וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס משתלט על אירופה

דפדפן הפיירפוקס מגדיל את נתח השוק שלו במדינות אירופה, ובחלקן אף עלול לנצח בקרוב את ה-IE של מיקרוסופט

למרות המיעוט הקולני שצועק "Firefox, Firefox" ברחובות הוירטואליים של האינטרנט בכל יום שני וחמישי, דפדפן ה-Internet Explorer מבית מיקרוסופט עודנו נשאר הפופולרי ביותר בעולם. הסיבה לכך נעוצה לא בטיב המוצר עצמו, אלא בכך שהוא מצורף למערכת ההפעלה 'חלונות', שנמצאת כיום על מרבית המחשבים הביתיים בעולם. לא כל משתמשי 'חלונות' מכירים ומוקירים את פיירפוקס, ואילו האקספלורר תמיד נמצא שם – זמין לשימוש.

ובכל זאת, עם הזמן מתגברת המודעות לדפדפנים אחרים, והיום מתפרסמים נתונים מאוד שיעודדו את התומכים בדפדפן מבית מוזילה. המדד הצרפתי XiTiMonitor פרסם היום ידיעה, על פיה בשנה וחצי האחרונות גדל נתח השוק של פיירפוקס 2.0 ב-32 המדינות האירופאיות מכ-20 ל-27.8 אחוזים. הנתון הזה אמנם עדיין נמוך למדי, אך אם מסתכלים על נתונים של כל מדינה ומדינה, מגלים כי בסלובניה לא פחות מ-47.9 אחוזים משתמשים בדפדפן האלטרנטיבי, ואילו בפינלנד המספר הוא 45.4%. אירלנד וגרמניה מובילות במערב אירופה, עם 38.6 ו-38 אחוזים.

ואמנם, במדינות רבות שליטת האקספלורר טרם התערערה. ברוסיה נתח השוק של פיירפורס הוא רק 17.5 אחוזים, בצרפת הוא 23.9 בלבד והאנגלים מסרבים להתנתק מה-IE עם 18.7% משתמשי פיירפוקס בלבד. כמובן שלא כל מי שלא גולש ב-Firefox – גולש באקספלורר, יש עוד הרבה דפדפנים אחרים, אך מרביתם קטנים יחסית או מבוססים על IE.

הגידול באחוז המשתמשים לא רק יועיל לתחרות בין שני הדפדפנים הגדולים, אלא גם יתרום לרשת האינטרנט כולה. נגמרת התקופה בה מפתחי האתרים מתחשבים רק ב-Internet Explorer כשהם בנו אתרים – עכשיו צריך להתחשב גם במיעוט הפיירפוקסי, כי יגיע היום והמיעוט הזה יהיה גדול, אולי אפילו מספיק גדול בשביל להיקרא רוב.

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully