וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אומרת yes ל-VOD

ערן גבאי

26.7.2007 / 12:12

הכנסת אישרה ברוב גדול גם ל-yes לשווק שירות VOD; בזק טרם החליטה אם תפתח את הרשת שלה לטובת השירות

הכנסת אישרה ברוב גדול (24 בעד 1 נגד) את התיקון לחוק בעניין מדיניות ההסדרה בנושא שירותי הווידיאו על פי דרישה (VOD). התיקון לחוק יאפשר לכל מפעיל ובין היתר, גם לחברת Yes, להצטרף למפעילות ה-VOD על גבי תשתית רחבת פס - ADSL.

בנוסח הסופי הוכנס תיקון, שיזמה המועצה לשידורי כבלים ולוויין, המחייב את המפעילים החדשים בהפקות מקור שיוצעו למנויי ה-VOD.

כיום נהנים רק לקוחות הטלוויזיה בכבלים משירותי VOD, ואילו מנויי הטלוויזיה בלוויין לא יכולים לקבל את השירות. כעת, יוכלו תיאורטית גם מנויי yes לקבל את השירות, אלא שהדבר תלוי כעת בחברה האם של yes, בזק.

ריב משפחתי

הכניסה של yes ל-VOD עוד תיארך זמן בשל הקשיים בהסדרת הנושא בינה לבין בזק. בתקופת יעקב גלברד כמנכ"ל בזק היתה לבזק מדיניות ברורה שלא לאפשר ל-yes לעשות שימוש ב-ADSL, כל עוד משרד התקשורת לא מאפשר לחברה אופק רגולטורי להקמת רשת דור העתיד של החברה, ה-NGN בהשקעה של 500 מיליון דולר. לא ברור אם מדיניות זו שונתה בבזק.

על פי המדיניות, בזק מחויבת לפתוח את תשתית הרשת שלה בפני שחקנים חדשים, בעוד הכבלים לא נדרשים לכך. המשמעות היא שגם אם תוכל yes לספק את השירות, החברה האם לא בהכרח מתכוונת לבצע את שדרוג הרשת, ודורשת כי כל החברות הבנות בקבוצה יוכלו לעשות שימוש בתשתית הרשת החדשה, וכן שבזק עצמה תוכל לפעול ולספק את השירות.

בבזק אף אמרו בעבר כי תשתית הבזק הנוכחית אינה מאפשרת העברת שירותי טלוויזיה והחברה לא תאפשר זאת אפילו אם משרד התקשורת יחלק רישיונות VOD לכל דורש. מנכ"ל yes, רון אילון, אמר השבוע כי אין כל נחיתות טכנולוגית בשירות ה-VOD שניתן להעביר על גבי ה-ADSL אל מול השירות אותו מספקת חברת הכבלים היום. yes משווקת מאז אוגוסט 2005 ממירים תומכי VOD ללקוחותיה והיא ערוכה לכניסה לתחום.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר היום כי "תיקון החוק משקף את מדיניות משרד התקשורת המעודדת את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, אין לי ספק שכאשר מפעילים נוספים יספקו את שרות ה-VOD המחירים יוזלו, שירותי התוכן יהיו טובים יותר, והמנויים יהיו מרוצים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully