וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט דואגת לפרטיות

מיכל רמתי

23.7.2007 / 10:44

חברת מיקרוסופט צפויה להודיע היום על מדיניות פרטיות חדשה; יאהו, גוגל ואסק כבר הודיעו על שינוי מדיניותן

מיקרוסופט, יאהו וגוגל - שספגו בשנה האחרונה ביקורת על חוסר הכבוד שהן רוחשות לפרטיות הגולשים שלהן - עורכות שינויים במדיניות, על מנת שלא לאבד גולשים. בחודשים האחרונים הולך וגדל מספר הטעויות בחברות גדולות, בעקבותיהן נחשפים פרטים של גולשים.

בנוסף, הממשל האמריקאי ניסה לדרוש מחברות האינטרנט להעביר אליו את נתוני החיפושים שלהן. על רקע חששות מחשיפת זהותם של גולשים והרגלי הגלישה שלהם, מגבירות החברות את האמצעים למניעת מצבים שכאלה.

חברת האינטרנט AOL פירסמה בטעות באינטרנט בשנה שעברה את נתוני החיפוש של כ-650 אלף גולשים. הנתונים כללו כ-19 מיליון חיפושים, וגם פירטו האם הגולשים נכנסו למי מתוצאות החיפוש שהתקבלו.

אף כי כל הנתונים היו אנונימים, קיים היה חשש כי ישנם מספיק פרטים מזהים על מנת לאפשר זיהוי של חלק מן הגולשים. AOL התנצלה, וככל הנראה עפו בחברה כמה ראשים, אך התקרית הבהירה עד כמה בעייתית שמירת הנתונים על ידי מנועי החיפוש הגדולים.

גוגל הודיעה זה מכבר כי תצמצם את תקופת שמירת נתוני החיפוש המאפשרים זיהוי גולשים ל-18 חודשים, לעומת תקופה של 24 חודשים שהיתה נהוגה עד כה.

היום צפויה מיקרוסופט להודיע על מדיניות ועל טכנולוגיה חדשות להגנה על פרטיות משתמשי Live Search שלה. בין היתר, מדובר על הגבלת תקופת שמירת נתוני הגולשים ל-18 חודשים.

מיקרוסופט, בשיתוף עם חברת Ask.com של IAC אינטראקטיב, צפויה להודיע בנוסף על ניסיון להקים יוזמה שתכלול את כל החברות במגזר, ותגדיר נהלים לשמירת היסטוריית חיפוש של משתמשים.

אסק הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה להשיק אפשרות בשם AskEraser, שתאפשר לגולשים למנוע מהחברה את שמירת נתוני החיפוש שלהם. יאהו אמורה לפרסם פרטים על תכניתה להגביל את שמירת נתוני החיפוש ל-13 חודשים, מלבד במקרים מיוחדים.

חברות כמו AOL, גוגל, יאהו ומיקרוסופט שומרות את נתוני החיפוש של משתמשיהן למטרות מחקר ופיתוח של מוצריהן. אלא שגם גופים ממשלתיים יכולים להיעזר במידע זה. ממשלת ארה"ב, למשל, דרשה נתוני חיפוש מחברות האינטרנט, על מנת לנסות ליצור מערך לתפישת פדופילים באינטרנט.

זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות. הן בתביעה אזרחית והן בתביעה פלילית, יכולים עורכי דין לתבוע מהחברות למסור נתונים - כפי שניתן לתבוע נתונים מחברות הטלקום. לכן, כל עוד שמורים נתונים אלה, הם עשויים להיחשף - בטעות או במכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully