וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוצים להיטמע בסלולר

סוכנויות הידיעות

2.8.2007 / 13:31

גוגל מחזרת אחר חברות הסלולר במאמץ להטמיע את מוצריה בטלפונים ניידים

, שהרוויחה מיליארדי דולרים מפרסום באינטרנט, מחזרת אחר המפעילות הסלולריות במטרה לשלב במכשירים הניידים שלהן את מוצרי החברה, הכוללים את מנוע החיפוש, הדואר האלקטרוני ודפדפן הרשת החדש שלה לטלפונים ניידים. כך מוסרים אנשים הבקיאים בתכניות החברה.

גוגל שואפת לתפוס נתח גדול מהשוק המתרחב של הפרסום בטלפונים הסלולריים. החברה השקיעה מאות מיליוני דולרים בפרויקט הטלפונים הניידים, אומרים אנשים שתודרכו בנושא.

החברה פיתחה דגמים ראשוניים של מכשירים ניידים, גיששה בכיוונן של מפעילות הסלולר הגדולות כגון טי-מובייל וורייזון וערכה דיונים בנושאים הטכניים עם יצרניות הטלפונים.

גוגל מקווה כי מספר יצרניות ייצרו מכשירים בהתבסס על הדרישות הטכניות של החברה וכי מספר מפעילות יציעו אותם. עבור המפעילות הסלולריות, התוכניות הן חרב פיפיות.

המותג החזק של גוגל ומנוע החיפוש הפופולרי שלה יכולות לעזור למפעילות לגייס מנויים נוספים לחבילות השירות, שעליהן הן מסתמכות יותר ויותר כמקור הכנסה. אולם מפעילות הסלולר חוששות מפני אובדן השליטה בשוק הפרסום בסלולר.

שמועות רבות נפוצו בנוגע לטלפונים של גוגל, אך הם עדיין נמצאים בשלבי פיתוח, ויוצאו למכירה לכל המוקדם בשנה הבאה. מובן שעלולים לחול שינויים היות שהטלפונים נמצאים עדיין בשלבי הפיתוח.

גוגל הבהירה כי היא רצינית בכוונותיה לגבי פיתוח תוכנות ושירותים מתקדמים לטלפונים סלולרים. "הדבר המעניין בנושא הפרסומות בטלפונים הסלולרים הוא שהרווחיות שלהן כפולה מזו שניתן להשיג מפרסומות בטלפונים הקוויים משום שהם אישיים יותר", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בוועידת D במאי.

מנסים להטמיע בכל מחיר

דובר של גוגל סרב להגיב אתמול על פרויקט הטלפונים של גוגל, אך ציין "אנו משתפים פעולה כמעט עם כל מפעילות הסלולרי ויצרניות הטלפונים כדי להטמיע את החיפוש בגוגל ויישומים אחרים של גוגל במכשירים וברשתות שלהן".

פרויקט הטלפונים של גוגל משתרע הרבה מעבר לפעולות הנוכחיות שלה להטמעת מנוע החיפוש ויישומים כגון מפות במבחר מכשירים, אומרים אנשים הבקיאים בנושא.

ניסיונות העבר של החברה להטמיע את התוכנות שלה בטלפונים הסלולרים עוררו חששות מסוימים בתעשייה. מנכ"ל ורייזון, לואל מק'אדם, אמר שוורייזון החליטה לא לשלב את מנוע החיפוש של גוגל באופן הדוק עם הטלפונים של החברה, עקב דרישתה של גוגל לנתח גדול מההכנסות על מודעות המתבססות על חיפוש.

"בסופו של דבר מדובר בקרב על הכסף שנובע מהפרסום הסלולרי", אמר מק'אדם בראיון שנערך באחרונה. "הם מבקשים נתח לא פרופורציונלי מההכנסות". מק'אדם סרב להגיב באופן מפורש בנוגע לטלפונים של גוגל.

גוגל הודיעה כי ייתכן שתגיש בקשה לרישיון לתדרים סלולרים במכרז ממשלתי שייערך בקרוב. רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב אישרה חוקים שמתייחסים לחששות של גוגל בנושא המכרז.

אם תחזיק גוגל בבעלות על טווח תדרים מסוים, תוכל גוגל להפוך למפעילת סלולר עצמאית, אולם יידרשו שנים לפני שפרויקט בסדר גודל שכזה יתממש, ועלותו תהיה מיליארדי דולרים. לעת עתה, צריכה גוגל לעבוד יחד עם מפעילות הסלולר הקיימות כדי להביא את המוצרים הסלולרים שלה ללקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully