וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

1.8.2007 / 15:47

הבלוגים העצמאיים זוכים להכרה, לערוץ מוזיקה 24 יש בלוגיה וגוגל מזמינה את כולם ליצור סרט ויראלי בהמשכים

הבלוגים מתחילים, לאט אבל בטוח, לחדור לעוד ועוד תחומים באינטרנט ובחברה שלנו. אם כיום עוד יש אנשים הנוטים להאמין כי "בלוג הוא כרטיס ביקור להפרעה הנפשית של הכותב", בהחלט ייתכן ובעתיד כולם יתייחסו לקיומם של בלוגים כאל עניין שבשגרה. בטור הזה נסקור את הבלוגיה החדשה שתעסוק במוזיקה, נסכם את תחרות הבלוגרים של אתר בלוגרים.נט ונציץ אל פרוייקט ויראלי חדש מבית גוגל שאולי לא מחדש הרבה אבל מציג אספקט נוסף של תרבות דיגיטלית שמקבל פוש נכבד כאשר עומדת מאחוריו חברה כה גדולה.

רשמים מן הפודיום

לאחר שבשבוע שעבר דיווחנו על מדד הבלוגרים המוטל בספק של [[בלוגטל]], היום אנחנו שמחים לבשר על כך שהסתיימה תחרות הבלוגרים העצמאיים הטובים ביותר שארגן אתר [[בלוגרים.נט]]. האתר מסכם את נתוני ההצבעה שנערכה בחודש יולי , בה השתתפו 147 בלוגים עצמאיים הרשומים באתר (כאשר 45 מתוכם נרשמו במהלך החודש שבו נערכה התחרות). להבדיל מן המדד של בלוגטל, אשר מבוסס על ניתוח הדירוגים של גוגל, אלקסה וטכנוראטי – מתבסס דירוג הבלוגים של בלוגרים.נט על הצבעות הגולשים באתר. 9056 מהם, אם לדייק. אומנם לא הייתה כל מניעה להצביע ליותר מבלוג אחד, או להתחבר עם כתובת רשת אחרת ובכך להטות את כף המאזניים אבל נראה שאין הדבר מטריד מישהו מן המשתתפים. בנוסף, מדובר בקהילה לא גדולה במיוחד, ולפי מה שנוכחתי לדעת עד עכשיו, לא נראה שיש למי מהם אינטרס מיוחד להטות את תוצאות ההצבעה.

הבלוגים הוצבו בשבע קטגוריות שונות: תרבות; טכנולוגיה ואינטרנט; אישי; פוליטיקה וחברה; ניהול תוכן, קידום ושיווק אתרים; טכני מקצועי ואחר. כמה מן הזוכים היו צפויים לדעתי, בעוד שאחרים היו בלוגים שאני באופן אישי נחשפתי אליהם רק תודות לתחרות ולאתר. הזוכים הגדולים – אלה עם מספר המצביעים הגבוה ביותר, היו בתחומים של תרבות - [[עונג שבת]] עם 197 קולות; פוליטיקה וחברה – [[מאבד תמלילים]] 291 קולות ; ואחר – [[Zivzivziv3 way of the Net]] (הידוע בשם "הוידאו בלוג של המחירון") עם 564 קולות.

במהלך התחרות יצא לי לשמוע ולקרוא לא מעט אנשים שהתייחסו לכל הרעיון בביטול מכיוון שלדעתם אין כזה דבר כמו "הבלוג הכי טוב", ולא משנה באיזה קטגוריה, כי הרי מדובר בנושא סובייקטיבי לחלוטין ועצם העובדה שהרבה אנשים הצביעו דווקא לבלוג זה ולא לאחר לא הופכת את אותו ליותר טוב באופן אוטומטי. מקים האתר בלוגרים.נט, fiLi, כותב כי המטרה העליונה שלו במיזם הייתה לחשוף את הבלוגים העצמאיים לכמה שיותר קוראים. לדעתי, ולו באופן חלקי, המטרה הושגה בצורה יפה, לפחות עבורי.

הדבר הבא במוסיקה, אצלכם בבלוג

הבלוגים העצמאיים מהווים מיעוט מזערי בקרב כלל הבלוגים בארץ. מרביתם מרוכזים בבלוגיות הגדולות (למשל ישרא-בלוג ותפוז), חלקם בבלוגיות הקטנות יותר (רשימות, בלוגלי...). אל כל אלה הצטרף לאחרונה אתר האינטרנט של ערוץ מוסיקה 24 אשר פתח בלוגיה בניצוחו של יואב קוטנר, הכוללת בלוגים של מוסיקאים ואנשים שסתם אוהבים מוסיקה. זאת לא הפעם הראשונה שנפתחת בארץ מערכת לקהל יעד ספציפי, ועם זאת, עד עכשיו מרביתן היו בעיקר רשתות חברתיות מבוססות מערכת [[דקס]] כגון [[בונא]] ו[[קפה דה מארקר]]. בכל אלה בלוגינג אמנם היה חלק מהרשת, אך לא העיקר שבה.

על [[אוויל הכפר]] הידוע גם בכינוי אוקטובר כבר יצא לכם לשמוע (וכנראה גם לשמוע אותו) כאשר כתבתי עליו באחד הטורים הקודמים שלי. לפני כמה ימים הוא ניגש אליי וסיפר לי שערוץ 24 נתנו לו לכתוב בלוג באתר שלהם.

חיפשתי באתר של מוסיקה24, וגיליתי בלוגיה צעירה שכבר עכשיו מונה 34 אנשים, רובם אמנים שכותבים בלוגים על המוסיקה ועל כל המסביב. על כל הקונצרט הזה מנצח [[יואב קוטנר]] שאף הוא מחזיק בלוג באתר. נוסף על אוקטובר, אפשר לזהות חלק מן השמות המופיעים ברשימה – חלקם מוכרים יותר ( [[עידן יניב]], [[אלון דה לוקו]] ו[[א.ב. דן]]) וחלקם פועלים במשך שנים רבות בשוליים של המיינסטרים ( [[51 אחוז]], [[קנדוג]] ועוד(.

כרגע יש לבלוגיה של מוסיקה24 את כל המאפיינים של אתר בלוגים, עם אפשרות לתגובות ואפילו רסס. בנוסף, נראה שהרשימה של הבלוגרים אינה רשימה סופית ואנשים מוזמנים להצטרף לצוות הבלוגרים (ההצטרפות אינה אוטומטית ועוברת סינון ואישור).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המעטפה שעושה סיבוב ברחבי העולם

לקחת חפץ כלשהו ולתעד את הטיול שהוא עושה ברחבי העולם זה לא קונספט חדש או מהפכני. אם תשאלו אותי, אז מכל הפרוייקטים הללו, הראוי ביותר לציון הוא ללא ספק המיזם של [[עמי בן בסט]] עם המלצמה הדיגיטלית שהוא שלח לטיול ותיעוד בין אדם לאדם.

כחלק מהפרסום שגוגל רוצה להשיג לשירות הדוא"ל שלה – ג'ימייל (והאמת היא שהוא זקוק לפרסום בערך כמו משקה הקוקה קולה), היא מזמינה גולשים מרחבי העולם לתעד בסרטון קצר שלא יעלה על 10 שניות, את הדרך שעוברת הודעת דואר אלקטרוני אחת. ההודעה מוצגת באמצעות מעטפה גדולה בצורת הלוגו של ג'ימייל והמשתתפים מוזמנים להעלות את היצירות שלהם לאתר יוטיוב (עוד אתר שנקנה על ידי גוגל). הפרוייקט שנקרא "ג'ימייל – מאחורי הקלעים" בתוקף עד ה-13 לאוגוסט והמטרה היא ליצור סרטון אחד ארוך מכל הסרטונים שיצולמו במהלכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully