וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון מאכזב, המניה צונחת

סוכנויות הידיעות

25.7.2007 / 10:21

מניית אפל צנחה ב-6% אמש במסחר בוול סטריט על רקע נתונים מאכזבים של מכירת ה-iPhone

מניית צנחה אמש ב-6.1% על רקע נתוני מכירות מאכזבים של הטלפון הסלולרי החדש שלה, ה-iPhone. המשווקת היחידה של ה-iPhone, חברת AT&T, דיווחה כי הפעילה 146 אלף מכשירי iPhone ב-29 וב-30 ביוני. זה אולי נראה כמו נתון מרשים, אך על רקע ציפיות אנליסטים למכירות של 500 אלף מכשירי iPhone בסוף השבוע הראשון, מדובר במספר נמוך מהצפוי.

צניחת המניה של אפל קטעה רצף של עליות במניית אפל שהחל עם השקת iPhone, ובמסגרתו עלתה מניית אפל ב-18%, והעשירה את בעלי המניות ב-18 מיליארד דולר. אך ביום שלישי, לאחר פרסום דו"חותיה הרבעוניים של AT&T, במסגרתם דיווחה על נתוני הפעלת ה-iPhone ברשת הסלולר שלה, נמחקו 7 מיליארד דולר משווי השוק של אפל.

עם זאת, מספר אנליסטים אמרו כי נתוני ההפעלה של AT&T בסוף השבוע הראשון אינם משקפים בהכרח את מכירות מכשירי ה-iPhone, שייתכן שהיו גבוהות בהרבה. זאת מכיוון שמשתמשים רבים נתקלו בקשיים בהפעלת המכשיר ונאלצו לחכות מספר ימים.

המניה ספגה מכה לא רק מהדיווח של AT&T, אלא גם מדו"ח של CIBC. לפי הדו"ח, הביקוש ל-iPhone בעשרת הימים החולפים נחלש, בין היתר בשל חוסר שביעות רצון ממהירות הגלישה ברשת של AT&T.

הדו"ח של CIBC התבסס על סקר רוכשי iPhone ועל ביקורים בחנויות. CIBC אמרה כי היא צופה שאפל ו-AT&T יגבירו את מערך השיווק שלהן, ועשויות להשיק דגם חדש שיפעל על רשת מהירה יותר כבר בנובמבר. מחיר שני הדגמים המצויים עכשיו בשוק הוא 499 דולר ו-599 דולר.

אפל צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, ולחשוף עוד נתונים על מכירות ה-iPhone. עד כה מסרה אפל כי היא מקווה למכור 10 מיליון יחידות ברחבי העולם עד 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully