וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט גלקטיקה

בטלסטאר גלקטיקה לא התכוונו להפוך לתופעה אינטרנטית, אבל ידעו לנצל את המומנטום. עכשיו גם אצלנו בוואלה!

הנוף הטלוויזיוני של שנת 2003 – השנה בה הסיפור של 'בטלסטאר גלקטיקה' מתחיל, היה שונה מאוד ממה שקורה היום. סדרות מד"ב היו נישה, והמיינסטרים היה מרוכז בסדרות משטרתיות כמו CSI על שלל גרסאותיה. ואמנם, השם 'Battlestar Galactica' היה מוכר גם לדור שלא צפה במד"ב מאז שהיה בגיל ההתבגרות, בגלל סדרה עם השם הזה ששודרה בשנת 1978 במשך שתי עונות. למרות כישלונה היחסי כסדרה, היא זכתה למעמד של קאלט בשנים שעברו מאז ביטולה.

לכן, כשערוץ Sci-Fi האמריקאי הפיק, יחד עם הערוץ הבריטי SkyOne מיני-סדרה בשם 'בטלסטאר גלקטיקה', מי שצפה בה היו לא רק החנונים הצעירים אלא גם האנשים שזכרו לטובה את סדרת המקור הוותיקה. כשהתברר שהמיני-סדרה היא לא סתם זבל שמטרתו להרוויח עוד קצת כסף על תהילת העבר, אלא סיפור מהוקצע ורלוונטי עם עלילה ודמויות טובות, קיבלו המפיקים אור ירוק להפיק עונה שלמה של 13 פרקים.

מאז הופקו כבר 3 עונות שלמות, שתיים מהן אף שודרו בארץ, ולמרות שהסדרה ידעה עליות ומורדות היא עדיין נשארת אחת מהפקות המד"ב המעניינות ביותר כיום. הסיבה היא שמדע-בדיוני הוא לא מה שמגדיר את 'בטלסטאר', אלא פשוט העולם בו מתרחשות העלילות הסבוכות והכתובות-היטב. כל הטכנולוגיה העתידנית אותה אנו רואים על המסך משמשת בשביל לספר סיפורים רלוונטיים לעולמנו, וההזדהות שלנו עם הדמויות לא נובעת מההרפתקאות המגניבות שלהן על ספינת חלל, אלא מהעובדה שכמעט לכל דמות שם יש עומק, ולסיפורים עצמם יש מסר לא טריוויאלי בכלל.

להיט אינטרנטי לא מכוון

אך לא כל סדרה טובה זוכה להתפתח, וכאן היה ל-BSG מזל בשני תחומים. הראשון הוא שהסדרה לא משודרת ברשת FOX האמריקאית, שמבטלת סדרות טובות על ימין ועל שמאל. התחום השני הוא רשת האינטרנט, אתה יש ל'בטלסטאר' יחסים מיוחדים מאוד. כאמור, המיני-סדרה שפתחה מחדש את העולם שודרה בארה"ב ובאנגליה ב-2003, והעונה הראשונה התחילה ב-2004, אך הבעיה הייתה שהיא שודרה בהתחלה רק באנגליה ורק בינואר 2005 הגיעה לארה"ב – דבר מאוד נדיר לסדרות לא-בריטיות.

לכן, המעריצים האמריקאים נאלצו לחרוק שיניהם בסתיו 04, בזמן שחבריהם הבריטיים נהנים מפרקים ראשונים של הסדרה. הפתרון היחיד מבחינתם היה האינטרנט ורשתות שיתוף הקבצים. בדרך כלל מי שמוריד סדרות הם אנשים ממדינות קטנות יותר – כאלה שמקבלות את הסדרות באיחור של חודשים שלמים, ולעיתים אפילו שנים. אך הפעם, היה זה אחד משווקי האינטרנט הגדולים בעולם שלא קיבל את המנה השבועית שלו באמצעות קופסת הטלוויזיה, ו-BSG הפכה לאחד הדברים הפופולריים ביותר ששותפו ברשת באותו הסתיו.

אנשי ההפקה מיהרו להגיד שהם מגנים את כל הקטע הזה, וביקשו מאנשים לחכות עד להופעתה של הסדרה בטלוויזיה (כי בפרקים מקוונים אין פרסומות), אבל אף אחד לא הקשיב. ובסך הכל, נראה כי הסדרה רק הרוויחה – כשהתחילו לשדר אותה בארצות הברית ההייפ סביבה היה עצום, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא, כנראה, התגובות הנלהבות של מי שהוריד את הסדרה מהאינטרנט.

נותנים לך, קח

בשנים שעברו מאז, השתנה היחס של קברניטי 'בטלסטאר' לאינטרנט. כך, למשל, העלה ערוץ Sci-Fi את הפרק הראשון של הסדרה לאתר הבית של הערוץ, ואפשר לכולם לצפות בו בחינם. מעבר לכך, בין העונה השניה והשלישית של הסדרה הופקו להם עשרה Webisodes – מיני-פרקים באורך מספר דקות, אשר הופיעו באתר של Sci-Fi בשבועות שקדמו לתחילתה של העונה השלישית.

חוץ מזה, החל מסוף העונה הראשונה, התחיל אחד היוצרים של הסדרה – רון מור (Ron Moore), להקליט פודקאסט כמעט לכל פרק חדש שיוצא. הפודקאסט של מור הוא סוג של רצועת יוצר, אשר כוללת פרטים על הפקת הפרק, הבימוי שלו וגם דברים כלליים יותר על הדמויות ועתיד הסדרה.

כפי שאמרתי בהתחלה, בישראל שודרו רק שתי עונות של הסדרה, כשהשלישית מגיעה תכף ל'יס'. אתמול עלה בוואלה! אתר המוקדש ל'בטלסטאר גלקטיקה', ובו לא רק תכנים כלליים על הסדרה אלא גם אותם עשרה פרקי רשת. כרגע, שניים מהם זמינים לצפייה, עם כתוביות בעברית. בקרוב יתווספו גם הפרקים הנותרים שמגשרים על הפער בין סוף העונה השניה לתחילתה של השלישית. אם עוד לא יצא לכם לצפות ב'Battlestar Galactica' - חבל, אתם מפספסים את אחת הסדרות הטובות של השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully