וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקיות נלחמות בצנזורה

ערן גבאי

19.7.2007 / 11:41

בכירים בספקיות האינטרנט משיבים אש להצעת חוק הצנזורה: "כרוכה בעלויות של עשרות מיליוני שקלים לחברה"

"חוות הדעת של משרד התקשורת כאילו ההיערכות להתקנת מערכות סינון לצנזורת תכנים בשרתים של ספקיות האינטרנט תסתכם בעלות של 10 מיליון שקל לתעשייה כולה רחוקות מהאמת", כך אומרים בכירים בקרב ספקיות האינטרנט. "מדובר בהשקעות שעשויות להגיע לכדי עשרות מיליוני שקלים לחברה, אם יחייבו אותנו לבצע שינוי ברמת השרתים".

אותם בכירים מביעים חשש כי הצעת החוק לצנזורה באינטרנט תוביל למתיחות ביחסים שבין ספקיות האינטרנט לבין המנויים שלהן. "הפתיע אותנו שמשרד המשפטים לא פצה פה בדיון", אומרים הבכירים. "אבל ברור לנו כי החוק יעבור, ועוד מוקדם להגיד כיצד נגיב לו". לטענתם, בישיבה שהתקיימה השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת "ניתן היה לזהות אצל השר אריאל אטיאס שמדובר עבורו בהרגשת שליחות. כבר בתחילת הדיון, אמר השר שהוא שולט בספקיות האינטרנט וכי הסמכות בידיו בלתי מוגבלת מכוח הרישיון ועל כן הוא יכול לבצע תיקון לרישיון ספקיות האינטרנט גם ללא הליך החקיקה".

אותם בכירים מספרים כי משרד התקשורת הודה בדיון האחרון שהתקיים בוועדת הכלכלה כי הפתרון של סינון תכני האינטרנט ברמת השרתים של החברות אינו יעיל, מחייב למעשה סינון יתר של תכנים נוספים שאינם תכנים פוגעניים ובעיקר ניתן לעקוף אותו בקלות. גם בעניין סינון התכנים ברמת המחשב הביתי על ידי הורדת תוכנה ייעודית, אמרו אותם בכירים כי לא ניתן לוודא שאכן הלקוח, שנרשם כמי שהוריד את התוכנה, אכן התקין והפעיל אותה.

אם הצעת החוק תתקדם כפי שהשר אטיאס מתכנן, הרי שהצנזורה באינטרנט בישראל תחל בעוד כשנה. הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (ש"ס), שאושרה בוועדת שרים לחקיקה, נועדה להגן על ילדים מפני צפייה בתכנים אלימים ופורנוגרפיים ברשת האינטרנט.

על פי הצעת החוק, כל מנוי שיצטרף לאחת מספקיות האינטרנט יישאל האם הוא מעוניין בהפעלת מערכת סינון ללא תשלום, שתמנע ממנו ומילדיו מלצפות בחומרי תועבה. לקוח שלא יהיה מעוניין במערכת הסינון, יצטרך להזדהות כבגיר. מנויים קיימים יקבלו לביתם מכתב שיודיע להם כי אם תוך 60 ימים לא יודיעו על אי רצונם במערכת הסינון, היא תפעל כברירת מחדל. נקבע כי ועדה משותפת של נציגי משרד החינוך, משרדי המשפטים, משרד התקשורת והמועצה לשלום הילד היא שתקבע את כללי הסינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully