וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: פיוניר BDP-LX70

דידי חנוך

23.7.2007 / 9:59

עוד חמש שנים, כך תראו סרטים בבית. בינתיים, הנה הצצה לנגן הבלוריי של פיוניר. לאוליגרכים בלבד, כרגע

כשהיבואנים של פיוניר בישראל הציעו לי לקחת את נגן הבלוריי החדש שלהם (פלוס מסך פלזמה HD ענקי) הביתה לסקירה, סירבתי. לא מתוך צניעות, כי אם בגלל הידיעה שאין מצב שאוכל להרשות לעצמי מערכת דומה אחרי שאאלץ להחזיר את שני המכשירים, והפער באיכות פשוט ידכא אותי. 30,000 ש"ח על טלויזיה ונגן זה לא מחיר ריאלי בעבורי, ורוב הסיכויים שגם בעבורכם.

אז המערכת הותקנה אצלנו במערכת ובמשך כמה ימים שימשה כאמצעי אפקטיבי מאד לסחיטת קריאות השתאות. אין ספק. מסך של 20,000 ש"ח שמציג סרטי HD זה דבר מרשים. אין כאן אשליה ואין כאן שקר. HD (בין אם בלוריי או הפורמט המתחרה, HD-DVD) נראה ה-ר-ב-ה יותר טוב מפורמט DVD.

לא עדיף קונסולה?

השאלה המשמעותית ביותר בנוגע לנגן של פיוניר היא זאת: הוא עולה פי 2 מקונסולת פלייסטיישן 3 שמסוגלת גם היא לנגן סרטי בלוריי ומיוצרת על ידי סוני - החברה שהמציאה את הבלוריי. אז למה שווה לשלם יותר על נגן שעושה פחות?

ובכן, בעבור רוב האנשים התשובה פשוטה: "לא שווה". אם יש לכם בבית מסך שתומך ב-HD, רוב הסיכויים שעדיף לכם פשוט לרכוש קונסולה. ואכן, רוב נגני הבלוריי שנמכרו עד כה בעולם הם קונסולות PS3.

שלוש סיבות יכולות לשכנע את בעלי הממון לרכוש את הנגן החדש של פיוניר. הראשונה היא עניין של סטייל. הנגן נראה כמו מכשיר שנועד לשבת בסלון. הוא שחור ומלבני ולא מטריד. ועינית האינפרה אדום המצורפת מאפשרת לתחוב אותו אי שם מאחור ועדיין לשלוט בו בנוחות באמצעות השלט.

הסיבה השנייה היא עניין של בלאי. קונסולת משחק זוכה לשימוש רב בהרבה מנגן סרטים. ועינית שמשמשת רק לסרטים פשוט תשרוד זמן רב יותר. לטעמי, הסיבה הזאת הרבה פחות משמעותית. תוך 5 שנים, כל מי שמסוגל להרשות לעצמו לרכוש נגן כזה כיום ממילא יקנה את הדור שאחרי הדור שאחרי הדור הבא (כנראה מכשיר אלחוטי שמקבל את עיקר התכנים שלו - בפורמט HD - דרך הרשת ולא מדיסק, אם כי יהיה שם בטח גם כונן).

הסיבה השלישית היא עניין של פאסון. יש אנשים שלא נראה להם לעניין לרכוש קונסולת משחק. הם צרכני מדיה אנינים - ועשירים - שלא רוצים להצטייר כגיימרים.

בעבור רובנו, הסיבות האלה הן חסרות משמעות. אני לא מתכוון להוציא בקרוב אלפי שקלים כדי לשים בביתי מכשיר שמסוגל לנגן סרטים באיכות שהטלויזיה שלי לא מסוגלת להתמודד איתה בכלל. אבל לו הייתי בעניין, הייתי קונה קונסולה שעולה פחות ועושה יותר.

רשת ביתית?

בפיוניר מתגאים בכך ש-BDP-LX70 מאפשר יצירת רשת ביתית באיכות HD לצפייה בהורדות איכותיות. כמובן, הרשת הזאת מתבצעת בחיבור חוטי, ובעידן שבו יוצאים לשוק מגוון מכשירים שמאפשרים שידורי HD אלחוטיים מהמחשב לטלויזיה זה נראה קצת מיושן.

עם זאת, שוב, איכות השידור יפה בהחלט. ייקח לכם הרבה זמן להוריד מדיה שאיכותה שווה לאיכות של בלוריי או HD-DVD, אבל שוב מדובר באיכות מרשימה מאד.

אז מה, קונים?

יש לומר זאת באופן ברור: לו הייתי זוכה יחיד בפרס הראשון בלוטו, כנראה שהייתי קונה את הנגן הזה, וגם מסך תואם. אם אתם עשירים כקורח, לכו על זה. אם לא זכיתם בלוטו, חכו. ההיצע (של המכשירים והסרטים כאחד, כי כרגע יש כחמישים סרטים בפורמט הזה בחנויות) יגדל והמחירים יצנחו. והדורות הבאים יהיו בעלי יכולות אלחוטיות ובאופן כללי ייספקו הרבה יותר בעבור מחיר נמוך בהרבה.

שם: Pioneer BDP-LX70
מחיר: 10,900 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully