וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הבלוג?

מיכל רמתי

6.8.2007 / 10:40

בלוגרים בארה"ב שוקלים להקים איגוד עובדים על מנת לזכות בהטבות ולעגן את מעמדם

במהלך שעשוי לגרום ללא-מעט הרמת גבות, קבוצה של בלוגרים מנסה להתאגד בתקווה שהדבר יסייע להם לזכות בביטוח בריאות, בהסכמי שכר קיבוציים ואולי גם לקבוע נהלים מקצועיים. המאמץ מצד הקבוצה, המורכבת מבלוגרים בעלי נטיות שמאלניות, מעיד על הנוכחות והעוצמה ההולכות וגדלות של "הבלוגוספירה", בעיקר בתחום הפוליטי.

המארגנים מקווים כי איגוד עובדים של בלוגרים יבטא את המקצועיות ההולכת וגדלה של הכותבים האינטרנטים, אך גם את חשיבות תפקידם בבחירות האמריקאיות. "הגענו לנקודה בה גם אנשים מחוץ לבלוגוספירה מתחילים להבין את הערך של מה שאנחנו עושים", אומרת סוזי מדרק, כותבת הבלוג ?Suburbian Guerilla", ואחת מיוזמות ניסיון ההתאגדות, "ואני חושבת שאנשים מתחילים להרגיש זכאים לדרוש תמורה עכשיו".

עם זאת, קשה להגדיר בדיוק תמורה זו. בעולם מגוון וקולני כמו הבלוגוספירה, אין הסכמה על סוג הארגון הדרוש ומי צריך להיכלל בו. יש הקוראים לארגון עצמאי של בלוגרים אקטיוויסטיים. אחרים קוראים למודל של גילדה הפתוחה בפני בלוגרים מכל הסוגים. יש הרואים באיגוד בלוגרים ניסיון לקבל הנחות בביטוח הבריאות, להיאבק על תעודות עיתונאים או ליצור קווים מנחים לפרסומות באתרים ולפרסום נתוני צפיה בעמודים.

אך לא כולם מסכימים שיש בכך צורך. "הסיבה שאני אוהב בלוגים היא האנרכיסטיות שבזה. אני יכול לעשות מה שאני רוצה, מתי שאני רוצה, ואף אחד לא יגיד לי מה לעשות", אומר קרט הופקינס, מייסד "הועדה להגנת הבלוגרים". "הבלוגוספירה היא מונח מוזר ורעיון מוזר. כל מי שרוצה להיות חלק ממנה הוא חלק ממנה", אומר הופקינס, ומוסיף כי "אין שום קווים משותפים. איך אפשר להתבסס על זה? זה נדון לכישלון".

לפי מכון PEW, כ-8% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב הם בעלי בלוגים. לפי אתר טכנוראטי, העוקב אחר קהילת הבלוגים, מדי יום נוצרים 120 אלף בלוגים חדשים, ומדי שעה עולות יותר מ-58 אלף רשומות חדשות ביום. רק מעטים מהבלוגרים מקבלים תשלום על כתיבתם, ועוד יותר מעטים מי שמצליחים להתקיים מכך. אך רבים אומרים כי הם מקדישים לבלוג את אותה כמות אנרגיה וזמן כמו לקריירה שלהם בשכר.

אף כי הבלוגרים מנסים להקים איגוד עצמאי, מספרם ההולך וגדל מפתה איגודים קיימים. למשל, איגוד הסופרים הלאומי, שהינו איגוד בת של UAW, אחד מאיגודי העובדים החזקים בארה"ב, מעוניין בגיוס בלוגרים לאיגוד. "אנחנו מנסים לפתח שיטות להגיע לבלוגרים ולעודדם להצטרף", אומר ג'רי קולבי, נשיא הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully