וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים אתכם ברשת

גיא גרימלנד

26.7.2007 / 10:07

באילו קליפים צופה אולמרט ביוטיוב? לחברת הסטארט אפ סמינגו התשובה

איך אתם מחפשים מידע על אנשים ברשת? אם אתם גולשים ממוצעים, סביר להניח שתגלשו לגוגל, תנסו לאסוף כמה שיותר פרטי מידע מהלינקים השונים שגוגל איתר ברשת, ותאספו את החומרים שאספתם לפיסת מידע אחת. מדוע שלא תוכלו לקבל את כל המידע באופן מרוכז?

נאמר שאתם מבקשים לחפש מידע על אהוד אולמרט. במקום לבלות בעשרות הלינקים בהם מוזכר אולמרט ברשת, תקבלו במקום אחד פרטים עליו: תחביביו, קריירה, חבריו, אילו תמונות הוא העלה לפליקר ובאילו סרטונים הוא צפה ביוטיוב.

נכון, ישנן רשתות חברתיות שונות ובהן כל אחד מהחברים מספק מידע על עצמו. אבל איך משלבים את כל בליל המידע מהאתרים האלה? מדובר באינספור מקורות מידע שונים: פורטלים, אתרים, בלוגים ורשתות חברתיות.

וכיצד מקשרים בין כל האנשים? זה האתגר של חברת הסטארט אפ סמינגו (Semingo) שנוסדה על ידי שלושת היזמים - ליעד אגמון, שגיא דוידוביץ' ואביטל יכין - וזכתה להשקעה של 2.25 מיליון דולר מקרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס. אגמון מוכר בזכות עברו בסטארט אפ אוניגמה שנמכר ב-2006 למק'אפי בעבור 20 מיליון דולר.

לדברי אגמון, "דוידוביץ' ויכין הגיעו אלי לפני כשנה ועיניינו אותי בטכנולוגיה שפיתחו שמשלבת סמנטיקה ועיבוד שפה טבעית (Natural language processing). ראיתי בטכנולוגיה שלהם פוטנציאל גדול, כי כשעבדתי באוניגמה והגענו לארגונים, נתקלנו בבעיות של ארגון וסיווג המידע.

הארגונים התקשו לסווג מידע ומסמכים. אחרי האקזיט ישבתי איתם והבנתי שלטכנולוגיה יש פוטנציאל גדול יותר, ואפשר לקחת אותה לכיוונים אחרים. ניסינו לבחון כיצד היא פותרת בעיות בעולם האינטרנט, וזיהינו שאחת הבעיות היא איתור מידע על אנשים ברשת.

"כשאתה מחפש בגוגל אתה מקבל לינקים שונים, אבל לא כולם רלוונטיים. מנוע חיפוש שהיה יכול ליצור פרופיל של האדם היה פותר את הבעיה. מנוע שכזה היה יכול לאתר קשרים בין אנשים. למשל, הוא היה יכול לזהות שיש קשר ביני לאביטל כי שנינו בהנהלת אותה חברה".

יותר מרשת חברתית

גם אם הייתי מקיש את השם שלך בגוגל, הייתי מגיע לדף שמפרט את שמות חברי ההנהלה של סמינגו, ומוצא שיש קשר בינך לבין אביטל. בשביל זה צריך את המנוע שלכם?

"אם תחפש את ליעד אגמון ברשת תגלה שייסדתי את אוניגמה ומכרתי אותה, שלמדתי באיטליה, ושאני אוהב סנואובורד. לאסוף את המידע הזה מלינקים שונים ייקח לך זמן רב. מנוע חיפוש של סמינגו מבצע איסוף של הכל".

מדוע ללכת רחוק, יש את LINKEDIN, רשת שמספקת פרופיל של אנשי עסקים.

"ב-LINKEDIN מספקים מידע בנושאי קריירה והשכלה. אנחנו מאנדקסים את כל הפעילות של האדם ברשת ומזהים קשרים סמנטיים בין אנשים. אם ליעד אגמון עובד בסמינגו וגיא גרימלנד כתב על סמינגו, אז נוצר קשר בין ליעד וגיא".

בסופו של דבר אתם רשת חברתית?

"אנחנו לא רשת חברתית, אלא מנוע חיפוש שממוקד באנשים. המנוע שלנו מסתכל על הרשתות החברתיות מלמעלה ושואב מידע ממקורות שונים".

היה לך כבר סטארט אפ אחד שיצא לאקזיט, כמעט בחרת לחזור ללימודי קולנוע והנה אתה שוב במשחק היזמות.

"במארס החלטתי שהסטארט אפ הזה הוא הכיוון שלי כרגע. היה לי תסריט מוכן שרציתי לעבוד עליו, אבל הפרויקט תפס אותי חזק. להערכתי, הוא ייפול ויקום על הטכנולוגיה שלו. אם היא תצליח - זו חברה שעשויה להגיע לשווי של מיליארד דולר".

מהו לוח הזמנים כרגע?

"בדצמבר נצא לבטא פרטית, וברבעון הראשון של 2008 נשיק את המערכת. אנחנו כרגע עשרה עובדים בחברה, ואנחנו מגייסים עובדים נוספים שיעסקו במידע, סמטנטיקה ועיבוד שפה טבעית. אנחנו בעיקר מחפשים עובדים עם רקע אקדמי חזק בתחומים האלה".

שילוב ייחודי

הקשר של סמינגו עם כרמל ונצ'רס נוצר כאשר אגמון פגש את אבי זאבי, שותף מנהל בכרמל. "פגשתי את אבי זאבי בכנס גיקון. הוא עשה עלי רושם רציני ובסופו של דבר בחרתי בכרמל ונצ'רס, בעיקר בגללו", משחזר אגמון.

זאבי, מצדו, מסביר: "זוהי ההשקעה השלישית של כרמל בחברת אינטרנט, לאחר שהשקיעה בעבר ב-Mythings וב-Mobicious. מצאנו בסמינגו שילוב ייחודי של כל הקריטריונים העיקריים שמנחים אותנו בהשקעות בתחום האינטרנט: צוות יוצא מהכלל, טכנולוגיה חזקה ופתרון לצורך משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully