וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס מפתה לקוחות לחזור

רויטרס

24.7.2007 / 12:10

חברת השכרת הסרטים המקוונת נטפליקס רשמה ירידה ראשונה במספר מנוייה והורידה מחירים

מניית נטפליקס ירדה ב-4% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שאמש נסגרה בירידה של 12% בוול סטריט, לאחר שהודיעה על הורדת מחירי שתיים מתוכניות המנויים שלה.

סמנכ"ל הכספים בארי מקארתי אמר לאנליסטים כי הערכות וול סטריט לצמיחה ברווחי שנת הכספים הנוכחית של החברה "אופטימיות באופן מוגזם". "כשבלוקבאסטר תחליט להפעיל את עסקיה המקוונים בצורה רווחית, גם תוצאותינו הכספיות ישתפרו, אך עד אז תמשיך הצמיחה במספר המנויים וברווחינו להיות תחת לחץ".

בחצי השנה האחרונה נטפליקס מנסה להדוף את התחרות מצד בלוקבאסטר, שהודיעה כי תשקיע 170 מיליון דולר בקידום תוכנית המנויים המקוונת שלה. ביום ראשון הודיעה נטפליקס על הורדת מחירי שתי תוכניות השכרת הסרטים הפופולריות ביותר שלה בדולר. בכך הורידה את המחיר לרמה של תכנית ההשכרה המקוונת של בלוקבאסטר.

נטפליקס הקדימה את בלוקבאסטר לשוק המקוון וגררה אותה לתחרות מחירים קשה. החברה עדיין שולטת בשני שליש משוק השכרת הסרטים המקוון, אך דיווחה על ירידה ראשונה במספר מנוייה, ל-6.74 מיליון - ירידה של כ-9%.

למרות החדשות הרעות, נטפליקס עלתה על תחזיות האנליסטים ומנכ"ל החברה ריד הייסטינגס אמר כי היא צופה להגדיל את מספר לקוחותיה במחצית השנייה של השנה, "גם אם לא יהיה שינוי בסביבה התחרותית". הייסטינגס אמר כי הורדת התחזיות של נטפליקס משקפת את התרחיש הגרוע ביותר - שבלוקבאסטר תמשיך להפעיל את השירות המקוון שלה במחירי הפסד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני היה 25.6 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה צמחו ב-27% ל-303.7 מיליון דולר, נמוך מהתחזיות. החברה צופה כעת לסיים את השנה עם 6.8-7.3 מיליון מנויים, לעומת תחזית קודמת לטווח של 7.3-7.8 מיליון מנויים. החברה הורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה ל-1.17-1.19 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות בטווח של 1.21-1.26 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully