וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינון תכנים בסלולרי: לא כזה יקר

ערן גבאי

7.8.2007 / 10:30

עלות ההשקעה במערכת לסינון תכנים פוגעניים באינטרנט הסלולרי נאמדת בכחצי מיליון דולר בלבד

עלות ההשקעה במערכת לסינון תכנים פוגעניים באינטרנט הסלולרי נאמדת בכחצי מיליון דולר בלבד. חברות הסלולר כבר יכולות היו עד היום להשלים את הקמת המערכת ולהפעילה, אלא שמשרד התקשורת העדיף לצאת בתקנות משלו, ועל כן הקפיאו חברות הסלולר את פעילותן בעניין.

בפועל, הרפורמה שמחייבת זיהוי של צרכני שירותי סקס בפורטלים הסלולרים של חברות הסלולר הוקפאה לאחרונה בשל צו שהוציא בג"ץ. זאת, בעקבות תביעה אזרחית שהוגשה ושתידון רק במארס 2008.

משרד התקשורת ביקש להקשות על קטינים המנסים להתחזות לבוגרים את הגישה לשירותים אירוטים בפורטלים הסלולרים. המשרד ביקש לחייב כל בוגר שירצה לצרוך שירותים אירוטיים בפורטלים בשליחת פקס או אי מייל בצירוף סריקה של תעודת הזהות שלו, כולל התמונה.

המשרד פירסם וערך שימוע בעניין ובצעד ראשון בדרך להגברת הפיקוח על תכני האינטרנט ומניעת פגיעה בקטינים הורה באחרונה שר התקשורת, אריאל אטיאס, על תיקון רישיונות חברות הסלולר, כך שלא יוכלו עוד לאפשר גישה חופשית לשירותים אירוטים בפורטלים הסלולרים שלהן החל ב-25 במאי, אך כאמור, הרפורמה נדחתה בחצי שנה.

חברת פלאפון מאפשרת צריכה של שירותים אירוטיים בפורטל שלה, ועל פי הערכות היקף הכנסותיה משירות זה בלבד נאמדות ביותר ממיליון שקל בחודש. גם בפורטל הסלולרי של סלקום יש לאחרונה גישה לשירותי "18+". כמו כן, ניתן כמובן לגלוש בסלולר לאתרים פורנוגרפים באינטרנט, שלא דרך הפורטלים של החברות.

חברות הסלולר מוכנות לשתף פעולה עם משרד התקשורת כדי לבחון דרכים לקישור לרשת האינטרנט הסלולרית באופן שיגן על קטינים. מהלכים דומים התבצעו גם בחברות סלולר ענקיות באירופה ביניהן, וודאפון וחברות בקבוצת האצ'יסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully