וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייסבוק שווה 6 מיליארד דולר"

עפרה שלו

5.8.2007 / 11:19

כך מעריכים בר סטרנס את שוויו של האתר. אתרי הרשתות החברתיות ישלטו ב-12% מהפרסום המקוון עד 2011

פייסבוק, אתר הרשתות החברתיות, שווה 6-5 מיליארד דולר, כך העריך רוברט פק, האנליסט רב ההשפעה של בר סטרנס. בדו"ח שפורסם לפני כמה ימים אמר אנליסט האינטרנט כי על יאהו לרכוש תוך זמן קצר יחסית אתר רשתות חברתיות גדול, דוגמת פייסבוק, אם היא אינה רוצה להישאר מאחור.

פק אומר כי לאתרי הרשתות החברתיות חשיפה רחבה מאוד וצמיחה מדהימה בצפייה בעמודים. כמו כן, הזמן אותו מקדישים המשתמשים לשהייה באתר הוא גבוה מאוד באופן יחסי. פק מעריך כי עד 2011 ישלטו אתרי הרשתות החברתיות ב-12% מהפרסום המקוון.

פק צופה כי פייסבוק תייצר הכנסות של 140 מיליון דולר השנה ורווח של 358 מיליון דולר ב-2008. עד 2016 הוא צופה כי החברה תייצר הכנסות של 6 מיליארד דולר ורווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) של 2.3 מיליארד דולר. פייסבוק היא חברה פרטית ולכן אינה מפרסמת תוצאות כספיות.

פייסבוק התחילה את דרכה כרשת חברתית לסטודנטים בקולג'ים, אך כיום היא מאפשרת לכל מי שרוצה להירשם ולתקשר עם חבריו. ההחלטה להרחיב את קהל היעד היא אחד הגורמים לזינוק החד במספר המשתמשים שלה לאחרונה.

מחיר התהילה

כמו מתחרתה הגדולה מייספייס, פייסבוק מגלה כי להתרחבות יש מחיר. לאחרונה החלה לספוג ביקורת על כך שאינה עושה מספיק כדי למנוע מעברייני מין להירשם לאתר ומעסיקים החלו לחסום את הגישה לאתר מהמחשבים במשרד.

למרות זאת, פק מאמין כי פייסבוק מהווה יעד רכישה כדאי עבור יאהו, אם ענקית האינטרנט אינה רוצה "להסתכן בכך שתיהפך לשחקנית משנית בתחום בעל הצמיחה המהירה הזו".

יאהו כבר הגישה הצעת רכש לפייסבוק בשנה שעברה בגובה של מיליארד דולר, אך פניה הושבו ריקם.

הצלחתה של פייסבוק הופכת אותה ליעד קשה יותר להשגה, משום שהיא מחפשת הצעת רכש גבוהה מאוד. לאחרונה אמר פיטר תייל, דירקטור בפייסבוק ואחד המשקיעים הראשונים בה, כי היא יכולה להימכר תמורת 10-7 מיליארד דולר.

פק אמר כי יאהו ניהלה אמנם בעבר מגעים עם פייסבוק ועם המתחרות בבו, פרנדסטר ומייספייס, אך השאלה כמה כסף תהיה יאהו מוכנה לשלם היא הגורם המכריע בסגירת עסקה. לאחרונה דווח כי ניוז קורפ של רופרט מרדוק הציעה למכור את מייספייס ליאהו בתמורה לנתח גדול מיאהו - הצעה שיאהו מעולם לא הודתה כי קיבלה.

ליאהו אין כיום מזומן בסדר גודל כזה: בדו"ח האחרון שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) היא דיווחה על היקף מזומן של 2.3 מיליארד דולר. עם זאת, עם שווי שוק של יותר מ-30 מיליארד דולר, יש לה מספיק מניות בהן היא יכולה להשתמש לצורך הרכישה.

כמו כן, ליאהו יש איש קשר חדש בצוות ההנהלה של פייסבוק: פייסבוק גייסה בחודש שעבר לתפקיד סמנכ"ל הכספים את גדעון יו, שהיה הגזבר של יאהו ולאחר מכן סמנכ"ל הכספים של יו טיוב. מאז נסיונה הכושל לרכוש את פייסבוק, החליפה יאהו את המנכ"ל טרי סמל בג'רי ינג, ממייסדי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully