וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם בכף ידכם

ארז בן-ארי

19.7.2007 / 11:30

ארז בן-ארי מסביר לכם שלפטופ זה טוב ויפה, אבל ברוב המקרים מחשב כף יד יכול לעשות את אותם הדברים

צ'ופר נפוץ ומבוקש הוא לקבל מהעבודה מחשב נייד (למרות שזה, למעשה, רמז מהבוס ש-9 שעות עבודה לא מספיקות לו והוא רוצה אתכם זמינים 24 שעות ביממה). אם כבר יש לך מחשב שולחני, אבל אתה משתוקק לניידות של מחשב נישא, אולי פיספסת את העובדה שמחשב כף-יד מודרני מסוגל לעשות כמעט כל מה שמחשב שולחני יכול, ואת חלקם הוא עושה אפילו יותר טוב.

כך, למשל, רבים מסתובבים עם מחשב נייד כבד (כולל תיק, מטען ואביזרים חיצוניים) רק כדי להתחבר לעולם. גלישה באינטרנט או קריאת דואר אלקטרוני ניתנת לביצוע בקלות בעזרת מחשב כף יד דרך חיבור WiFi, שלא לדבר על טלפונים סלולריים המסוגלים לגלוש בעזרת חיבור GPRS כמעט מכל מקום בעולם. נכון שהדפדפן שיש על מחשב כף יד הוא מצומצם ולפעמים קשה לקרוא את הדפים על המסך הקטן, אבל לא חבל לשבור את הגב רק בשביל לקרוא איזה מייל או לראות איזה דף אינטרנט?

הצגה קטנה גדולה

אנשי מכירות רבים סובלים מסימנים כחולים בכתפיים רק בשביל האפשרות להקרין מצגות עבור לקוחות, אבל גם את זה מסוגל מחשב כף יד לעשות בקלות. מערכת Presenter to Go של חברת מרגי מאפשרת להציג דברים בקלות כמעט על כל סוגי מחשבי כף היד – גם מבוססי חלונות, וגם מחשבי פאלם. המערכת כוללת כבל מיוחד המתאם בין המחשב לבין המקרן, שלט רחוק אלחוטי להעברת השקופיות קדימה ותוכנה המאפשרת להמיר מצגות מסוגים שונים לפורמט קטן ודחוס. כל הסיפור שוקל 375 גרם ועולה כ-200 דולר. בימים אלה עובדת החברה על פיתוח מערכת שתאפשר את כל זה בצורה אלחוטית.

חברה נוספת המציעה מוצר בתחום היא ColorGraphics, אך המתאם שלה מיועד אך ורק למחשבים עם שקע CompactFlash, שהפך לנדיר מאוד על מחשבי כף יד מודרניים. בכל מקרה, חשוב לזכור שגם למחשב כף יד יש מגבלת אורך-חיים של הסוללה, אבל עדיין, המטען של מחשב הכף יד עם המחשב עצמו יותר קטנים מהמטען של מחשב נייד ממוצע.

ללכת בלי ולהרגיש עם

אם כתיבת מסמכים היא עיסוקך העיקרי, לא צריך לסחוב מעבד 3 גה"ץ רק בשביל מקלדת מלאה. גם מחשבי כף יד עם מקלדת Qwerty אינם ממש נוחים לכתיבת מסמכים ארוכים, אבל עבור כמעט כל דגם ניתן לרכוש מקלדת מתקפלת, הנפתחת לגודל מלא, או כמעט-מלא.

המקלדת של חברת ThinkOutside, למשל, מתחברת לכל מחשב כף יד או טלפון סלולרי בעל קישוריות Bluetooth, ולחברה יש גם מקלדות עם חיבור אינפרא-אדום עבור מחשבים מדגמים ישנים. מקלדות החברה עולות בין 70 ל – 150 דולר – לא מעט, אבל יותר זול מאשר מחשב נייד. יצרן אחר בתחום הוא ג'אבואדג' (JavoEdge), המציע מקלדות זולות יותר אך טובות לא פחות. באתר MobileTechReview תוכלו למצוא סקירה נרחבת של מגוון סוגים נוספים של מקלדות

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

חיים בסרט

אם אתה מסתובב עם מחשב נייד בתור נגן-DVD נייד, יכול להיות שאתה שובר את הראש והגב לשווא. מן הסתם, לקנות נגן MP4 רק בשביל זה עלול להיות בזבוז כסף, אבל גם מחשב כף יד מסוגל לעשות את העבודה בכיף.

כל מה שצריך זה תוכנה להמרת סרטי DVD לפורמט מוקטן המתאים למחשבי כף יד, כמו תוכנת PQDVD, למשל, ולקחת איתך לדרך כמה סרטים על כרטיס זיכרון. מלבד המשקל הקטן, זה גם מונע את התחממות-היתר של הברכיים והאזורים המוצנעים. מחשב כף יד יכול לשמש גם כנגן מוזיקה טוב ונוח מאוד.

זאת, ועוד...

לקראת סיום, חשוב לזכור שמעבר לכל התחליפים הללו, יש כמה דברים שבהם מחשב נייד לא מתקרב לרגליו של מחשב כף יד. כולנו מכירים את יכולות הניווט הלוויני (GPS) אך האם ידעתם שמחשב כף יד יכול לשמש כתחליף לשלט-רחוק אלחוטי אוניברסלי? אכן, בעזרת תוכנה כמו VitoRemote או OmniRemote יכול כל מחשב כף יד להפוך לשלט משוכלל ביותר. זהו, עכשיו יש לכם כל סיבה שבעולם להטביע את הנייד בכנרת ולקנות מחשב כף יד קומפקטי ושימושי לא פחות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully