וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

23.7.2007 / 17:04

לדניס ויטצ'בסקי ממש חם, והוא כועס על מגיפת ההייפ שמגיעה, כמו שעון, לפני כל משחק גדול

תערוכת ה-E3 נגמרה לפני שבוע, והשגרה של הקיץ נחתה עלינו. חם, מזיעים, רוצים מזגן והמשחקים הטובים שיגיעו בסתיו, ובכן,יגיעו בסתיו. אבל גם בימים כאלה יש לנו מה לספר לכם. אז בואו ונראה מה קרה השבוע בעולם הגיימינג, ולמה 'מטאל גיר סוליד 4' מתחיל לעצבן אותי עוד לפני שיצא.

מטאל גיר הייפ

סדרת 'מטאל גיר' של הידאו קוג'ימה היא אחת מיצירות המופת של העשורים האחרונים בעולם המשחקים. הציפיות לפני השקת כל כותר בסדרה - חוץ ממטאל גיר אסיד שהיה משחק קלפים – רבות הן. כבר יותר משנתיים אנחנו שומעים על Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots שאמור להביא את הסאגה אודות סוליד סנייק לסופה, ולפני שנה אף ראינו קדימון יפהפה בתערוכת E3. באי-3 של השנה ראינו עוד טריילר, מרהיב אף יותר, וקיבלנו גם חלון השקה – תחילת 2008.

מה לא ראינו בכל הסיפור הזה? גיימפליי. כל הסרטונים, למרות שהם משתמשים במנוע של המשחק, לא מראים איך הוא באמת הולך להיראות בזמן שאנחנו משחקים. וזה מעצבן – אי אפשר לבנות הייפ על פי סינמטיקה בלבד. טוב, מסתבר שדווקא כן אפשר, אבל זה לא נחמד.

ועכשיו עומד MGS4 במרכזה של פרשיה נוספת. החל מההכרזה עליו, הודיעו קוג'ימה ואנשי סוני כי הכותר יהיה בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן 3 של החברה. לאחר שהסימן של ה-PS3 נעדר מהקרדיטים בקדימון האחרון, החלו להתרוצץ שמועות על כך שהבלעדיות בוטלה, והמשחק יגיע בסופו של דבר גם לאקס-בוקס 360 של מיקרוסופט ואולי אף למחשב האישי. כולם, כמובן, הכחישו, ומכחישים עד היום בכל ראיון או מצגת שנעשית.

מה הבעיה? הבעיה היא שמגזין האקס-בוקס הרשמי – OXM, מפרסם כי סוליד סנייק דווקא כן יילחם במלחמתו הצודקת גם על גבי ה-Xbox360, מספר חודשים לאחר שיגיע לפלייסטיישן 3. המקור שלהם לא נחשף, אבל הם מגדירים אותו כאמין מאוד. השמועה הזאת הגיונית, כיוון שאנחנו רואים את היעדר הרצון של סוני לשלם לחברות כסף כדי שתפתחנה במיוחד בשביל ה-PS3. ועדיין, נמאס לי, אני רוצה את האמת. אני לא רוצה שיאכילו אותי בפריטי מידע לאורך חודשים על גבי חודשים בשביל להגביר את ההייפ. אני לא רוצה לשמוע את אותן השמועות פעם אחר פעם. יפה יהיה אם תאמצנה חברות המשחקים את המודל של בליזארד ואפל – לא מדברים על מוצר עד שיש פרטים, ותאריך ההשקה שלו סמוך להכרזה עצמה. ככה כולנו נוכל לישון בשקט יחסי, בלי לחלום על דברים שיקרו בעוד שנה-שנתיים.

אבירי הסיליקון נגד החברה האפית

חברת Silicon Knights היא לא חברה בלתי-מוכרת בעולם המשחקים. ב-15 שנות פעילותה הוציאו אנשיה משחקים כמו Blood Omen: Legacy of Kain ו-Metal Gear Solid: The Twin Snakes. עכשיו עובדת החברה על פיתוחו של כותר בשם Too Human.

האמת היא שלהגיד "עכשיו" תהיה הגזמה. Too Human הוצג לראשונה לפני 8 שנים, אך בעקבות שינויים ארגוניים כאלה ואחרים פיתוחו נדד מקונסולה לקונסולה עד אשר התיישב על גבי האקס-בוקס 360 לפני כשנתיים, כשהוא מופעל על ידי מנוע ה-Unreal Engine 3 של חברת Epic. ב-E3 של שנת 2006 הקודמת אפילו ראינו הדגמה של המשחק והיא... הייתה ממש, אבל ממש גרועה. המשחק עבד רע, המשחקיות שלו הייתה זוועתית ובאופן כללי לא היה זה המוצר לו ציפינו. ב-Silicon Knights ניסו להגיד שהדמו לא שיקף את את המוצר הסופי, ולבסוף הודו כי הם משכתבים חלקים נרחבים מהקוד.
יותר משנה אחרי הפיאסקו ההוא, ולאחר שהשנה המשחק כלל לא הוצג ב-E3, קיבלנו ידיעה מעניינת: Silicon Knights תובעת את חברת Epic – יצרנית המנוע של המשחק, על כך שמה שהובטח להם זה לא מה שקיבלו. בתביעה טוענים אנשי SK כי באפיק איחרו להביא להם את המנוע מלכתחילה, ובכך הרסו את ההדגמה שהייתה בשנה שעברה. מעבר לכך אומרים בחברה כי אפיק הביאו להם גרסה נחותה של ה-Unreal Engine 3, וכהוכחה מראים את המשחק Gears of War אשר פועל על אותו המנוע ועושה דברים אותם, לטענת התובעים, הגרסה שלהם לא יכולה לעשות

מעבר לכך יש בתביעה עוד מספר טענות, רובן נוגעות להחמצות של לוחות זמנים, אך השאלה הנשאלת היא מה קורה בין שתי החברות – האם Silicon Knights מנסה להציל את הכבוד שלה על ידי האשמת מישהו אחר, או שמא המצב הנוכחי באמת לא באשמתם. רק הזמן ובית המשפט יגידו לנו את זה. באפיק בינתיים לא מגיבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully