וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

19.7.2007 / 0:41

בוריס בולטיאנסקי מביא השבוע טור חברתי שעוסק בצנזורה, פליטים מדארפור ומחלת הסרטן

ביום שני האחרון, נכחתי בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת ונגע להצעת חוק "הגבלת הגישה לאתרי אינטרנט למבוגרים" (892). במהלך הדיון חזר והדגיש חבר הכנסת [[אמנון כהן]], שהעלה את הצעת החוק המדוברת, כי הוא בסה"כ רחוק מעולם הטכנולוגיה, וכל מה שהוא רוצה זה לשמור על הילדים ולמנוע פגיעה בנפשם בעקבות חשיפה לתכנים לא נאותים העלולים להימצא ברשת האינטרנט.

נראה כי משרד התקשורת, משם יצא הניסוח המתוקן של החוק, לא טרח לעשות עבודת הכנה רצינית לקראת הדיון - מרבית השאלות שהועלו בפני שר התקשורת ואנשיו נותרו ללא תשובה עניינית או מספקת. כך למשל יו"ר הוועדה, חבר הכנסת [[גלעד ארדן]] ממפלגת ליכוד, העלה את סוגיית אתרי הבלוגים, ושאל האם האתרים הללו נושאים באחריות על התוכן שהבלוגים כותבים ולא זכה לתשובה. בנוסף, ד"ר עו"ד [[נמרוד קוזלובסקי]] ניפץ, למעשה את הטיעונים שהועלו בידי איש משרד התקשורת בדבר היכולת הטכנית לבצע את החסימה באופן מיטבי.

למרות רצונו הגלוי של שר התקשורת, חבר הכנסת [[אריאל אטיאס]] ממפלגת ש"ס, להביא את הצעת החוק לידי הצבעה בכנסת עוד לפני פגרת הקיץ, החליט יו"ר הוועדה לכנס עוד דיון לאחר שתשוב הכנסת לפעילות. בינתיים טוען משה הלוי, הידוע יותר בכינויו "[[הלמו]]", כי פיצח את הסיבה לכך שהצעת החוק מספר 892 עלתה: לדבריו של הלמו, האינטרנט במתכונתה הנוכחית אינה יכולה לקבל הכשר מן הפוסקים החרדים, וזאת מפאת שקיימים בה תכנים הנחשבים לטומאה. צעירי החברה החרדית רואים את היתרונות הרבים שנותנת האינטרנט אך לא יכולים לעשות בה שימוש מלא ללא הכשר. במידה והחוק להגבלת אתרים יעבור במתכונתו הנוכחית, יוכלו הפוסקים לתת אישור לשימוש באינטרנט וכך לעזור לחברה החרדית להשתלב בעולם המקוון.

בלוג שנקטף בטרם עת

ב-26 ליוני, לפני פחות מחודש ימים, עלה בלוג חדש של בחור אשר קרא לעצמו אסף (לדבריו מדובר בשם בדוי). בפוסט הראשון מתאר אסף שלפני כחודש, במהלך בדיקה שגרתית, גילה שהוא סובל ממחלת הסרטן ועתיד למות ממנה בחודשים הקרובים. אסף השלים עם גורלו והחליט להקים בלוג שיתאר את החודשים האחרונים של חייו בחיק המשפחה שלו ושאר האנשים הסובבים אותו.

בפוסטים הבאים תיאר אסף את ההחלטות שהוא קיבל בנוגע לסגירת מעגלים והתנצלויות שהיה חייב לאנשים אחרים במהלך חייו. ב-8 ליולי עלה פוסט עדכון קצר שנכתב בידי אשתו של אסף, מיקה. היא סיפרה כי אסף לא יכול לעדכן מכיוון שהוא אושפז בבית החולים והביעה תקוותה לשחרורו המהיר. פחות משבוע לאחר מכן, נכתב הפוסט האחרון בבלוג - ב-13 ליולי הודיעה אשתו כי הוא נפטר: "אסף, האיש שהיה איתי יותר משתים עשרה שנים, נפרד מאיתנו הלילה ועלה על טיסה ישירה לגן עדן" נאמר בעדכון.

עצוב לי לקרוא את הפוסטים הללו, ועצוב עוד יותר לראות שהתכנון של אסף, שהיה אמור להמשך כמה חודשים, נקטע בכזאת פתאומיות. במספר טוקבקים אפשר היה לראות שהועלו תהיות לגבי היותו של הבלוג פיקטיבי. אך כפי שאמר זאת [[אפי פוקס]] בפוסט שהוקדש לנושא - הבלוג חשוב כי הוא מעביר את הרגש ולנגד זה האותנטיות שלו מתגמדת.

בעבר נכתב לא פעם בטור הזה אודות הבלוג למען הצלת [[אילנה בר]], שחולה בלוקמיה וזקוקה לתרומת מוח עצם. נראה שבמקרה הזה, הופיעה תקווה לאילנה, ובימים הקרובים היא עתידה לעבור השתלה שיכולה, וכך כולנו מקווים, להציל אותה מן המוות.

הבלוג למען פליטי דארפור

הלחימה בחבל [[דארפור]] אשר באפריקה מתרחשת כבר שנים רבות. אך רק לפני כ-4 שנים החל ארגון האומות המאוחדות להתייחס למצב כאל משבר הומניטארי חמור והתחיל לפעול למען תושבי החבל. מדינת ישראל, שהוקמה בין היתר במטרה לשמש מקום מושב בטוח ל-"שארית הפליטה שניצלה מהטבח הנאצי האיום באירופה", נתקלת בשנים האחרונות בתופעה של פליטים מדארפור המסתננים לשטחה הריבוני דרך גבול ישראל-מצרים. על-אף שלא מדובר בתופעה חדשה, נראה שלא קיים שום נוהל וכל פתרון למצוקת הפליטים שברחו מן המלחמה. לרוב הפליטים נעצרים ע"י צה"ל ומג"ב, מוסעים לבאר-שבע וננטשים בכניסה למחנות צבאיים או תחנות משטרה. לא ניתן לגרשם, הן מבחינה טכנית (כי אין מי שיסכים לקבל אותם) והן מבחינה מוסרית.

לממשלת ישראל אין זמן, רצון, או כוח לטפל בבעיית הפליטים הפוקדת אותנו, וכך נשארת כל הפעילות ההומניטארית בידי אזרחים שאכפת להם. לאתר הבלוגים הפופלארי "[[בלוגלי]]", שכבר מאחסן על שרתיו מספר בלוגים הפועלים למען מטרות חברתיות, הצטרף באחרונה בלוג הקורא לעזור לפליטי דארפור. הבלוג נמצא כעת רק בתחילת דרכו, ועדיין לא ברור מי עומד מאחוריו. עם זאת מדובר בפרויקט מבורך שבהחלט יכול להעלות את המודעות לבעיה הנתונה ולעזור במתן פתרון הולם לאותם אנשים שברחו מן התופת והגיעו אל חוסר האכפתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully