וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: MX Air

זו ציפור? זה מטוס? לא, זה עכבר חדש מבית לוג'יטק שמסוגל לעבוד גם באוויר. השאלה היא אם אתם צריכים את זה

חברת לוג'יטק מוכרת לנו לא רק כאחת משתי היצרניות החשובות בעולם של מוצרים היקפיים למחשב (השנייה היא מיקרוסופט, למי שתהה) אלא גם כחברה שכל הזמן מנסה לחדש. כיוון שהתחרות בענף רבה היא, הצורך הזה משרת לא רק את המוניטין של החברה אלא גם את מאזן הכספים שלה בסוף כל שנה - אנשים מאוד אוהבים גימיקים בימינו.

הם הביאו לנו מקלדות דקות ויוקרתיות בסדרת DiNovo, עכברי גיימינג ייעודיים כמו G5 ובזמן האחרון גם את MX Revolution שהפך את העבודה עם התוכנות המשרדיות לקלה יותר בשביל מי שהתרגל למערכת. החידוש האחרון מבית החברה מגיע בדמות ה-MX Air - עכבר שטרם יצא לשוק, אך כבר הגיע לידינו והספיק לבלות על שולחננו מספיק זמן בשביל ביקורת מלאה.

צוות אוויר

אז מה הוא, בעצם, ה-MX Air? הרי עוד סתם עכבר לא ירגש אותנו. ואכן, זהו לא עכבר רגיל, אלא גימיק במלוא מובן המילה, והמילה הזאת היא Air - אוויר. העכבר הזה הוא עכבר עם חיישני הטיה (גירוסקופים) מובנים, אשר מאפשרים לשלוט בו הן על משטח והן באמצעות הזזתו באוויר. זהו לא טריק חדש - עכברים כאלה קיימים בשוק כבר שנים, אבל רובם לא נועדו בשביל הקהל הרחב, או שלא עושים את עבודתם באופן משביע רצון.

לפני שנדבר על העכבר עצמו, בואו ונסביר בקצרה למה בכלל הגימיק הזה טוב? הרי המטרה בביקורת היא להגיד לכם אם שווה או לא שווה לקנות את המוצר, ואם אתם לא צריכים את התכונה המרכזית שלו - כדאי שתוותרו כבר עכשיו, לפני שתקראו את המחיר המוערך לצרכן בסוף הביקורת. עכבר עם גירוסקופים טוב בעיקר לדבר אחד - שליטה במחשב מרחוק. אם אתם משתמשים במחשב בשביל לראות סרטים תוך רביצה על הספה, עכבר כזה יכול לעזור לכם לשלוט במחשב מרחוק, כי בשביל להזיז את הסמן כל מה שצריך לעשות זה להטות את העכבר לכיוון הרצוי. יש, אמנם, שלטים שמאפשרים להזיז את הסמן בעזרת לחיצה על כפתורים, אבל תנועות עם העכבר אפקטיביות ואינטואיטיביות הרבה יותר.

עטלף בשמי הסלון

אם עכשיו אתם לא אומרים "בע, מעאפן" אלא רוצים לשמוע יותר, בואו ואפרט קצת על העכבר הזה ספציפית. הצורה של MX Air מעט לא שגרתית, במיוחד בחלק התחתון שלו. הוא לא שטוח לגמרי אלא מעט קעור, כשהמטרה היא לאפשר אחיזה נוחה ביד. וזה עובד, נוח מאוד להחזיק אותו בצורה בה מחזיקים שלט טלוויזיה, וכל הכפתורים הייעודיים לשליטה במדיה, אשר נמצאים במרכז העכבר, מתאימים היטב לשליטה עם האגודל. בשביל שלא תתבלבלו בחושך, העכבר הזה גם מאיר את הכפתורים ברגע שהוא נמצא במצב פעולה אווירי. בנוסף, מכיוון שבלוג'יטק הבינו שאם אתם משתמשים בתכונת ה-Air אתם כנראה רחוקים מהמחשב, כשהעכבר נכנס למצב הפעולה הזה סמן העכבר גדל. די מתוחכם, בסך הכל.

אז כן, העכבר מזהה בעצמו מתי להתנהג כמו עכבר רגיל ולהשתמש בחיישן הלייזר המובנה בו, ומתי לעבור למצב של תנועה באוויר. הזיהוי הזה עובד כמעט בכל המקרים בהם מרימים את העכבר מהמשטח שלו, ולא קרה אפילו פעם אחת שהוא התבלבל. הוא גם לא מתבלבל בכל הקשור לתנועה אליה אתם מתכוונים - לא משנה אם תחזיקו אותו במקביל לרצפה או בצורה אנכית (אם, למשל, אתם שוכבים על המיטה), הוא יוכל להבין לאן לנוע.

לא מוצר המוני

קשה לי למצוא חסרונות בולטים ב-MX Air - אפילו סוללה נטענת ותחינת עגינה יש כאן. הציפוי השחור המבריק שלו יכול, כנראה, להיחשב לבעיה - הוא מתלכלך מכל מגע אנושי, וזאת פשלה כשמדובר בעכבר שעוצב בשביל להיות פריט יפהפה. וכן, תסתכלו על התמונות, הוא אכן יפהפה, אחרי שמנקים אותו עם מטלית. אבל מה לעשות, אי אפשר לנקות אותו אחרי כל שימוש, ולכן הסטייל שלו מעט נהרס.

אבל הבעיה הגדולה, כפי שכבר אמרתי קודם, היא אצלכם. לפני שאתם קונים את ה-MX Air, כשייצא לשוק בחודשים הקרובים, תחשבו טוב טוב אם אתם צריכים אותו. ואם כן, האם תהיו מוכנים לשלם כ-900 שקלים (מחיר מוערך, טרם ידוע המחיר הסופי) על היתרונות אותם הוא מוסיף לחיים שלכם. אם התשובה שלכם היא "כן" מיידי, אז אין ספק שהעכבר הזה הוא בחירה טובה בשבילכם, אבל אם יש לכם לבטים כלשהם - אולי כדאי שתסתפקו בינתיים בעכבר רגיל.

הטוב: מיישם היטב את השליטה ה"אווירית", נראה טוב, מגיע עם סוללה נטענת ומטען מעוצב

הרע: מחיר גבוה מכדי להיות מתאים לכל כיס, העכבר מתלכלך בקלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully