ב-SkypeIN בטלפון הזה הוא שמעשית, יכולים להיות לכם שני קווים ממדינות שונות על אותה השפופרת – בתנאי והמחשב דולק, כמובן.

סיכום

במוצרים כאלה, בהם יש ייתרונות גדולים מול חסרונות משמעותיים, מה שאמור לקבוע הם הצרכים שלנו ומחיר המוצר. הטלפון המדובר עולה כ-600 שקלים, בזמן שטלפון קווי איכותי יעלה לכם כ-300 ש"ח. האם התכונות של סקייפ שוות מחיר של טלפון נוסף? בשבילי, אישית, כן – אני מדבר המון דרך התוכנה, וכל העניין עם חבישת האוזניות מציק מאוד בהשוואה לשיחה קווית רגילה. אני גם משתמש ב-SkypeIN בשביל הקרובים שלי בארצות הברית, אז הייתרון מתעצם עוד יותר. אם, לעומת זאת, אתם עושים שיחת סקייפ אחת בחצי שנה, והטלפון הזה ישמש כמעט ורק בשביל שיחות קוויות, אולי כדאי שתקנו מכשיר פשוט יותר ותשאירו את ה-Skype במחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully