וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Asus F3SC

דידי חנוך

27.7.2007 / 3:30

המחשב החדש של אסוס הוא מכשיר מרשים, אבל לא ברור מי קהל היעד של מחשב במחיר ובמימדים שלו

F3SC של אסוס הוא מחשב חדש ובעל יכולות מרשימות בהחלט. מעבד סטנה רוזה של אינטל, כדטיס מסך 8600M של NVIDIA עם 512 מגה זיכרון וזיכרון מובנה של 2 גיגה הופכים אותו למחשב גיימינג נייד. מבחינות רבות, המחשב הרשים מאד. עם זאת, יש לי גם ספקות בנוגע לכדאיותו בעבור רוב הלקוחות.

בדקנו את המחשב עם משחק Neverwinter Nights 2, והמשחק רץ בסה"כ בסדר גמור, אם כי נאלצנו להוריד את הגדרות הגרפיקה שלו יותר ממה שהיינו מצפים. אולי בגלל שהמחשב הגיע עם ויסטה. עם זאת, ניתן היה לפתוח דפדפן ויישומים נוספים בזמן שהמשחק רץ ולהפעיל אותם ללא בעיה.

הממשק של המחשב מצוין, עם לחצנים נוחים להפעלה וכיבוי של בלוטות' ווייפיי ומצבי סוללה שונים לחסכון בצריכת החשמל הגבוהה באופן טבעי שלו. כשמתרגלים למקשי הפונקציות שלו, השימוש בו לצרכים רבים נהיה נוח מאד.

כנהוג בעדות האסוס, המחשב מגיע עם עכבר קטן בנוסף ללוחית המגע המסורתית. בעבורי, העכבר היה קטן מדי, ולא נוח להפעלה. עם זאת, עכברים הם בהחלט עניין של טעם אישי והרגלים. וכמובן שניתן תמיד לרכוש עכבר חלופי.

בתחום הפיצ'רים, קשה למצוא מחשב שיתעלה עליו. קורא הכרטיסים שלו קורא את כל הפורמטים הנפוצים יותר, הוייפיי שלו תומך ב-802.11n החדש והבלוטות' הוא 2.0 הסטנדרטי. גם המצלמה איכותית, עם 1.3 מגפיקסל. זה בהחלט מספיק לשיחת וידאו טובה מהוייפיי של המלון.

הקוץ באלייה

הבעיה הגדולה ביותר עם המחשב היא המימדים שלו. במשקל 3 קילוגרמים, קשה להגדירו כמחשב "נייד" במיוחד. בנסיעה, כמעט ולא הוצאתי אותו מהחדר כדי לנצל את יכולותיו האלחוטיות המרשימות בבתי קפה. לא בגלל זמן הסוללה, כי אם פשוט בגלל שרוב הזמן לא רציתי לסחוב אותו. 3 קילו זה פשוט יותר מדי למחשב לנסיעות. עם זאת, מסך 15.4 אינץ' פשוט לא מספק את הסחורה בתור מסך ביתי. לעומת מסך 19 אינץ' הביתי שלי, חווית השימוש במסך קטן יותר פשוט לא עושה את העבודה.

כך שמדובר במחשב שהוא יצור כלאיים. למי שנוסע, אבל לא הרבה, ורוצה מחשב בעל יכולות גיימינג מרשימות, אין ספק שתמורת 8,000 ש"ח מדובר במפלצת שתספק את הסחורה. המחשב תומך בויסטה בלי בעיה וצפוי להריץ משחקי ויסטה באופן מוצלח יותר ממשחקים שנבנו ל-XP.

הצד החיובי של הגודל הוא המחיר. גודל הביניים הוא הגודל הזול ביותר במחשבים ניידים, ולא תוכלו למצוא נייד גדול או קטן יותר עם ביצועים דומים שמחירו לא גבוה יותר באופן משמעותי.

לסיכום, מדובר במחשב מרשים שמהווה גרסה יקרה - וחזקה - יותר למחשבי הביניים הזולים. למי שחייב את היכולות ומוכן להתפשר על גודל מסך ו/או משקל, הוא בחירה יפה. לכל השאר, עדיף להוציא יותר ולקבל יותר או לוותר על השרירים של המכשיר ולחסוך אלפיים ש"ח.

מספרי מפתח

מחיר: 8000-8,500 ש"ח
מעבד: Intel® Core2 Duo Processor T7300
מערכת הפעלה: ויסטה Ultimate
זיכרון: 2 גיגה
מסך: 15.4 אינץ'
כרטיס מסך: Nvidia 8400 128MB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully