וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול ברווחים של eBay

טלי גולדשטיין

18.7.2007 / 23:45

זינוק של 50% ברווחי אי-ביי ברבעון השני ל-375.8 מיליון דולר הודות לצמיחה חזקה בעסקי התשלומים המקוונים

ענקית המסחר המקוון אי-ביי (סימול EBAY) דיווחה על זינוק של 50% ברווח הנקי ברבעון השני הודות לצמיחה חזקה בעסקי התשלומים המקוונים. זאת למרות ירידה במספר המכירות הפומביות באתר.

אי-ביי, מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, רשמה רווח של 375.8 מיליון דולר או 27 סנט למניה. ללא הוצאות בגין חלוקת אופציות, היו מתסכמים רווחי החברה ב-471 מיליון דולר או 34 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 32 סנט למניה.

הכנסות החברה עלו ב-30% ל-1.83 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 1.78 מיליארד דולר.

ההכנסות משירות הפיי-פאל עלה ב-34% ל-454 מיליון דולר. היקף התשלומים הכולל (TPV) גדל ב-32% ל-11.7 מיליארד דולר.

מקור הכנסה נוסף הגיע משירות הסקייפ, עסקי הטלפוניה של החברה. ההכנסות מהחטיבה הסתכמו ב-90 מיליון דולר ברבעון השני - 5% מבסיס ההכנסות הכולל של החברה. לעומת התקופה המקבילה אשתקד, רשמה החטיבה גידול של 100%. לסקייפ 220 מיליון מנויים רשומים בסוף הרבעון - עלייה של 94% לעומת הרבעון המקביל.

החברה גרפה הכנסות של 76 מיליון דולר מפרסום ושירותים אחרים. אי-ביי מציגה פרסומות באתר שלה באמצעות שיתוף פעולה עם ענקית מנועי החיפוש גוגל.

עם זאת, עסקי הליבה של החברה רשמו ירידה חדה. היקף שווי הסחורות הכולל (GMV) שנמכרו באתר עלה ב-12% ל-14.46 מיליון דולר. עד לירידה זו, נמשך קצב הצמיחה של ה-GMV שני רבעונים רצופים. אי-ביי רשמה ירידה של 6% במספר המכירות הפומביות הגלובליות.

תחזית החברה לרבעון השלישי היא לרווח, לא כולל הפרשות חד פעמיות, של 33-31 סנט למניה ולהכנסות של 1.781.83 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים מקבילה לתחזית החברה. עבור 2007 כולה, מצפה אי-ביי לרווח של 1.38-1.34 דולר ולהכנסות של 7.45-7.3 מיליארד דולר.

אי ביי, כמו חברות אינטרנט רבות אחרות, מרגישה לחץ כבד מצד ענקית האינטרנט גוגל, שנוגסת יותר ויותר בשווקים מחוץ לתחום המרכזי שלה - מנועי חיפוש ופרסום צמוד חיפוש. גוגל השיקה באחרונה אתר מכירות המתחרה בעסקיה של אי-ביי, אתר מודעות מסווגות, וכן שירות תשלומים מתחרה לפיי-פאל.

כמו כן, מסקר שפירסמה לפני כשבוע קומסקור, חברת המדרוג האינטרנטית, אתרי גוגל היו האתרים הפופולרים ביותר בקרב גולשי האינטרנט ברחבי העולם בחודש מאי. אתריה של חברת המכירות הפומביות המקוונות דורגו רק במקום החמישי אחרי אתריה של מיקרוסופט, יאהו וטיים וורנר.

אי ביי יצאה בשנתיים האחרונות למסע רכישות מורחב משלה, במסגרתו רכשה לא רק אתרים הנוגעים ישירות לתחום המרכזי שלה - מכירות פומביות מקוונות - אלא גם תחומים רחוקים יותר, כמו שירות הטלפוניה באינטרנט סקייפ. כיום, חוויית הקנייה באי-ביי אמורה לכסות כל פן של הקנייה עבור הגולשים - משירות השוואות המוצרים Shopping.com דרך שירות התשלומים פיי-פאל ואישור העסקה טלפונית דרך סקייפ. אי-ביי רכשה בנוסף את אתר מכירות הכרטיסים סטאבהאב.

במאי, דווח בתקשורת כי אי ביי נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת האינטרנט StumbleUpon, המסייעת לאנשים למצוא אתרי אינטרנט בעלי עניין עבורם בעבור סכום מוערך של 75 מיליון דולר.

בתחילת יולי, השיקה אי ביי שירות מודעות מסווגות חדש בארה"ב. למעשה, מדובר בהרחבת שירות שמפעילה החברה זה מספר שנים ברחבי העולם - Kijiji ("כפר" בסוואהילית). השירות, שהינו אתר המודעות המסווגות המוביל בקנדה, איטליה וטייואן, פועל גם בבריטניה, צרפת, גרמניה, יפאן וסין. עתה, בין היתר, הוא יושק גם ב-220 ערים בארה"ב.

בתחילת יולי הכריזה מנכ"לית החברה מג וויטמן על שדרוג האתר על מנת לשפר את שביעות רצון המוכרים ולהגביר את קצב גידול המכירות.

"תהיו עדים ליותר שינויים במהלך 12 החודשים בקרובים מאשר במהלך שלוש או ארבע השנים האחרונות", אמרה וויטמן. "אי ביי כה הצליחה עד כי לא הקפדנו לשלב חידושים נדרשים".

המוכרים באתר התלוננו כי החברה מאפשרת לאתר להפוך לעמוס ברשימות, וכתוצאה מכך גרמה לירידה בהיקף המכירות. דבר זה הבריח את הקונים לקמעוניות אחרות, כולל אמזון. אי ביי עידכנה את גובה העמלה למוכרים באתר על מנת להגדיל את הכנסותיה, אשר עלו ברבעון הראשון בקצב האיטי ביותר מזה שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully