וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מואשמת בבריונות

הראלד טריביון

29.7.2007 / 9:59

הנציבות האירופית מאשימה את יצרנית השבבים אינטל בפעילות אנטי תחרותית

הנציבות האירופית מאשימה את יצרנית השבבים בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד. הנציבות טוענת כי אינטל ניצלה את מעמדה המוביל בשוק מעבדי המחשבים על מנת לדחוק את מתחרותיה מהשוק. תביעה דומה נגד ב-2004 הסתיימה בקנסות של למעלה ממיליארד דולר.

הנציבות האירופית אמרה כי שלחה לאינטל הצהרת התנגדויות, הקובעת כי החברה השתמשה בהחזרים כספיים ותמריצים אחרים על מנת לחתור תחת מתחרתה העיקרית, . לשתי החברות, שבסיסן בעמק הסיליקון, יש פעילות רבה באירופה.

ההחזרים היו "בכמות כה גדולה", עד כי אילצו יריבות לתמחר בפחות ממחיר עלות, לפי דובר האיחוד האירופי, טון ון לירופ. "אנחנו חושבים כי פעולותיה של אינטל הן חדשות רעות לתחרות ולצרכנים", אמר.

ב-2004 הואשמה מיקרוסופט בניצול לרעה של עמדתה הדומיננטית בשוק מערכות ההפעלה. הנציבות האירופית הורתה אז על שינויים נרחבים בהרבה לעומת הסדר קודם של מיקרוסופט עם משרד המשפטים האמריקאי. בית משפט אירופי צפוי לפסוק בספטמבר בערעורה של מיקרוסופט על החלטה זו.

עורכי דין המתמחים בהגבלים עסקיים משווים את עמדתה האסרטיווית של הנציבות האירופית למדיניות אי התערבות בארה"ב. לדבריהם, העמדה שמציגה הנציבות מדגישה את רצונה להיראות כמגינת הצרכנים, בעצם העברת הדגש מביקורת מיזוגים להתמקדות בנושאי מונופולים וקרטלים.

"כבר כמה שנים שהם אומרים שהם מתכוונים להקשיח את עמדתם בנושאים אלה והם הקדישו יותר תשומת לב לתחום", אומר דניס אוזוול, מפירמת עריכת הדין אוזוול אנד ואהידה שבבריסל. "מניעת מיזוגים בין חברות גדולות לא ממש גורמת לאזרח האירופי הממוצע להרגיש שמישהו דואג לענייניו - זה איזוטרי מדי. אני חושב שלנושא הזה יש פנים המקרבים את הנציבות לציבור".

השימוע בדרך

ביום שישי, כל הצדדים במחלוקת טענו כי הם דואגים לצרכני המחשבים - כולל אינטל, שטענה כי פעולתה "חוקית, תחרותית ומיטיבה עם הצרכנים". ינס דרוס, מנהל היחסים עם הממשל באירופה עבור AMD, אמר ש"אינטל - המציגה עצמה כלוחמת עבור הצרכנים - דומה לשועל הטוען כי הוא השומר הטבעי לתרנגולות".

האישומים שפורסמו ביום שישי מגיעים בסיומה של חקירה ארוכה שבין היתר כללה פשיטות על משרדי אינטל בחמש מדינות ב-2005. הנציבות טוענת כי אינטל, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, הציעה ליצרניות המחשבים תמריצים על מנת להעדיף את מוצריה על פני AMD, "כחלק מאסטרטגיה אנטי תחרותית כוללת".

הנציבות אמרה כי מסקנותיה הראשוניות הן שאינטל העניקה החזרים ללקוחות שרכשו את מוצריה, והציעה תמריצים למי שעיכבו או ביטלו השקת מוצרים הכוללים שבבים של מתחרתה. עוד טענה הנציבות כי אינטל הציעה מעבדים לשרתי מחשבים במחירים הנמוכים ממחיר עלות. אינטל לא הכחישה את תוכנית ההנחות, אך טענה כי לא מדובר במעשה בלתי חוקי שנוגד את חוקי התחרותיות. אינטל טוענת כי למעשה ההנחות מסייעות לצרכנים כיוון שהן מאפשרות להם לקנות מוצרים במחיר נמוך יותר.

לאינטל 10 שבועות להגיב לאישומים ולדרוש, באם תרצה, שימוע. ברוס סוול, סגן נשיא בכיר באינטל, והיועץ המשפטי שלה, אמר כי החברה תתמקד ב"הסבר מדוע הנחות אלה אינן בלתי תחרותיות, אלא דרכים לגיטימיות של תחרות". AMD, לעומת זאת, תיארה את פעולת הנציבות כ"רגע של אמת עבור מגזר טכנולוגיית המידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully