וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יס חוזרים ל-ADB

ערן גבאי

23.7.2007 / 9:24

אלוביץ' חוזר למכור ממירים ל-yes: החברה הפולנית ADB אותה הוא מייצג תספק את הממירים לשידורי ערוצי HD

בעל השליטה ביורוקום ובעל המניות השני בגודלו בחברת הלוויין yes, שאול אלוביץ', חוזר לעשות כסף ממכירת ממירים ל-yes. ל-TheMarker נודע כי נחתם לאחרונה הסכם בין yes לבין החברה הפולנית ADB, המיוצגת בישראל על ידי אלוביץ'.

לפי ההסכם, ADB תספק ל-yes, כבר בסוף 2007, את הממירים להתחלת השידור המסחרי של שידורי ערוצי HD - שידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה. זאת, בעסקה המוערכת בכ-35 מיליון שקל. אתמול דיווחה yes כי תשקיע כ-80 מיליון שקל במהלך כולו, הכולל גם רכישת ציוד ותכנים.

טכנולוגיית ה-High Definition TV היא טכנולוגיה להפקה, לשידור ולקליטה דיגיטלית של שידורי טלוויזיה באיכות תמונה וסאונד גבוהה בהרבה מזו הקיימת כיום, כשהיא כוללת למעלה מ-2 מיליון פיקסלים בכל תמונה - בהשוואה ל-0.5 מיליון פיקסלים בלבד בתמונה אנלוגית שמפיקה טלוויזיה רגילה.

בפברואר השנה חטף אלוביץ' מכה, כשחברת הלוויין yes החליטה לצאת למהלך מקיף לשדרוג הממירים לממירים מקליטים, yes MAX, באמצעות החברה הדרום אפריקאית UCE, ולא באמצעות ADB.

על פי רוב זוכה אלוביץ' בעסקות הממירים של חברת הלוויין - בה הוא מחזיק כיום ב-28% מהמניות - ומחזיר לעצמו חלק מההשקעה הגדולה שביצע ב-yes לאורך שנים.

כך לדוגמה, חתם אלוביץ' עם חברת הלוויין על עסקת רכישת ממירים גדולה, של כ-100 אלף ממירים, תמורת 92 מיליון שקל ב-2006.

אלוביץ' השכיל לחתום במשך השנים עם yes על עסקות מכירת ממירים בהיקף עשרות רבות של מיליוני שקלים מדי שנה, ובסך הכל החזיר לעצמו מעסקות אלה מאות מיליוני שקלים. yes נוהגת לרכוש כ-100 אלף ממירים בשנה בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully