וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי נגד יאהו!

סוכנויות הידיעות

5.8.2007 / 11:23

הקונגרס יחקור את יאהו אודות מעורבותה בכליאתו של עיתונאי סיני שנרדף בשל התנגדות לממשל

ועדה מטעם הקונגרס האמריקאי תחקור את ענקית האינטרנט יאהו עקב מעורבותה בכליאתו של העיתונאי הסיני שי טאו, שהורשע בהתנגדות לממשל ונידון ל-10 שנות מאסר. יאהו, שמסרה את פרטי הדואר האלקטרוני של שי דרך חשבון מייל אישי שהחזיק באתר, תיחקר בנוגע לאמיתות הצהרה קודמת שמסרה לקונגרס אודות מעצרו של שי, לפיה לא ידעה כשהעבירה לשלטונות הסיניים את פרטי חשבונו מדוע הוא מבוקש.

יו"ר ועדת קשרי החוץ של הקונגרס, טום לנטוס, אמר כי הקונגרס יחקור האם יאהו שיקרה בעדותה בפני הוועדה בפברואר 2006, כשתוחקרה על כליאתו של העיתונאי הסיני וטענה כי מסרה את פרטיו לשלטונות כנדרש בחוק, מבלי לדעת את טבע האישומים נגדו. לטענת לנטוס, ידעה יאהו כי שי מבוקש בשל מסירת סודות מדינה לכאורה לגורמים זרים כשהעבירה את פרטיו לשלטונות.

שי, לשעבר עורך בכיר בעיתון הפיננסי Contemporary Business News, הורשע לאחר ששלח ב-2004 בדואר אלקטרוני הודעה הכוללת מידע על עלון ממשלתי שקיבל, בו הופיעה רשימת הגבלות שחלו על התקשורת הסינית והודעה על כוננות מיוחדת בשל חשש ממהומות לקראת אירועי יום השנה ה-15 לטבח בכיכר טיאננמן בבייג'ינג.

"זה גרוע מספיק שחברה אמריקאית עשירה הסכימה ביודעין לספק למשטרה הסינית את האמצעים לרדוף אדם שביקש לחשוף דיכוי. הסתרת התנהלות מתועבת שכזו מהקונגרס כשהוא מבקש הסבר לעניין היא עבירה חמורה", אמר לנטוס.

שי, שערער על עונשו לבית המשפט העליון של סין, טוען כי הוא לא ידע שהמידע שהעביר בדואר האלקטרוני הוגדר כ"סודי ביותר". בימים אלה תובע שי נזיקים מיאהו ומסניפה בהונג קונג באמצעות בית משפט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully