וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על פלאפון

ערן גבאי

18.7.2007 / 10:39

שלב הגמר במכרז להקמת רשת דור 3.5 בפלאפון: אריקסון, נוקיה ומוטורולה יאבקו על תקציב של 200 מיליון דולר

חברת הסלולר פלאפון החליטה על העולים לשלב הסופי במכרז להקמת רשת דור 3.5 חדשה. שלוש המתחרות שנותרו במאבק על תקציב של כ-200 מיליון דולר להקמת הרשת הן אריקסון, נוקיה-סימנס ומוטורולה-וואווי.

פלאפון מתכוונת להקים רשת דור 3 נוספת בטכנולוגיה זהה לזו של מתחרותיה הגדולות, סלקום ופרטנר. המדובר בטכנולוגיית ה-UMTS/HSPA שהיא רשת דור 3.5 בנתיב ה-GSM.

בפלאפון לא מתכוונים למשוך זמן וכבר בשבועות הקרובים יחליטו על זהות הזוכה. שתי ההצעות שנפלו הן של אלקטל-לוסנט ושל ZTE.

בפלאפון מאמינים ששינוי הטכנולוגיה הוא ההזדמנות לבצע מהפך כולל בשוק הסלולר ולשפר דרמטית את תוצאות חברת פלאפון. כיום, סובלת פלאפון מנחיתות היסטורית מול מתחרותיה בשל העובדה שהיא פועלת בתוואי טכנולוגיית CDMA, בעוד סלקום ופרטנר פועלות בטכנולוגיית ה-GSM (ה-UMTS) הנפוצה בהרבה.

ההערכות מדברות על פער שעשוי להגיע עד כדי 230 מיליון שקל בשנה בשורת הרווח של החברה כתוצאה מהמהלך. התחשיב מתבסס על פער של יותר מ-250 מיליון שקל בשנה כיום בהכנסות של פלאפון משירותי נדידה (רומינג) מול מתחרותיה. על פי תחשיב של 50% תרומה שולית לרווח, מדובר בתוספת אפשרית של יותר מ-130 מיליון שקל לשורת הרווח של פלאפון.

כמו כן, פלאפון נפגעת כיום מרכישת ציודי קצה בעלויות גבוהות מאלה של מתחרותיה, בפערים שמגיעים לעתים עד 50 דולר למכשיר, וכן ממערך עלויות הגבוה מזה שמפעילות המתחרות. שני הפרמטרים האלה מוערכים בשוק בפוטנציאל רווח נוסף של כ-100-90 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully