וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון נגד משרד האוצר

ערן גבאי

6.8.2007 / 15:20

פלאפון תוקפת את האוצר: מקדם הכנסת מתחרים לשוק הסלולר מבלי שלמד באופן מעמיק את הנתונים

חברת פלאפון ממהרת להגיב בזעם על הכוונה של משרד האוצר לקדם את המהלך להכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר במהלך השנה הבאה. בפלאפון אומרים כי "משרד האוצר מנסה לקדם את נושא ה-MVNO (מפעילי סלולר שפועלים על גבי תשתית חברות הסלולר הקיימות) דרך חקיקה בחוק ההסדרים מבלי שנעשה לימוד מעמיק של הנתונים וחוות דעת מקצועיות שונות".

בפלאפון מדגישים כי בידם חוות דעת מקצועית שהוזמנה על ידי החברה מחברת הייעוץ טאסק, אשר קובעת כי על פי המבחנים המקובלים באיחוד האירופי, ענף הסלולר בישראל מתאפיין ברמת תחרות גבוהה ובהיעדר כשלי שוק. לטענת פלאפון, זו עדות לכך שמצב שוק הסלולר בישראל אינו מצריך התערבות רגולטורית.

יותר מכך, בפלאפון מדגישים כי "על בסיס המבחנים האמורים, החליט האיחוד האירופי שלא להתערב בהסדרת נושא ה-MVNO באף מדינה, למעט שתי מדינות אירופיות בהן התגלו ממצאים חריגים לגבי פעילות ענף הסלולר (ספרד עם רמת מחירים מן הגבוהות בעולם ונורווגיה עם שחקן דומיננטי אחד ועם נתח שוק של יותר מ-50%). תוצאות המבחנים בשוק הישראלי היו מובהקות ביותר גם במסגרת של השוואה למדינות האיחוד האירופי", קובעים בפלאפון.

בחברה הבת של בזק מציינים עוד כי חוות הדעת המקצועית קובעת שיש להמתין לתוצאות הצעדים שכבר ננקטו - דוגמת הורדת הקישוריות וניידות המספרים. בחברה מרמזים בכך כי יש מקום לשמוע את ההצהרות האחרונות שיצאו מכיוונו של שר התקשורת, אריאל אטיאס, ולפיהן יש מקום לשקול הפרדה בין רפורמת ניידות המספרים לבין הניסיון להכניס מתחרים חדשים לענף. בכך מקוות חברות הסלולר להרוויח עוד כשנה עד שנתיים בטרם יצטרכו להתמודד עם מתחרים חדשים בענף.

לסיכום אומרת פלאפון כי "קיימים אמצעים חלופיים לעידוד התחרות, שעשויים להביא לשוק שחקנים רציניים חדשים שהם בעלי תשתית. זה ייעשה באמצעות מכרז להקמת רשת WIMAX או הכנסת מפעיל סלולרי חדש שיקים תשתית בתדרי הסלולר הפנויים". משרד התקשורת בוחן גם את האפשרויות האלה והוא אינו קרוב לגיבוש החלטות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully