וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק רוכשת את Parakey

סוכנויות הידיעות

22.7.2007 / 9:42

פייסבוק מבצעת רכישה ראשונה: אתר הרשתות החברתיות רכש חברת סטארט אפ המנוהלת על ידי מפתחי הדפדפן פיירפוקס

אתר הרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook) ביצע רכישה ראשונה בתולדותיו כאשר רכש את חברת סטארט אפ האינטרנט פאראקי (Parakey), המנוהלת על ידי מייסדי חברת מוזילה, שפיתחה את פיירפוקס - דפדפן האינטרנט השני הכי פופולרי בעולם לאחר אקספלורר של מיקרוסופט. תנאיה הכספיים של העסקה לא נמסרו.

פאראקי, המנוהלת על ידי בלייק רוס וג'ו יואיט, פיתחה תוכנה (אשר טרם יצאה לשוק) אשר מקלה על העברת מידע בין מחשבים אישיים לאינטרנט. בעקבות רכישת פאראקי, יסייעו רוס ויואיט בפיתוח אתר פייסבוק.

פאראקי, אשר החלה לפעול לפני מספר שנים, גייסה לפי הערכות מימון ראשון בשנת 2005 מקרן סקויה קפיטל, ובהמשך השקיעה בה גם חברת או'ריילי אלפא-טק ונצ'רס. בראיון למגזין הטכנולוגיה IEEE ספקטרום, אמר באחרונה רוס כי פאראקי פותחה כדי לשמש כפלטפורמה ליישומים שמאפשרת לערוך שינויים בדואר אלקטרוני, צילומים, סרטי וידיאו, לוחות זמנים וכמעט כל תוכנה שנמצאת במחשב.

פייסבוק, שהוקמה בשנת 2004 והוזכרה באחרונה כיעד אפשרי לרכישה, מבקשת לפי ההערכות באמצעות הרכישה להרחיב את פעילותה מתחום האינטרנט אל שולחן העבודה של מחשבים, ולהתחרות בכך במערכת ההפעלה חלונות של ענקית התוכנה מיקרוסופט.

בחודש מאי פתחה פייסבוק את האתר שלה בפני מפתחים חיצוניים כדי שאלו יפתחו יישומים שיוכלו לפעול באתר - בדומה למהלך שביצעה מיקרוסופט עם מערכת ההפעלה חלונות בשנות ה-90. רכישת פאראקי עשויה לסייע לפייסבוק לגשר על הפער בין הפלטפורמה המקוונת שלה לבין שולחן העבודה של מחשבים.

דאנקן ריילי כתב באחרונה בבלוג הטכנולוגיה הנחשב טק-קראנץ': "תארו לעצמכם כי בתוך שנתיים עד חמש שנים תהפוך פייסבוק ליעד מספר אחד באינטרנט. בתור מערכת הפעלה מקוונת, פייסבוק מובילה בתחומים של אחסון מידע מקוון, יישומים מקוונים, אי-מייל, בלוגים, וכמובן רשתות חברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully